Chord Hugo

Started by Richi, May 14, 2014, 11:47:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Ik verheug me er nu al op!  :smile:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

cardas49

Leuke verslagen. Had het verschil tussen de M-Dac en Hugo groter geschat. Zo zie je maar weer hoe prijs de verwachting beïnvloed.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

MarkD

Quote from: mark235 on November 10, 2014, 13:07:24
Leuke verslagen. Had het verschil tussen de M-Dac en Hugo groter geschat. Zo zie je maar weer hoe prijs de verwachting beïnvloed.

Het gaat er ook om op welke manier je luistert. Oppervlakkig gezien lijken de verschillen misschien niet zo groot. Ik vond ze echter zeer wezenlijk voor de manier waarop ik muziek beluister en beleef. In dat licht bezien vond ik de verschillen tussen de M-dac en de Hugo toch wel behoorlijk groot. De mate van beleving en betrokkenheid verschilde voor mij aanzienlijk tussen beide dacs. De Linn voegt hier nog een verdere finesse en "tunefulness" aan toe, die de toch wel hoge aanschafprijs voor mij rechtvaardigt.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Richi

Helemaal met Mark eens. De verschillen zijn wel degelijk groot wat mij betreft, maar dat wil niet zeggen dat de M-DAC slecht is, of dat je daar niet van kan genieten.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

JeroenGRT

Ik geniet inderdaad elke dag nog van de mdac , hiervoor had ik de metrum octave maar de mdac bevalt me beter....hopelijk komt de mdac2 snel...erg benieuwd naar...laatste bericht op het pinkfishmedia forum geeft aan dat het wel eens februari 2005 kan worden...jammer! En die verschillen...tja die zijn er wel...maar voor mij niet wereldschokkend...en dat heeft denk ik dan ook te maken met de manier waarop ik muziek beluister....ben ook vrij nuchter en houd dan ook nog in mijn achterhoofd dat de mdac een voorversterker is, een hoofdtelefoonversterker, een dac met meerdere digitale ingangen, etc...en die de helft kost van de Hugo dac. Maar de Hugo dac klonk fijner in de set van Richi en de synergie met de rest van de set was er....ik denk dat de Hugo dac in mijn set wel eens te pittig zou kunnen gaan klinken. Richi je mag trouwens altijd eens hier komen luisteren, ben ook wel benieuwd wat bottlekis ervan vond eigenlijk.

Wat ik trouwens ook erg interessant vond was de bediening via de Mac mini....dat ga ik thuis ook nog eens uitproberen als vervanging van de sbtouch....een Windows 7 laptop via USB aangesloten op de mdac was klankmatig nog niet zo'n succes.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Zodiac

#131

Waar ligt dat aan denk je? Software of zo?  Wat gebruik je en wat stond er op die mac mini? Ben benieuwd, want ook op zoek naar een dergelijke oplossing.
Thx
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

zoldar

Probeer jriver, hele slick bediening en app. Ik heb de sbt ervoor opgegeven en geen minuut spijt
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Richi

Quote from: Zodiac on November 10, 2014, 23:24:04
Wat gebruik je en wat stond er op die mac mini? Ben benieuwd, want ook op zoek naar een dergelijke oplossing.
Thx
In mijn geval speel ik met iTunes op de Mac Mini, met alle muziek op de lokale harde schijf. Audirvana plus zorgt ervoor dat de sampling rate wordt omgeschakeld bij het afspelen van hoge resolutie bestanden, omdat iTunes dat standaard niet doet. De bediening vanaf de iPad was met de gratis apple app 'Remote' waarmee je iTunes kan bedienen vanaf de iPad.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

zoldar

super. ik heb zitten twijfellen omdat mijn mytek ook een firewire ingang heft voor apple. maar centjes waren op :omg:
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Richi

Het werkt super handig. Ik moet wel zeggen dat Remote niet altijd meteen de verbinding met de iTunes bibliotheek pakt sinds de laatste iTunes upgrade naar versie 12. Waarschijnlijk moet de Remote app weer eens worden bijgewerkt door Apple.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bottlekiss

Als shootout member zónder meegebrachte dac heb ik genoten van de mooie klanken die de mDac, Hugo en Renew DS aan Richi's set toevertrouwen.

Ik ken Richi's set goed en ook de Hugo heb ik een paar keer mogen beluisteren. Vandaar dat mijn eerste indruk van de mDac was: een wat ingetogen, niet heel spannend karakter. Inderdaad kwam het geluid niet echt lekker los van de speakers, met als gevolg dat een juiste plaatsing, gelaagdheid en openheid daar onder te lijden hebben. Ik denk echter wel dat het afgespeeld volume en de klankkleur van Richi's set niet echt in het voordeel waren van de mDac. Het matchte op de een of andere manier niet lekker.

De Hugo en Renew DS deden het op die gebieden beter. De Hugo pakt punten op snelheid en de zeer goede ritmiek en daardoor echte beleving van de muziek. De Renew DS scoort in mijn ogen op hele goede plaatsing en het uitstekend kunnen volgen van de instrumenten en zang, kortom een best wel  uitgebalanceerd en neutraal karakter.

Dat maakt de Renew DS denk ik een dac die je gemakkelijk in veel sets kunt plaatsen. Dat mag je gerust zien als kwaliteit, echter wel tegen een behoorlijke prijs. De Hugo heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding wanneer hij goed met je set matcht. Dat geldt ook voor de mDac, maar doordat die toch wel op een niveau lager speelt loop je met de mDac eerder het risico dat hij niet lekker uit de verf kan komen.

Ik ben dan eigenlijk ook reuze benieuwd hoe deze mDac zijn thuiswedstrijd speelt....

Groet, Oscar.
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

MarkD

Helder verslag Oscar! Bij Jeroen thuis is de match wel veel beter, dus daar zit het hem zeker voor een deel in.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

JeroenGRT

Je bent van harte uitgenodigd Oscar, ik heb gisteren zelf ook nog even Yello met Bostich opgezet...knallen met die scan speaks  :headbanging:  ;D
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Bas Akkerman

Heren, ik kwam dit topic weer eens tegen. Hoe denken jullie over een nieuwe M&G?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on January 27, 2016, 21:10:46
Heren, ik kwam dit topic weer eens tegen. Hoe denken jullie over een nieuwe M&G?

Meet een griet, tópidee ;)


Bas Akkerman

 ;D Als we ook een van de luidsprekers van Wilson Audio gaan beluisteren, komt dat helemaal goed!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

MarkD

Wat mij betreft is een nieuwe M&G een goed idee. De komende tijd zitten de weekenden echter vol met klussen in en rondom het huis. Er zijn sinds de vorige keer wel een paar kleine wijzigingen geweest in mijn set...  :D No more Linn KLimax Renew DS.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Richi

Lijkt me gezellig. En Hugo is altijd wel in voor een trip.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bas Akkerman

Quote from: YamahaRXV on January 28, 2016, 08:28:30
Waar en wanneer...??  :tongue2:
Niet bij mij thuis! Jullie blijven van mijn vrouw af. Zo!

Quote from: MarkD on January 28, 2016, 10:55:56
Wat mij betreft is een nieuwe M&G een goed idee. De komende tijd zitten de weekenden echter vol met klussen in en rondom het huis. Er zijn sinds de vorige keer wel een paar kleine wijzigingen geweest in mijn set...  :D No more Linn KLimax Renew DS.
Het heeft geen haast, maar vind het jammer dat ik er de vorige keer niet bij was. En verandering van spijs...

Quote from: Richi on January 28, 2016, 10:56:40
Lijkt me gezellig. En Hugo is altijd wel in voor een trip.  :D
Resolution Audio wil ook wel eens wat anders zien dan mijn woonkamer! :headbanging:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bottlekiss

Goed id een hernieuwde M&G. Ik wil graag als host optreden wanneer ik m'n set op niveau heb gebracht. Tot die tijd neem ik graag de Mojo mee in de broekzak [emoji445]
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Richi

En Mojo is een weekendje uit logeren bij zijn grote neef Hugo. Wordt leuk om ze te vergelijken dit weekend!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

Quote from: Richi on January 29, 2016, 12:14:53
En Mojo is een weekendje uit logeren bij zijn grote neef Hugo. Wordt leuk om ze te vergelijken dit weekend!

Ik ben benieuwd wat je van de Mojo vind  :)
Vanaf volgende week heb ik de Mojo en Hugo beide op voorraad in de winkel en kan ik zelf ook weer gaan testen.

eMVe

Quote from: Richi on January 29, 2016, 12:14:53
En Mojo is een weekendje uit logeren bij zijn grote neef Hugo. Wordt leuk om ze te vergelijken dit weekend!
Wordt ook leuk om te lezen hoe dit vergelijk afloopt. . . ;) Hoe sluit je de Mojo aan?