Markt ingestort? Waar blijven de nieuwe midprice AV processoren?

Started by Kjelt, May 13, 2014, 12:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: anton on June 19, 2014, 10:01:45
Of hij "midprice" gaat worden weet ik niet maar Marantz komt met de opvolger van de 8801 : de 8802, zag op een site dat hij 13 gebalanceerde (en ongebalanceerde) speakeraansluitingen heeft. Verder gaan er geruchten dat Dolby Atmos en/of Auro3D geimplementeerd worden  :pompom: :pompom:
Die audioformaten zijn meer voor de bioscoop ontworpen waar je soms honderd luidsprekers hebt.
Dertien luidsprekers.... hmmm ik heb er nu 9 maar 4 smeren al tesamen dicht.
Wat is nu eigenlijk de gedachte, hoe meer luidsprekers hoe minder kwalitatief goed deze hoeven te zijn ofzo want de plaatsing kan direct zijn?

anton

Ffe een tochtje naar Tegelen maken  8), daar kun je zelf bepalen of het wel of niet iets toevoegd aan je luisterervaring. Niet iedereen zal het kunnen of willen installeren maar tijdens een demo kun je erg goed ervaren dat het wel degelijk iets extra,s biedt.
De gedachte achter de nieuwe formaten is uiteraard een NOG realistischere kijkervaring te bieden maar nogmaals,
zelf luisteren geeft je de luisterervaring die nodig is om een gefundeerde conclusie te trekken.

Hanky Panky

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

road rebel

Hdmi 2.2?

Wat betreft de surround modi: geen idee of het om dolby atmos of een andere alternatief maar er schijnt weldegelijk iets voor eind dit jaar op de markt te komen (gehoord van meerdere winkeliers), alleen bestaat er nu nog een embargo. Waarschijnlijk komt onkyo als eerste ermee, maar Marantz zal die wel snel volgen zeker?
Het blijft wel een hoop luidsprekers voor in een woonkamer, ik heb nu al moeite om van 5.1 naar 7.2 te gaan, laat staan 16.4!

jaco

Zal wel hdcp 2.2 zijn wat bij hdmi 2.0 komt..
2.2 is ook niet downward compatible, wat dat ook moge betekenen..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

road rebel

Ik had er nog niet van gehoord, dus tussen 4K spelers en 4K displays zal je verplicht HDCP 2.2 moeten hebben?
Beginnen we eindelijk toestellen te zien die zonder problemen hdcp-handshake toelaten (wat een miserie was dat met de eerste HD decoders), veranderen ze het opnieuw? :baaa:

Dat is een beetje het Apple principe: "Ceci est une révolution, il faut tout racheter..."  ;D

road rebel

Sneller dan ik had verwacht, maar de eerste officiële aankondiging:
Onkyo PR sc5530
Hdmi 2.0 4k 60hz met hdcp 2.2
Qdeo 4k chip
Dolby atmos 7.2.4 (11.4 met 4 height channels)





Nu nog wachten op beschikbaarheid van DTS-uHD

Nooff


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Quote from: Nahpets on June 23, 2014, 23:18:39
Je leest dingen die ik niet zie staan.

Even kijken bij Technical Details. AccuEQ heet het nu. Eigen RC. Ben zeer benieuwd naar de eerste reviews.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nahpets

En dat staat gelijk aan officieel afscheid nemen van?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

road rebel

Zelfde vraag als op vorige pagina met de DSP's: maken ze hun RC zelf of kopen ze die in? En doet dat er toe?

Kjelt

Blij dat ze bij Onkyo dit topic serieus nemen  :D

32 bits BB Dac's mooi! ben benieuwd naar de opamps sectie er achter.

Vier subwoofer uitgangen voor twee subwoofers, dus twee uitgangen per subwoofer???? Hoe moet ik dat zien, eentje wit en eentje zwart gekleurd.

Staaled

4 subs zijn aan te sluiten, maar worden per paar(tje) ingeregeld.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Flavio

"Also part of Emotion, Delivered technology is proprietary AccuEQ room calibration. AccuEQ measures and corrects speaker distances, levels, crossovers, and frequency response from one convenient listening position to ensure cohesive surround-sound while enabling playback of 7.1-channel formats at 96 kHz without down-sampling. For pure and authentic stereo performance, AccuEQ bypasses the front channels so the unique character of the user's loudspeakers can be enjoyed without DSP correction potentially altering the sound."

Als ik dit goed lees wordt er dus maar op 1 positie gemeten?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Kjelt

Dat ze de frontspeakers niet meenemen in de calibratie vind ik eigenlijk twee kanten hebben:

- voor stereo is dit fantastisch, dus pure sound zal beter klinken
- voor surround kan dit desastreus zijn omdat je een mogelijke overlap krijgt met de subwoofers in de 40-100Hz band.

Hopelijk hebben ze dit goed opgelost, snap niet waarom het zo moeilijk is om bij direct sound de DSP uit te zetten voor de twee front speakers.

QuoteAls ik dit goed lees wordt er dus maar op 1 positie gemeten?
Zou best kunnen en ook daar heb ik eigenlijk niet zo'n groot probleem mee, liever een topmeting en beleving op 1 plek en de rest wat minder dan een middelmatige beleving op 6 plekken  ;)  Het komt dan wel extra nauwkeurig om op de juiste plek de meting te verrichten.

Nooff

Quote from: Nahpets on June 23, 2014, 23:44:30
En dat staat gelijk aan officieel afscheid nemen van?
Ja, geen enkele nieuwe Onkyo heeft nu nog Audyssey, dus dat mag je zo zien. Het lijkt er overigens ook op dat er vanaf nu geen 5000 serie topreceiver meer komt? Ditmaal alleen een aankondiging van een 1000 en 3000 serie en tevens geen 900 serie. Wellicht dat de 5030 apart verschijnt in een later stadium?

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Kjelt

Ook opvallend is dat maar 1 HDMI input de HDCP 2.2 DRM copy protection heeft.

road rebel

En ook 1 van de 3 outputs, mochten er mensen een 4k 60hz scherm en een 4k60hz beamer in huis hebben.

Dan kan je beter een dvdo quick6 kopen en enkel audio naar de processor sturen, maar dan hoeft de processor ook geen hdcp2.2. Ahja ze zullen bij de leverancier nog geen switch hebben die compatibel is zeker, komt vast goed in de volgende serie :-)

danielo

Quote from: Kjelt on June 24, 2014, 10:45:42
Dat ze de frontspeakers niet meenemen in de calibratie vind ik eigenlijk twee kanten hebben:

- voor stereo is dit fantastisch, dus pure sound zal beter klinken


Wat een onzin het niet kunnen calibreren van de 2 fronts een plus punt ?. Waarom niet meenemen en daarna de opties aanbieden of je in gebruik de 2 fronts wel of niet correctie aanzet zoals gebruikelijk is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Kjelt

Quote from: danielo on June 25, 2014, 00:28:52
Wat een onzin het niet kunnen calibreren van de 2 fronts een plus punt ?. Waarom niet meenemen en daarna de opties aanbieden of je in gebruik de 2 fronts wel of niet correctie aanzet zoals gebruikelijk is.
Daniel.
Dat is wat ik later zeg:
Quotesnap niet waarom het zo moeilijk is om bij direct sound de DSP uit te zetten voor de twee front speakers

maar als je dus de keuze hebt tussen of altijd een DSP saus over je stereo geluid of geen DSP saus dan is voor mij de keuze geen DSP saus.
Dus geen onzin alleen jij haalt er de derde optie bij  ;)

road rebel

Je kan toch moeilijk jaren verkondigen dat jouw product beter is dan anderen omdat die  een EQ beter toepast en zo problemen in de ruimte verminderd, en vervolgens later doodleuk verkondigen: het klinkt beter zonder?! Zou het niet gewoon te maken hebben met kostenbesparingen? Of door een gebrek aan evolutie van audyssey/incompatibiliteit met atmos?

Nooff

Quote from: road rebel on June 25, 2014, 10:05:14
Je kan toch moeilijk jaren verkondigen dat jouw product beter is dan anderen omdat die  een EQ beter toepast en zo problemen in de ruimte verminderd, en vervolgens later doodleuk verkondigen: het klinkt beter zonder?! Zou het niet gewoon te maken hebben met kostenbesparingen? Of door een gebrek aan evolutie van audyssey/incompatibiliteit met atmos?
Deels het eerste en deels het laatste. Audyssey schijnt nogal wat processing power te vergen indien je ook Dolby Atmos gebruikt. Onkyo heeft er voor gekozen dit niet te implementeren en heeft daarom gekozen voor een RC die minder processing vergt. Dolby Atmos en Audyssey zijn prima te combineren, maar dat betekent wel dat je prijzen omhoog gaan, iets waar Onkyo schijnbaar voor heeft gekozen om niet te doen.