Markt ingestort? Waar blijven de nieuwe midprice AV processoren?

Started by Kjelt, May 13, 2014, 12:34:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: danielo on October 19, 2014, 10:24:12
Denon deed/doet dit eigenlijk altijd in de A lijn van producten en ik verwacht dat ze dit blijven doen als ze weer A producten maken.
Heb je hier iets concreets over? Zover als ik weet zijn ze na de fusie met Marantz gedegradeerd tot mid en low end spul en brengt Marantz het iets higher end spul uit. Helaas niets meer in de AVP league die hebben ze kennelijk verlaten?

QuoteDe software update optie (anders dan firmware updates die ze regelmatig doen) gebruiken ze vrijwel nooit ik heb dat 1 of 2 keer gezien sinds 2008 toen ze met deze functie begonnen.
Belachelijke wat ik diverse keren heb meegemaakt is dat er wel software updates met bugfixes waren maar dat werd hier in NL nooit gecommuniceerd door de importeur of dealer. kennelijk bang dat als er iets fout zou gaan zij de kosten kregen.

road rebel

Indien het geen scam is, kan dit dan als Midprice beschouwd worden?

(Datasat LS10)


En anders, een nieuwe (oude) processor uit de USandA:

Scheduled for shipment Feb 2015, tenminste als die er ooit komt.
klik hier voor specs
Misschien komt er ook een Aragon versie?


En dan heb je deze nog:

ADA suite 7.6 HD


ADA cinema Rhapsody mach V

danielo

Quote from: Kjelt on October 19, 2014, 10:58:33
Heb je hier iets concreets over? Zover als ik weet zijn ze na de fusie met Marantz gedegradeerd tot mid en low end spul en brengt Marantz het iets higher end spul uit. Helaas niets meer in de AVP league die hebben ze kennelijk verlaten?
Belachelijke wat ik diverse keren heb meegemaakt is dat er wel software updates met bugfixes waren maar dat werd hier in NL nooit gecommuniceerd door de importeur of dealer. kennelijk bang dat als er iets fout zou gaan zij de kosten kregen.

Nee eigenlijk niet, We weten ongeveer wat hun plan was met Marantz en Denon binnen de groep maar kan mij goed voorstellen dat dit weer wordt aangepast zeker als een bepaalde verandering van koers geen effect heeft. Hun eerste zorg is denk ik de markt terug winnen in de low and mid die ze zijn verloren daar zit voor hun het geld niet de relatief kleine aantallen van de A1 lijn. Communicatie over wat er in firmware updates zit is/was altijd slecht en achteraf. De communicatie van de importeur de afgelopen jaren is door veel omstandigheden vaag geweest maar daar is online best wel wat over te vinden of een denon dealer kan je daar alles over vertellen (als die dat wil).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

jaco

Quote from: road rebel on October 21, 2014, 15:44:21
Indien het geen scam is, kan dit dan als Midprice beschouwd worden?

(Datasat LS10)

7K 2e hands vindt ik geen mid price.

QuoteEn anders, een nieuwe (oude) processor uit de USandA:

Scheduled for shipment Feb 2015, tenminste als die er ooit komt.
klik hier voor specs
Misschien komt er ook een Aragon versie?

Hmm acurus, veel beloven....

QuoteEn dan heb je deze nog:

ADA suite 7.6 HD


ADA cinema Rhapsody mach V

Duur......
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

road rebel

Ja, die ADA's worden waarschijnlijk duur in Europe. Alhoewel het relatief is met Trinnov of Stormaudio.
Maar een paar jaar geleden werden die ADA's -in import- nog voor 1/2 tot 1/3 van de huidige prijs verkocht!

Een Datasat van 3 maand oud voor 7k (vraagprijs), dat is toch al een behoorlijke afschrijving?
Behalve als je het vergelijkt met de nieuwprijs van de AP20 (3000€ in 2011, 8 kanalen zonder 35mm kaart).

Ja Acurus/Aragon zou het dit keer 'echt' uitbrengen!

jaco

Ls10 is 15 kanalen, en Auro3d en Atmos kost een kapitaal mocht je dat willen 2 a 3 K € per stuk..

Een 2000€ marantz av7702 heeft standaard Atmos en Auro3d kost €149,00
Dat is dan midprice voor mij..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

road rebel

Absoluut is 2000€ voor mij een behoorlijke som, maar ik stel me wel de vraag of dit door de markt ook zo gezien wordt.
Met 1999€ zou je de marantz av7702 zelfs als budget mogen bestempelen.

In veel zaken zie ik enkel nog budget (waar prijs allesbepalend is, kwaliteit is vaak onbelangrijk) en premium (waar imago en uitstraling het belangrijkste zijn, prijs heeft geen relatie meer met kwaliteit).
Dit is zo voor auto's (dacia aan 6000€ vs een dieselstation voor 60k€), dat is zo voor kleren (een paar leren schoenen van de chinees aan 3€ vs een paar rubberen laarzen van LVMH voor 2000€), dat is zo voor wijn (een jonge fles aan 2€ die de helft van de wereld afgereisd heeft vs een jonge fles van LVMH voor 1000€). Ik zie niet in waarom het anders zou zijn in de audiowereld.

jaco

De vraag die je moet stellen is wat het kwaliteit verschil zal zijn tussen een D&M die tig duizend apparaten verkoopt, en een bedrijf wat zich high-end noemt en er wellicht maar tientallen verkoopt.
De research moet verdeeld worden over de omgezette apparaten, dus dat bepaald mede de verkoop prijs.

Meestal wordt duur gelijk gekoppeld aan high end.

Maar als het nu gewoon duur is door de research/overhead ?

Ik zak een stukje in kwaliteit met mijn nieuwe systeem volgens bovenstaande definitie.
Maar dan kan ik wel voor voor mij aanvaardbare prijzen de opties nemen die ik wil.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Staaled

Mijn inschatting is dat een midprice Atmos processor, alles vanaf 7702 t/m 8802 prijsniveau, met goed spul in de rest van de keten een verbluffend resultaat oplevert.
De speakers en mix gaan de ruimte beheersen ipv omgekeerd.
Al die diepte , hoogte en lucht waar je met highend naar streeft zitten nu in de mix of in de upmix. 8)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jaco

De meeste zichzelf high end noemende merken hebben niet eens iets als Atmos of Auro3d.
Er zijn wel kleine spelers die het wel hebben en de hoofdprijs vragen.
Dan is de relatie tussen prijs en prestatie ook onduidelijk.

Maar eerst maar zien of het wat wordt en welk systeem het wordt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Fox

Aangezien ik geen intresse heb in Dolby Atmos of Auro3D, heb ik genoeg aan de huidige modellen.
Ik verwacht dat de uitlopende modellen als de Marantz AV8801 Onkyo PR-SC5509 dus voor een interessante prijs op de markt gaan komen (nieuw / 2e hands).

Wat zou een goede upgrade zijn voor mijn Onkyo PR-SC886, en dan met name ook in het stereo deel.

Of is die Marantz AV7702 een optie?

CineSmurf

 ^^

Zit in precies die situatie. 4K is wellicht nog wel aardig, gelet op de toekomst. Kunnen de huidige processors (5509 bijvoorbeeld) dat al processen, of moet je dan ook op de volgende generatie wachten?
Edit: even op de site van onkyo gekeken. Die doen al 4K processing zo te zien!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Cobraatje

Quote from: Fox on November 14, 2014, 11:15:46
Aangezien ik geen intresse heb in Dolby Atmos of Auro3D, heb ik genoeg aan de huidige modellen.
Ik verwacht dat de uitlopende modellen als de Marantz AV8801 Onkyo PR-SC5509 dus voor een interessante prijs op de markt gaan komen (nieuw / 2e hands).

Wat zou een goede upgrade zijn voor mijn Onkyo PR-SC886, en dan met name ook in het stereo deel.

Of is die Marantz AV7702 een optie?

Onkyo en Marantz klinken wel anders, zeker gaan luisteren.
Ik ben van een Integra(Onkyo) pre, de dhc 80.2, naar een Marantz SR7008 gegaan en voor stereo heb ik een zeer duidelijke voorkeur voor de Integra.
Vergelijk is niet helemaal eerlijk natuurlijk, de dhc 80.2 is vergelijkbaar met de Marantz AV8801.
Misschien is mijn 80.2 een goede optie voor jou.

@Cinesmurf
Aangezien pas eind 2015 bekend wordt hoe 4K op bluray eruit komt te zien, blijft het gokken.
Komt bij als je een 4K blu ray speler via HDMI rechtstreeks op de tv aansluit en het geluid optical op de reciever, je volgens mij geen reciever met 4K processing nodig hebt.
Verder verwacht ik dat 4K vooral streaming, Netflix e.d. wordt en je dat rechtstreeks via de tv binnenkrijgt.

CineSmurf

Goede punten. processor staat bij mij in een aparte HT ruimte op een projector. Ik loop er nu ook al tegenaan dat ik één extra aansluiting heb op mijn projector, waar de BD speler op zit (voor evt 3D - wat ik overigens nauwelijks gebruik). Is dus wel handig dat UHD wel geschakeld wordt door de processor, als ik meerdere bronnen wil kunnen aansluiten.

Maar goed idee om 4K blu ray eens af te wachten...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Ondertussen ben ik zelf door veel gesprekken met diverse mensen tot een paar volgende stappen/ideeen gekomen:

De Onkyo 5530 gaat het voor mij niet worden omdat ze door ruimtegebrek in de DSP's niet de Audyssey software voor roomcontrol hebben gebruikt.

De Marantz 7702/8802: ik ga denk ik voor de 7702 omdat deze bijna identiek is aan de toekomstige 8802 die nog niet verkrijgbaar is en bijna het dubbele moet gaan kosten. Verder lijkt het me zelf wel leuk om dan wat modificaties te gaan doorvoeren. Ik wil hem eerst eens gaan beluisteren maar dat zal nog even duren omdat hij nog niet geleverd is, maar ben erg benieuwd naar de 7702 of deze me kan gaan bekoren.

Fox

Quote from: CineSmurf on November 14, 2014, 11:23:37
^^

Zit in precies die situatie. 4K is wellicht nog wel aardig, gelet op de toekomst. Kunnen de huidige processors (5509 bijvoorbeeld) dat al processen, of moet je dan ook op de volgende generatie wachten?
Edit: even op de site van onkyo gekeken. Die doen al 4K processing zo te zien!

^^
Quote from: Cobraatje on November 14, 2014, 11:47:33
Onkyo en Marantz klinken wel anders, zeker gaan luisteren.
Ik ben van een Integra(Onkyo) pre, de dhc 80.2, naar een Marantz SR7008 gegaan en voor stereo heb ik een zeer duidelijke voorkeur voor de Integra.
Vergelijk is niet helemaal eerlijk natuurlijk, de dhc 80.2 is vergelijkbaar met de Marantz AV8801.
Misschien is mijn 80.2 een goede optie voor jou.

Ik weet dat de Marantz iets anders klinkt, vandaar mijn opmerking mbt het stereo deel. Dat deel gebruik ik nl steeds meer

Ik ken de Integra niet, maar ben eigenlijk huiverig voor de latere Onkyo's gezien de vele problemen die ik lees op het net m.b.t. het uitvallen van de HDMI borden en de hand-shake problemen. Zo ook over die van jou... zegt natuurlijk niet over de klank en prestaties in stereo.
Quote from: Kjelt on November 14, 2014, 12:55:16
Ondertussen ben ik zelf door veel gesprekken met diverse mensen tot een paar volgende stappen/ideeen gekomen:

De Onkyo 5530 gaat het voor mij niet worden omdat ze door ruimtegebrek in de DSP's niet de Audyssey software voor roomcontrol hebben gebruikt.

De Marantz 7702/8802: ik ga denk ik voor de 7702 omdat deze bijna identiek is aan de toekomstige 8802 die nog niet verkrijgbaar is en bijna het dubbele moet gaan kosten. Verder lijkt het me zelf wel leuk om dan wat modificaties te gaan doorvoeren. Ik wil hem eerst eens gaan beluisteren maar dat zal nog even duren omdat hij nog niet geleverd is, maar ben erg benieuwd naar de 7702 of deze me kan gaan bekoren.

Neig ook in die richting. Mocht je een demo kunnen regelen en het is niet te ver bij mij vandaan laat me het weten.  :clapping:
Overigens heb ik geen probleem met het ontbreken van Audysesy e.d. doe ik toch niets mee  :yinyang:

Ik zou ook de 8801 wel eens willen beluisteren, maar waar kan dit tegenwoordig nog nu er nog nauwelijks serieuze audio zaken over zijn ....  :(

Kjelt

Quote from: Fox on November 14, 2014, 14:04:17
Ik zou ook de 8801 wel eens willen beluisteren, maar waar kan dit tegenwoordig nog nu er nog nauwelijks serieuze audio zaken over zijn ....  :(
Daar ben ik in het verleden al genoeg de fout mee in gegaan. Als je het goed wilt beluisteren zul je het op je eigen eindversterkers en luidsprekers en ruimte moeten doen. Dat is wel te regelen bij sommige handelaren soms met borg. maar dan ben je wel een dag aan het afregelen thuis.
Bij een ander luisteren wat ik ook ga doen realiseer ik me terdege dat het thuis heel anders kan klinken als het masr niet slecht klinkt  ;D

jaco

Voor 4K bluray heb je weinig aan de huidige generatie..

HDCP 2.2 heb je nodig bij HDMi 2.0
Onkyo en sony hebben dat wel (1 poort), maar maar met 10.8 GHz chips. Dat voldoet niet voor alle opties zoals 4K op 60 Hz in 10 bit.

D&m hebben dan wel 18 GHz maar geen HDcP 2.2

Als je echt 4K video wilt moet je denk ik niet nu een apparaat kopen, te onzeker.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Cobraatje

Quote from: Kjelt on November 14, 2014, 19:17:54
Daar ben ik in het verleden al genoeg de fout mee in gegaan. Als je het goed wilt beluisteren zul je het op je eigen eindversterkers en luidsprekers en ruimte moeten doen. Dat is wel te regelen bij sommige handelaren soms met borg. maar dan ben je wel een dag aan het afregelen thuis.
Bij een ander luisteren wat ik ook ga doen realiseer ik me terdege dat het thuis heel anders kan klinken als het masr niet slecht klinkt  ;D

Ja het blijft altijd een beetje een gok en zelfs thuis, hoewel veruit de beste oplosisng, is lastig bepalen.
Je bent druk bezig met installeren, opwinding van een nieuwe toy ;D e.d. en ik ga er dan vaak niet rustig genoeg voor zitten om goed te luisteren.

Ik heb bij mijn Integra op verschillende manieren Audyssey XT32 metingen uitgeprobeerd(plaatsing microfoon wat anders) en dat gaf al verschillende resultaten. De 4e meting gaf het resultaat waar ik het meeste tevreden mee was.

@Fox: De Integra dhc 80.2 is het topmodel van Onkyo en klinkt als een klok. Een forumgenoot heeft zijn Marantz PM11 er voor weggedaan omdat hij de Integra gelijkwaardig vond klinken. Uitproberen zou kunnen, zelf nooit geen problemen mee gehad werkt altijd perfect. Maar als je er geen vertrouwen in hebt niet doen. 

Fox

Quote from: Kjelt on November 14, 2014, 19:17:54
Daar ben ik in het verleden al genoeg de fout mee in gegaan. Als je het goed wilt beluisteren zul je het op je eigen eindversterkers en luidsprekers en ruimte moeten doen. Dat is wel te regelen bij sommige handelaren soms met borg. maar dan ben je wel een dag aan het afregelen thuis.
Bij een ander luisteren wat ik ook ga doen realiseer ik me terdege dat het thuis heel anders kan klinken als het masr niet slecht klinkt  ;D

Tja, daar heb je een heel goed punt  :worship:

Toch kun je met een luister sessie nog wel een goede indruk / idee krijgen wat de prestaties zijn  :music:

Alleen waar kun je nog iets anders dan z'n 5.1 melkpakken systeempje in een lawaaierige omgeving beluisteren ...  :(

vik

Dat is ook één van de redenen waarom ik een thuis demo aanbied. Op deze manier kun je teleurstellingen voorkomen. Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen iets kopen wat ze in de winkel hebben gehoord en thuis niet klinkt.. resultaat: het wordt weer te koop aangeboden met een afschrijving waar je niet op zit te wachten.


Quote from: Fox on November 15, 2014, 09:27:14
Tja, daar heb je een heel goed punt  :worship:

Toch kun je met een luister sessie nog wel een goede indruk / idee krijgen wat de prestaties zijn  :music:

Alleen waar kun je nog iets anders dan z'n 5.1 melkpakken systeempje in een lawaaierige omgeving beluisteren ...  :(
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Misschien kun je deze foto meenemen in je advertentie, hier staat een 80.3 in het lijstje (geen idee wat het verschil is):

Het is een redelijk goede indicatie over hoe goed de Integra presteert.  ;)



Quote from: Cobraatje on November 15, 2014, 09:12:38
Ja het blijft altijd een beetje een gok en zelfs thuis, hoewel veruit de beste oplosisng, is lastig bepalen.
Je bent druk bezig met installeren, opwinding van een nieuwe toy ;D e.d. en ik ga er dan vaak niet rustig genoeg voor zitten om goed te luisteren.

Ik heb bij mijn Integra op verschillende manieren Audyssey XT32 metingen uitgeprobeerd(plaatsing microfoon wat anders) en dat gaf al verschillende resultaten. De 4e meting gaf het resultaat waar ik het meeste tevreden mee was.

@Fox: De Integra dhc 80.2 is het topmodel van Onkyo en klinkt als een klok. Een forumgenoot heeft zijn Marantz PM11 er voor weggedaan omdat hij de Integra gelijkwaardig vond klinken. Uitproberen zou kunnen, zelf nooit geen problemen mee gehad werkt altijd perfect. Maar als je er geen vertrouwen in hebt niet doen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Maro

Als 80.3 eigenaar is dit een mooi lijstje. Opvallend is de lage notering van de Anthem Pre die hier nogal vaak in een adem met Classe ed genoemd wordt. Als je dan ook nog de adviesprijs bekijkt is de notering helemaal "verrassend" te noemen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Fox

Quote from: Maro on November 15, 2014, 10:35:01
Als 80.3 eigenaar is dit een mooi lijstje. Opvallend is de lage notering van de Anthem Pre die hier nogal vaak in een adem met Classe ed genoemd wordt. Als je dan ook nog de adviesprijs bekijkt is de notering helemaal "verrassend" te noemen.

Staan wel meer verassende zaken in.

De Rotel 1098 scoort ook prima  :o

Ik heb die ook gehad voor mijn Onkyo en ik was daar helemaal niet van onder de indruk  :exclamation:

Daarnaast scoort de Marantz 7701 veel beter dan de 8801   :huh2:

Maro

In stereo is de Anthem zelfs veruit als slechtste getest. Dit staat haaks op de beleving van de eigenaren hier. 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -