Seminar reis en straat fotografie : 19:00-22:00 Emmeloord

Started by J.A.F._Doorhof, May 12, 2014, 19:38:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Op 22 mei geef ik weer de seminar "reis en straat fotografie".

Locatie : Emmeloord
kosten : 25.00
Tijd : 19:00-22:00

Een seminar vol met tips voor reis en straat fotografie.
Vele topics passeren de revue waaronder : kies de juiste apparatuur, werken met mensen op straat, vintage toestellen, reizen met film, maak van een standaard landmark foto een unieke foto, tips om van "slechte" onderwerpen toch iets moois te maken, vinden van de juiste hoeken, gebruik van social media voor de perfecte tour, gebruik maken van transport voor unieke foto's, overwinnen van de angst, "sneaky" shots en hoe neem ik ze, gebruik compressie van de lens voor een zeer gaaf effect, werken met de zon in het kader, compositie, vind de humor, hoe maak ik een goede serie, waar zijn de meest interessante foto plekjes te vinden en veel veel meer.

Er is een beperkt aantal plaatsen dus wacht niet te lang met boeken.
Boeken kan via info@frankdoorhof.com
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Hierbij geef ik dit topic maar eens een schop onder de kont.

Afgelopen maandag heb ik getracht een stapje te doen in deze vorm van fotografie en dat vond ik best lastig. Ik zocht op het forum naar straat fotografie en ik kwam onder meer dit topic tegen.

Ik heb Frank gevraagd of hij er voor open staat om dit weer eens te organiseren en hij staat daar best voor open, mits er genoeg mensen aan mee doen.

Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben? Kosten zullen waarschijnlijk liggen op EUR 25 per persoon voor 3 uur. De exacte invulling moet nog bekend worden.

Laat hier even een berichtje achter.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

_ MarcelloW _

Zeker interesse! Altijd goed om je fotoskills te upgraden.

E.e.a. wel afhankelijk van dag en locatie.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

LittleNinja

Heel goed! Hetzelfde geldt voor mij trouwens. Locatie zal nagenoeg zeker Emmeloord zijn. Ik kan vanuit Den Haag mensen meenemen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nahpets

Onder voorbehoud (zoals mijn voorgangers) zeker interesse. Retourtje Emmeloord heb ik er wel voor over.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

WickedGame


Erik

Wel belangstelling alleen zat ik altijd met de bereikbaarheid van OV vanuit Adam kwam dan niet meer thuis ofzo.
Vanuit den haag zou misschien wel.kunnen daar rijden altijf wel nachttreinen. Of het was door de week en dan vanuit zwolle op tijd zijn ook lastig. Al zit ik misschien binnenkort zonder werk is dat probleem ook opgelost.
Verder afhankelijk van dag natuurlijk zijn enkele dagen dat ik echt niet kan maar op zich geïnteresseerd
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

NielsLu

Lijkt mij opzich ook wel leuk (eea afhankelijk van datum/tijd).

Ik neem aan dat het de bedoeling is om met eigen apparatuur te gaan experimenteren. Is het dan ook handig om vantevoren alvast te adviseren wat voor objectieven aanbevolen worden?
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Kjelt

Lijkt me ook leuk om samen met mijn vriendin te volgen echter inderdaad afhankelijk van datum en tijd, door de week wordt lastig.

Nahpets

Quote from: Erik on August 17, 2016, 10:16:28
vanuit Adam

Ik woon in Kudelstaart (Schiphol Zuid zeg maar). Komen we vast wel uit. Wel in een 2-zitter, dus we zitten dan wel vol.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Wel interesse.
Maar gezien de afstand en tijd die het dan gaat kosten sla ik toch over.
Was wel erg gezellig geweest. Dus voor wie gaat: heel veel plezier!
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Hi,
Misschien handig om mensen te laten carpoolen ?
Het is geen hands on workshop, het is een avond met ENORM veel tips/technieken etc. in 3 uur is het niet te doen om met iedereen de straat op te gaan :D Maar trust me, je zult er van genieten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MartijnR

Quote from: LittleNinja on August 17, 2016, 08:13:35
Hierbij geef ik dit topic maar eens een schop onder de kont.

Afgelopen maandag heb ik getracht een stapje te doen in deze vorm van fotografie en dat vond ik best lastig. Ik zocht op het forum naar straat fotografie en ik kwam onder meer dit topic tegen.

Ik heb Frank gevraagd of hij er voor open staat om dit weer eens te organiseren en hij staat daar best voor open, mits er genoeg mensen aan mee doen.

Zijn er meer mensen die hier belangstelling voor hebben? Kosten zullen waarschijnlijk liggen op EUR 25 per persoon voor 3 uur. De exacte invulling moet nog bekend worden.

Laat hier even een berichtje achter.
Bij deze ook mijn interesse tonen. Ik wacht de ontwikkelingen even af wat datum en tijdstip betreft.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

Cyrus·

Ik heb ook wel interesse. Straatfotografie doe ik heel veel, maar er valt natuurlijk altijd wat te leren ;)
Groeten,
Edwin

Erik

Quote from: Nahpets on August 17, 2016, 11:10:06
Ik woon in Kudelstaart (Schiphol Zuid zeg maar). Komen we vast wel uit. Wel in een 2-zitter, dus we zitten dan wel vol.
Tof dat zou fijn zijn scheelt weer hoop uitzoekerij
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rusher

Quote from: Nahpets on August 17, 2016, 09:50:58
Onder voorbehoud (zoals mijn voorgangers) zeker interesse. Retourtje Emmeloord heb ik er wel voor over.
+1

Mits:
- mijn al wat oudere digitale spiegelreflex Olympus E-510 IS nog mee mag doen èn
- ik als amateur met beperkte kennis van alle knoppen en menu instellingen mag meedoen.

LittleNinja

Ik heb een bridge camera en ik heb ook zeer beperkte kennis van zaken, dus het lijkt me haalbaar voor (bijna) iedereen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

NielsLu

Ook ik ben nog beginner, in het bezit van een Olympus OM-D E-M10 camera met 14 mm (f 2.5), 45 mm (f 1.8 ) en 14-150 mm (f3.5-5.6) lenzen.

Als ik mee ga doen zou ik eventueel ook wel iemand vanuit het noorden mee kunnen nemen (zeg: bijv. vanuit stad Groningen en omgeving).
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

pi

Hier ook wel interesse, afhankelijk van datum/tijd.
Altijd leuk om te leren!

Etiennevh

Ik woon zowat in de achtertuin van Emmeloord, dus reis geen probleem. Lichtelijke interesse, afhankelijk van datum en tijd.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LocoJ

Ik heb ook interesse. En ook hier afhankelijk van datum en tijd  :D
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

LittleNinja

Dat klinkt goed. Hopelijk kan Frank snel een datum prikken.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

denoontje

 Same here afh van tijd en datum.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN