Vraagje betreffende dempingsmateriaal binnenzijde speakerbehuizing

Started by Horzel, May 11, 2014, 14:57:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horzel

Heb een vraagje betreffende het dempingsmateriaal aan de binnenzijde van een speakerbox.

Vandaag mijn gisteren gekochte JBL's 590 open gemaakt, en het valt mij op dat de voorkant en de zijkanten bekleed zijn met witte ik denk polyesterwatten. Maar de achterzijde (waar de filters, de baspijpen en de terminals zitten, was helemaal kaal.

Heb er nu wel dempingsmateriaal in gedaan (over van een 2 tal gedemonteerde boxen. Maar vroeg mij af wat het idee erachter is om dit juist niet te bekleden, geeft mij namelijk geen goed gevoel.

Tevens zaten de opschuifstekkertjes wel erg los, dus deze voorlopig even wat strakker aangeknepen en vastgezet. Over een tijdje soldeer ik alle draden wel, maar nu nog even niet (ivm eventuele garantie in de beginperiode).

Hoor graag of ik er goed aan heb gedaan, zit er nog los in dus kan er gemakkelijk weer uit.
Yamaha RX-A2020  - Pioneer N-50A -  JBL Studio 590  -  Sony KDL-50W815B - Astell&Kern AK100II - BeyerDynamic T51P - UE900S - B&W P7

rho

Ik denk dat het kostenbesparingen zijn. Maar ze zullen wel getest hebben met meer absorptie materiaal en dan zoveel mogelijk eruit gehaald om toch nog een deugdelijk resultaat te behalen.

Solderen geeft niet altijd een beter contact dan gewoon een mechanische verbinding.