Restauratie Floating Cameleon I uit 1993

Started by Arcoruig, May 11, 2014, 11:54:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Bij de batterijtest zouden de woofers allebei de andere kant op moeten staan ja. :)
Take it or lease it

Arcoruig

Oke, en stel....
Dat ik nu een battery aansluit en van beide speakers gaan de woofers tegelijk naar buiten.
En in aanmerking nemende hoe het filter eruit ziet, dit niet correct is :)


Bovenste woofer (welke in serie staat met de tweeter) even polariteit omdraaien dus ?

Gr Arco

| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

rho

Ga je een batterij op je speakers aansluiten?
Hopelijk is het filter voor je tweeter in orde, anders ga je veel hoge tonen missen binnenkort. ;)

Als je een gelijkspanning op je speaker aansluit zullen normaal de 2 woofers in tegenovergestelde richting bewegen. Als het klopt wat je zegt dat ze uit fase zijn aangesloten op het filter.

rho

Quote from: Arcoruig on June 29, 2014, 13:30:52
Bovenste woofer (welke in serie staat met de tweeter) even polariteit omdraaien dus ?

Ligt er aan. Hoe staat die t.o.v. de tweeter? Kan ook dat je de onderste moet omdraaien.

Arcoruig

Uhh ja en daarbij constateerde ik dat de woofers beide dezelfde kant op bewogen. De Tweeter was losgekoppeld toen ik dit testte.

De onderste is niet los geweest, deze loopt rechtstreeks naar de aansluit terminals (Bi-wire) en heeft enkel een hardwired stukje filter (Spoel, Weerstand, Condensator) ertussen.

Het filter waar de bovenste woofer en de tweeter op zitten is wel helemaal los geweest. Het is dus het meest aannemelijk dat die niet correct zit. Ik dacht goed opgelet te hebben, echter blijkbaar niet.... Of kan het ook nog zo zijn dat ze helemaal niet in tegenfase aangesloten moeten worden en dat ik nu naar iets "zoek" wat geheel niet aan de orde is?

Gr Arco
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Arcoruig

Quote from: rho on June 29, 2014, 23:29:05
Ligt er aan. Hoe staat die t.o.v. de tweeter? Kan ook dat je de onderste moet omdraaien.

Dit zal ik uit moeten meten.
Aan de kabelkleur en de locatie op het filter te zien dacht ik toen ik alles open had het correct (zoals het zat) had aangesloten. Echter bij de batterijtest die ik een maand later deed, bleek dat de woofers in fase stonden. Terwijl Interficior constateerde dat deze uit fase moesten staan gezien het schema van het filter.

correct me if i'm wrong.
| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

Arcoruig

Gisteren even de bovenste woofer (in serie met de Tweeter) omgedraaid en tot de conclusie gekomen dat er geen bas mee over blijft.

| Lyngdorf TDAI-1120 | ScanSpeak Minimonitor | Rel T5 Sub
| LG 42C24 | GoogleTV |

rho