Modem/router

Started by KayaRahnee, May 6, 2014, 09:36:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KayaRahnee

Wil me een nieuwe modem/router kopen, ken er weinig tot niks van........voor het (eventueel draadloos) verbinden van mijn Synology NAS en Squeezebox Touch zal een basic toestel wel voldoen vermoed ik ....... waar moet ik op letten?...... zijn er bepaalde toestellen die voorkeur genieten?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

WickedGame

Quote from: KayaRahnee on May  6, 2014, 09:36:56
Wil me een nieuwe modem/router kopen, ken er weinig tot niks van........voor het (eventueel draadloos) verbinden van mijn Synology NAS en Squeezebox Touch zal een basic toestel wel voldoen vermoed ik ....... waar moet ik op letten?...... zijn er bepaalde toestellen die voorkeur genieten?

Beetje meer info is nog gewenst.

- Wat heb je voor internet? Is de modem van internet een verplichting? (Ziggo Ubee bijv. ) want dan heb je alleen een router nodig.
- Wat is de snelheid van je netwerkbedraad? 100Mbit of Gbit?
- Wat wil je er aan uitgeven?

Over het algemeen doen de nieuwe Asus Routers het erg goed.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: WickedGame on May  6, 2014, 09:39:20
Beetje meer info is nog gewenst.

- Wat heb je voor internet? Is de modem van internet een verplichting? (Ziggo Ubee bijv. ) want dan heb je alleen een router nodig.
- Wat is de snelheid van je netwerkbedraad? 100Mbit of Gbit?
- Wat wil je er aan uitgeven?

Over het algemeen doen de nieuwe Asus Routers het erg goed.

Internet provider= edpnet (België)
Snelheid: LAN verbinding snelheid=100Mbps
Budget: zo'n 120 eurootjes. (als het echt nodig zou zijn wil ik dat wel aanpassen).

Heb nu een al wat oudere philips modem/router staan (ADSL modem multiservices PSTN  model SNA 6600/18), maar de draadloze verbinding is niet altijd stabiel.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

chansig

Ik zou die van Xander pakken ben je volgens mij klaar. Ik heb een Synology NAS (bedraad aangeloten) en werkt prima. Bijna plug en play.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

KayaRahnee

Quote from: chansig on May  6, 2014, 11:47:37
Ik zou die van Xander pakken ben je volgens mij klaar. Ik heb een Synology NAS (bedraad aangeloten) en werkt prima. Bijna plug en play.
Gr Hans
Quote from: Xander32 on May  6, 2014, 09:46:49
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142579.0

Misschien wel, maar 75 euro en daar komen dan nog verzendkosten bij (Van Nederland naar België)...........
Dan kan ik misschien beter gaan voor een nieuwe zoals bvb deze: http://www.amazon.fr/dp/B002KLC8NY , heb ik nog garantie ook.
Of vergelijk ik appelen met peren?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

johan d

Vraag bij EDPnet een Fritzbox 7360
http://www.edpnet.be/en/residential/internet/FRITZ!Box-7360

Ik heb dat ook gedaan en heb hem zelf gratis gekregen bij mijn upgrade naar een "new&faster" abonnement, en de belofte 1 jaar bij hun klant te blijven.

De fritzboxen zijn zeer degelijke apparaten.

KayaRahnee

Quote from: johan d on May  7, 2014, 09:52:05
Vraag bij EDPnet een Fritzbox 7360
http://www.edpnet.be/en/residential/internet/FRITZ!Box-7360
Ik heb dat ook gedaan en heb hem zelf gratis gekregen bij mijn upgrade naar een "new&faster" abonnement, en de belofte 1 jaar bij hun klant te blijven.
De fritzboxen zijn zeer degelijke apparaten.

Heb mailcontact gehad met EDPNET,
Eerste reactie van ze was:

Voorlopig willen we u graag een Fritz!Box 7360 aanbieden. Gezien u een abonnement bij ons hebt, zal deze modem maar 99 EUR(zonder BTW) voor u kosten.
Wij hebben voor u een offerte aangemaakt. De offerte voor de Fritz!Box 7360 modem kunt u in bijlage terugvinden.
Indien u akkoord gaat met ons voorstel, dan kunt u uw toestemming op een van de volgende manieren doorgeven.


Hiermee ben ik niet akkoord gegaan omdat dit voor iedere nieuwe klant van toepassing blijkt te zijn.
Heb hun dan ook gemeld dat ik reeds vele jaren trouwe klant ben en dat ik eindelijk ook eens een extraatje van ze verwacht.
Daarop krijg ik volgend antwoord/voorstel:

Wij stellen voor een gratis modem in bruikleen als u overstapt op een Enough Internet. U dient dan ook geen activatiekosten te betalen.
Meer informatie daarover http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/internet/internet/enough-internet


Nu vraag ik me af of die 12 Mbps downloadsnelheid voor mijn gebruik toereikend is?
Wat ik ook gek vind is dat ik voor mijn huidig abo 30,81 euro betaal en ik dan voor de Fritzbox 99 euro ex BTW moet betalen en voor het nieuwe abo slechts 25,95 betaal en dan wel de modem gratis in bruikleen krijg.





Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on May  8, 2014, 14:03:09
Heb mailcontact gehad met EDPNET,
Eerste reactie van ze was:
Voorlopig willen we u graag een Fritz!Box 7360 aanbieden. Gezien u een abonnement bij ons hebt, zal deze modem maar 99 EUR(zonder BTW) voor u kosten.
Wij hebben voor u een offerte aangemaakt. De offerte voor de Fritz!Box 7360 modem kunt u in bijlage terugvinden.
Indien u akkoord gaat met ons voorstel, dan kunt u uw toestemming op een van de volgende manieren doorgeven.

Hiermee ben ik niet akkoord gegaan omdat dit voor iedere nieuwe klant van toepassing blijkt te zijn.
Heb hun dan ook gemeld dat ik reeds vele jaren trouwe klant ben en dat ik eindelijk ook eens een extraatje van ze verwacht.
Daarop krijg ik volgend antwoord/voorstel:
Wij stellen voor een gratis modem in bruikleen als u overstapt op een Enough Internet. U dient dan ook geen activatiekosten te betalen.
Meer informatie daarover http://www.edpnet.be/nl_be/thuis/internet/internet/enough-internet

Nu vraag ik me af of die 12 Mbps downloadsnelheid voor mijn gebruik toereikend is?
Wat ik ook gek vind is dat ik voor mijn huidig abo 30,81 euro betaal en ik dan voor de Fritzbox 99 euro ex BTW moet betalen en voor het nieuwe abo slechts 25,95 betaal en dan wel de modem gratis in bruikleen krijg.

Nadat ik via mail "akkoord voorstel" had bekendgemaakt kreeg ik van EDPnet te horen dat hun laatste voorstel een vergissing was!!! ...... ben niet opgezet met zo'n gepruts en ben eens gaan informeren bij de Belgacom winkel hier in de buurt.
Wanneer ik daar een internet/mobiele telefoon en vaste lijn "pack" afsluit zou  daar een BBox bijhoren.

Mijn vraag is of dat apparaat ook geschikt is voor SynologyNAS, Squeezebox enz... aan te sluiten?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.