Author Topic: Wat is jouw laatste vintage aanwinst?  (Read 18098 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Siddartha

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+18)
  • Total likes: 54
  • Emotion through sound
    • Entertainment Duo Echt Faut
Re: Wat is jouw laatste vintage aanwinst?
« Reply #25 on: October 10, 2014, 16:37:45 »
Heb een PhilipsCD950 aangeschaft laatst.. echt een mooi stukje techniek. Je ziet het er nauwelijks aan af dat ie al 20 jaar oud is en klinkt nog steeds heel erg goed!

En MFB is inderdaad ook geweldige techniek Heb nog twee speakers in mijn homestudiootje staan, gaan erg laag en klinken nog superstrak, en dat na 30 jaar.
Versterking: Pioneer A70-DA
Bronnen: Pioneer N70-AE - Audio Sonic S2000 draaitafel - AT95e element - Denon DBT-3313UD
Weergevers: Sonus Faber Venere 2.5 - Philips 49PUS7803 - Sonus Faber Pryma 01 - Sennheiser Momentum OnEar

Offline Maikel_audionerd

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 4
  • Assumption is the mother of all failures
« Reply #26 on: October 10, 2014, 20:01:19 »
2 x 300 watt dus inderdaad wat teveel van het goede.  :D

Hij gaat nog Chansig proof gemaakt worden want er zit weinig tot geen beveiliging in en met mijn geschiedenis is dat wel handig. :D

Gr Hans
:headbanging:  :headbanging:  :headbanging:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Offline sultankat

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+17)
  • Total likes: 27
  • "leven en laten leven"
« Reply #27 on: October 10, 2014, 20:06:13 »
Heb een PhilipsCD950 aangeschaft laatst.. echt een mooi stukje techniek. Je ziet het er nauwelijks aan af dat ie al 20 jaar oud is en klinkt nog steeds heel erg goed!

En MFB is inderdaad ook geweldige techniek Heb nog twee speakers in mijn homestudiootje staan, gaan erg laag en klinken nog superstrak, en dat na 30 jaar.

Tja, ze konden het best daar in Eindhoven.
Gato Dia 250s versterker | Musical Fidelity M6scd cd-speler/dac | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer + voeding | Focus Audio FP88 SE Ebony speakers | Acoustic Zen Reference II XLR | Chord Epic Twin luidsprekerkabels | Van den Hul Digi Coupler | Audiocadabra Optimus usb kabel | NBS Signature III + Furutech Alpha 3 en 3TS20 netkabels | Vibex

Offline Denon Focal

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Total likes: 1
  • Ergert u niet, verwondert u slechts
    • HT woonkamer 9.1
« Reply #28 on: October 13, 2014, 10:41:28 »
Heb inmiddels diverse MFB's van Philips staan, 532, 541, 544 en de 587.
Blijft leuk spul, voorversterker erop en spelen maar. De 541's gaan naar de kinderkamers, de 544 naar de garage en de 587 naar de flipperroom.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6i; Musical Fidelity Clic; Focal: Chorus 826W, Profile CC908, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P55VT50; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, Monster HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River interlinks

Online Nahpets

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+74)
  • Total likes: 25
« Reply #29 on: October 13, 2014, 10:48:40 »
Toen Nahpetsje nog jong en onschuldig was, en in zijn eerste ontdekkingsfases van audiofilie stond....

Heel veel naar MFB 532's geluisterd. Dat zijn gewoon magnifieke luidsprekers. Het gemak waarmee ze een huiskamer met muziek en gortdroog laag wisten te vullen is nog steeds in mijn geheugen gegrift (romantisering en verheerlijking niet uitgesloten).

Ik ben wel verbaasd dat je ze na 30-40 jaar(?) nog spelend hebt. Onderdelen voor die dingen zijn volgens mij al jaren een serieus probleem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Offline martin778

« Reply #30 on: October 13, 2014, 16:39:10 »
Volgens mij zijn er nog zat onderdelen voor verkrijgbaar hoor.

Ik vind het laag van de MFB's erg mooi, juist wat je zegt - gortdroog maar het mid/hoog doet me niks.

Offline Denon Focal

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Total likes: 1
  • Ergert u niet, verwondert u slechts
    • HT woonkamer 9.1
« Reply #31 on: October 13, 2014, 20:19:31 »
Via www.mfbfreaks.com kan je alles nog krijgen en vind je veel liefhebbers.
Als je een MFB reacaped sta je versteld ook van het mid en hoog.
Uiteraard is het geen high end audiofilie maar daar heb ik de echte set voor.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6i; Musical Fidelity Clic; Focal: Chorus 826W, Profile CC908, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P55VT50; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, Monster HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River interlinks

Offline Siddartha

• Total likes: 54
  • Emotion through sound
    • Entertainment Duo Echt Faut
« Reply #32 on: October 14, 2014, 00:37:30 »
Laten we zeggen dat het zeker voor die tijd geweldige techniek was. En enige vorm van romantisering is niemand hier vreemd, toch?
Versterking: Pioneer A70-DA
Bronnen: Pioneer N70-AE - Audio Sonic S2000 draaitafel - AT95e element - Denon DBT-3313UD
Weergevers: Sonus Faber Venere 2.5 - Philips 49PUS7803 - Sonus Faber Pryma 01 - Sennheiser Momentum OnEar

Offline advr

• ben er klaar voor, ben er klaar voor, als
  • HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 15
« Reply #33 on: October 24, 2014, 13:35:50 »
Een Musical Fidelity A1-X in uitstekende conditie  ;D

Inmiddels van nieuwe condensatoren, power tansistoren, diverse hoogwaardige weerstanden voorzien.
Een wat wazige foto voordat ie weer dicht ging...

Ollinn SET 300B, Linn Majik DS-i, Sneaky DS, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Audio Note Zero CDT/2, CD-STR+, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Offline DSD-13

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 3
  • proud owner of a linear tracking Technics (;
« Reply #34 on: March 18, 2015, 14:35:20 »
Één Creative Labs SoundBlaster 2.0

Met zeldzame backwards compatibility chippen (Twee CMS-301 chippen en één 0048013500 chip.) die je er apart bij kon kopen, hiermee werkt de kaart ook met GameBlaster en Adlib instructies.
« Last Edit: March 18, 2015, 14:42:17 by DSD-13 »

Offline solitaire

• https://daily.audio/ user
  • HT forum donateur
  • Total likes: 98
  • Hinterm Horizont geht's weiter.
« Reply #35 on: September 7, 2018, 12:57:50 »
Een Nait2, moet nog geserviced worden (daar was de prijs ook naar, gelukkig), maar ziet er netjes uit :coffee:
2ch: ProAc Tablette10 Sig ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ / EupenEMC ■ Synergistic / AmCan & DIY rack  
PC: Infinity InfiniTesimal RS0.1 ■ Pioneer M22 ■ Questyle CMA400i ■ ZMF Ori ■ Shunyata / StraightWire / Wireworld ■ SolidAir
TV: Piega AP1.2 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA / Audioquest
slp.: 3D Sonics Transparence ■ Naim NAIT2 ■ Cambridge Azur540Dv2 + Audiomagus magiDAC ■ Chord / Isoda

Offline fasteddie

« Reply #36 on: September 25, 2018, 16:04:44 »
Luxman 505X

Offline frits marantz

« Reply #37 on: September 25, 2018, 21:58:06 »
Scott A436 amp en T 526 tuner met Hepta Gem voor bij mijn PC.
Oude(re) spullen van Scott, Technics, Denon, Sony, IMF, Hepta en Rel.

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #38 on: September 26, 2018, 09:34:56 »
Mannen, dat zijn toch weer prachtige spullen :coffee:

Laten jullie de spullen eerst servicen voor je het in gebruik neemt ?

Frits, laat je de audio uit je PC ook via de Scott lopen ? Dac'je er tussen ...
2ch: ProAc Tablette10 Sig ■ AudioInnovations First Triode ■ Trichord Orca NC ■ Rega SaturnR ■ TelluriumQ / EupenEMC ■ Synergistic / AmCan & DIY rack  
PC: Infinity InfiniTesimal RS0.1 ■ Pioneer M22 ■ Questyle CMA400i ■ ZMF Ori ■ Shunyata / StraightWire / Wireworld ■ SolidAir
TV: Piega AP1.2 & Sunfire HRS8 + AntiMode ■ NAD C338 ■ Oppo 101 & 93 ■ Samsung UE46F8000 ■  NVA / Audioquest
slp.: 3D Sonics Transparence ■ Naim NAIT2 ■ Cambridge Azur540Dv2 + Audiomagus magiDAC ■ Chord / Isoda

Offline PuNkEnStEiN

• senior member
  • Total likes: 15
  • Two Beer Or Not Two Beer
« Reply #39 on: September 26, 2018, 19:09:53 »
Inderdaad prachtig spul, solitaire. Ik word er echt blij van om deze apparatuur (terug) te zien, gek hè? Met nieuw spul heb ik dat toch minder, zal de leeftijd wel zijn.  :satisfied:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #40 on: September 26, 2018, 19:19:24 »
leeftijd ... nee dat kan het niet zijn :devil:

:D

Offline frits marantz

« Reply #41 on: September 26, 2018, 22:06:42 »

Oude liefde roest niet :).  De set is nog 100% origineel. Zou het graag nog eens laten nakijken en servicen/verbeteren indien ik een vintage vakman hier in het Noorden kan vinden.

Geluid vanaf de PC gaat via een Dragonfly Red naar de versterker. Zeer over te spreken.

Offline fasteddie

« Reply #42 on: September 27, 2018, 07:53:46 »

De luxman is gereviseerd een paar jaar terug....speelt werkelijk weer als vanouds, al heb ik daar niet zoveel van meegekregen destijds ;D

Offline chansig

• Forever Addicted
  • Trade Count: (+126)
  • Total likes: 1291
  • Doof en slechte set...neem dat mee in wat ik post.
« Reply #43 on: September 27, 2018, 08:13:50 »
Oude liefde roest niet :).  De set is nog 100% origineel. Zou het graag nog eens laten nakijken en servicen/verbeteren indien ik een vintage vakman hier in het Noorden kan vinden.

Geluid vanaf de PC gaat via een Dragonfly Red naar de versterker. Zeer over te spreken.

Ik ken wel iemand in Haarlem.

Gr. Hans
Dutch & Dutch 8M, Arendal Sub 2, Ritmik F12, BK 400 XXlS, Paradigm PW Link,

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #44 on: September 27, 2018, 09:07:03 »
In Emmen zat de man die daarvoor technicus was bij Musifoon en voor zichzelf begon(ergens begin '90er jaren ?) ... 'k ben alleen zijn naam even kwijt ... iemand hier die het weet ?

Offline minplus

• member
  • Total likes: 21
  • Don't worry, be happy
« Reply #45 on: September 28, 2018, 20:16:23 »
Martijn, oftewel Harry Dorgelo, prima jongen.
Is een zaak begonnen aan de Pioniersweg en ging zich wat meer met PA-werk bezighouden.
Heb hem al aardig lang niet meer gesproken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #46 on: September 28, 2018, 21:40:38 »
that's the man

die deed leuke dingen met z'n soldeerijzer :coffee:

en een aardige man idd.

voor mij ook al een tijdje gelden dat ik hem voor het laatst sprak ... time flies ...

edit: dit brengt niemand verder zo natuurlijk ... voor de rest ken ik helaas geen vintage vakman in het 'noorden'
« Last Edit: September 28, 2018, 21:43:23 by solitaire »

Offline frits marantz

« Reply #47 on: September 28, 2018, 22:59:23 »
Dank voor jullie support. Helaas nog geen vintage vakman kennelijk hier in het Noorden. Maar ik heb geduld. De Scott set werkt nu nog goed. :headbanging:

Offline solitaire

• HT forum donateur
« Reply #48 on: October 2, 2018, 14:08:53 »
Infinity Infinitesimal RS0.1

ze gaan spelen icm mijn Pioneer M22

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+54)
  • Total likes: 50
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #49 on: October 2, 2018, 15:01:36 »
Een paartje Avalon Avatars (mag je daar spreken over Vintage?) met MIT Terminator 2 luidsprekerskabels!
Stereo: CA-plates | Jeff Synergy II | Jeff Rowland model six | Genesis V of Acoustat model one + one 2x of Avalon Avatar | Test RS cables | Sonos Connect | Michell | Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Mark Levinson DAC 36 | Sennheiser HD800
HT: JVC HD750 | CA-plate Diamond 2 en 3 | Marantz AV8802A nog geen ev | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel 2x| Acoustat model one 2x |  Acoustat Spectra 1100 1x center | Subwoofer Teufel M 9500 SW THX Ultra 2| Apple TV 3 |Dune HD