hulp gevraagd bij streamen

Started by wimpy50, May 5, 2014, 15:16:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wimpy50

Hallo allemaal.
Ik zit met de handenin het weinige haar.
Squeeze box gekocht met een NETGEAR duo v2 nas.
Was niet mee te werken, mijn library, uitsluitend muziek is blijkbaar te groot voor de logitech server.

Ok, gehoord dat een raumfeld connector 2 een eigen indexering gebruikt. Ik zou dan snel in de artiesten kunnen zoeken.

En ja hoor geweldig. In die connector is ook standaard een dag ingebouwd dus het verschil tussen mp3 en lossless is goed te horen.
Bij het afspelen van nieuw geripte flac's komt zo nu en dan de foutboodshap buffer underrun.

Is de NETGEAR dan te langzaam? Er draait nu minimserver op.

Ik heb e.e.a. gelezen over twonky, ziet er geweldig uit maar zodra ik linux zie, sla ik op tilt, snap er mix van!

Ik heb gelezen dat qnap en synology muziek veel sneller kunnen streaken maar heb er moeite mee om de NETGEAR bij het grofvuil te zetten.

De squeezebox heb ik kunnen verkopen maar het moet toch goed kunnen draaien?

Graag advies.

Bij voorbaat dank.

Wim

activ

Hi Wim,

Kun je aangeven hoe je de boel aangesloten hebt? Heb je bijvoorbeeld netwerk kabels lopen of is het (deels) wifi?
In het geval van kabels, zit er een switch tussen? Is de switch gigabit of 100Mb?
Audio is nou niet echt een zware streaming toepassing, hoewel ik de netgear niet ken, kan ik mij nauwelijks voorstellen dat daar het probleem in zit.

Je zou voor de aardigheid ook eens kunnen kijken hoe druk de netgear is als je flac aan het streamen bent.

activ

dennism

Voor muziek streamen zal bijna geen enkel apparaat te traag zijn, je praat over benodigde snelheden die de vorige eeuw met bekabelde netwerken al met 2 vingers in de neus te halen waren. Een ready nas duo zal deze snelheden ook makkelijk halen mits correct aangesloten, zelfs in een 100Mb netwerk. Problemen die er wel kunnen zijn: Slechte of incorrect aangelegde bekabeling, gebruik van Wifi op een locatie die niet geschikt is voor Wifi c.q. verkeerd een ingemeten of geconfigureerd Wifi netwerk (alle netwerken op hetzelfde kanaal, Wifi stations op de verkeerde plek geplaatst, verouderde wifi apparatuur die de benodigde snelheid niet haalt).

Wees trouwens niet bang voor Linux, een Synology, Qnap, Netgear e.d. zal ook gewoon op Linux draaien :)


wimpy50

Dank voor de reacties,

Fritzbox met kabel naar 1 GB aansluiting naar Nas.
Squeezebox via wifi n.
Als je met de squeezebox door de library op de Nas wilde scrollen duurde het eeuwig om van de A naar de E te gaan.
Met de connector gaat dat perfect. Omdat het verschil tussen 192 mp3 en flac nu enorm is, besloot ik te beginnen om cd's opnieuw te rippen in flac.
Toen pas kreeg ik soms buffer underrun.

Op een tweede Nas, NETGEAR readynas duo v1 kreeg ik dit al bij mp3.

De connector heeft een goede wifi ontvangst. Ik zal morgen een kabel leggen.
Let wel, de connector heeft een eigen indexering, ik weet niet waar en hoe dit wordt opgebouwd / opgeroepen.
Connector werkt niet met de logitech server software. Of rechtstreeks op de duo v2 of via minimserver.
Zodra de kabeltest is afgerond geef ik eea door.

wimpy50

Ik probeerde gister te bedanken. Wilde een kabel leggen maar heb nu vlakbij de connector een repeater gezet.

Loopt perfect nu

Nogmaals dank, jullie inbreng scheelt weer een potentiƫle maagzweer.

activ

Goed om te horen dat het nu werkt, veel luister plezier.