netwerk probleem printer

Started by floeper, May 5, 2014, 07:48:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

floeper

Beste forum leden,

Ik zit met een probleem. Ik heb een printer (HP Officejet 6500A e-All-in-One) en om te kunnen printen moet ik de printer via een utp kabel verbinden met het netwerk. Nu heb ik in de ruimte waar de printer staat geen utp aansluiting of de mogelijkheid deze te maken. Is er een andere mogelijk heid om de printer met het netwerk te verbinden (direct via wifi kan niet, er zit geen wifi ontvanger in).

Alvast bedankt voor tips en reacties.

Groetjes,

Coen
Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

BJF

Internet via het stopcontact, een Airport Express of misschien zelfs alleen een WiFi-adapter?
NAD M10 V2
Elac FS247

dennism

Staat ie naast de PC? Volgens mij hebben namelijk al die officejets naast de UTP aansluiting ook gewoon een USB aansluiting. Zoniet dan kun je inderdaad powerline overwegen, voor PC's niet zaligmakend qua bandbreedte maar voor printers in de regel ruim afdoende tenzij je alleen maar zeer hoge resolutie studio qualiteit foto's uit loopt te printen aan de lopende band. En ander alternatief is een wireless printserver als de printer zelf geen Wifi heeft.


floeper

je hebt tegenwoordig van die wifi range vergroters, die je gewoon in een stopcontact kunt prikken. zijn er die ook met de mogelijkheid om een utp kabel aan te sluiten?

een usb wifi adapter rechtstreek in de printer lukt niet, dit herkent de printer niet, dit heb ik al geprobeerd.

De printer staat niet naast de computer (deze staat in de woonkamer als HT pc) en de printer staat in de werk kamer. de router staat ook in de woonkamer.

Mijn set:
Denon PMA720ae, Panasonic TX-50DXW704, Sony UBP-x800m2, Topping E30 DAC, Thorens TD160 met Stanton element. TPA3255EVM eindversterker. Leonidas Krill XL zelfbouw speakers.

Ejorne

#4
Quote from: floeper on May  5, 2014, 16:32:25
je hebt tegenwoordig van die wifi range vergroters, die je gewoon in een stopcontact kunt prikken. zijn er die ook met de mogelijkheid om een utp kabel aan te sluiten?

een usb wifi adapter rechtstreek in de printer lukt niet, dit herkent de printer niet, dit heb ik al geprobeerd.

De printer staat niet naast de computer (deze staat in de woonkamer als HT pc) en de printer staat in de werk kamer. de router staat ook in de woonkamer.

Wat BJF zegt. (Dus zo'n powerline lan setje)
Waarom zou je daarbij ook een wifi extender ingebouwd willen hebben? (hoewel, ik weet wel een reden, je bent dan goedkoper uit. En ja ze bestaan  :hehe: )