Defecte anti-mode 8033 - OPGELOST!

Started by NeoPhix, May 3, 2014, 20:15:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NeoPhix

Ik ben de eigenaar van een van de eerste anti-mode 8033 (stickertje met 222 op de onderkant, en nog van voor de B/C toevoegingen).
Deze is er helaas al een tijdje mee opgehouden, en toen heb ik 'm in de kast gelegd maar begin me nu toch weer te ergeren aan het feit dat de subwoofer niet goed in bedwang wordt gehouden dus zoek hier nu even raad bij de experts.
Mijn antimode gaat gewoon aan, alle lampjes werken maar bij het instellen (2 knopjes ingedrukt houden) lijkt het programma wel te gaan lopen (knipperende ledjes) maar er komt geen geluid richting de subwoofer. Daarna geeft de antimode ook het geluidssignaal signaal niet door naar de subwoofer.
Gebruikte apparatuur zijn een AVI ADM 9.1 actieve speaker met subwoofer uitgang en een AVI Subwoofer. Hiervoor heeft deze combinatie jaren probleemloos gewerkt.
Uiteraard al meerdere kabels getest om dat uit te sluiten, maar geen verschil in resultaat.

Hier iemand een idee? Of iemand met meer technisch verstand die een poging tot reparatie kan doen? Importeur?

R0N

Hoi,

Tja, het is al een ouder type, van voor mijn tijd als importeur. Ik kan niet goed beoordelen wat de oorzaak van het probleem is, maar een nieuwe installatie van de software wil wel eens helpen.
Ik moet hiervoor in overleg met de fabrikant om na te gaan of de huidige software voor dit apparaat geschikt is.
Stuur a.u.b. een melding via het formulier op onze website.
We gaan kijken hoe we de zaak kunnen oplossen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

NeoPhix

Hoi Ron,

bedankt voor de snelle reactie. Ik zal het formulier invullen, hopelijk kunnen jullie er wat mee  :)

Groeten,
Matthijs

NeoPhix

Even een kleine update: Ron heeft het probleem gevonden (zat in de voeding) en kosteloos gerepareerd, waarvoor hulde!  :pompom:
Verder nog geen tijd gehad om de anti-mode weer aan te sluiten, zal eind komende week gaan gebeuren. Dan laat ik weer wat van me horen.

Voorlopig in ieder geval een dikke 10 met een griffel voor de service van Ron!

yorkie13

Gewoon de adapter dus defect ?

mooi dat het snel opgelost is door Ron.

NeoPhix

Quote from: RA SUBS on May 18, 2014, 15:49:46
Gewoon de adapter dus defect ?

mooi dat het snel opgelost is door Ron.

Nee, was iets anders met de voeding in het apparaat. Helaas was deze niet meer te leveren door Anti-Mode Finland maar door de voeding te bruggen is het opgelost. (Als hier iets doms staat komt het door mijn beperkte technische kennis).
Fijn om een importeur te treffen die meer doet dan dozen schuiven maar ook echt technische kennis en kunde heeft.

NeoPhix

Nog even een update:

Afgelopen weekend flink aan het schuiven en opnieuw verbinden geweest in m'n HiFi installatie met als resultaat dat het beter klinkt dan ooit, mede door het prachtig in bedwang gehouden sub-laag nu. Weet nu weer wat ik al die maanden gemist heb toen ik de anti-mode er niet aan had zitten. Helemaal happy!  :pompom: