AVR: Tevreden, maar mis wat moderne streaming functionaliteiten

Started by WilcoL, May 2, 2014, 10:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WilcoL

Beste allen,

Even geleden heb ik een "verkennend" topic geopend onder "Te Ruil" omdat ik met name wat streaming functionaliteit mis bij mijn huidige AVR, de Denon 4308 (zie eventueel: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142486.0).

Het apparaat voldoet qua audiokwaliteit en capaciteit zeer ruimschoots aan hetgeen ik en mijn betere wederhelft van een dergelijk apparaat verwachten, maar ik mis met name het gebrek aan het simpel afspelen van veel audiodata op onze NAS. De 4308 heeft deze mogelijkheid en deze werkt ook wel redelijk, maar het geheel is nogal buggy. Dit houdt in de praktijk in dat ik vaak de Dune aanzet om iets af te spelen uit onze omvangrijke audiobibliotheek.

Ik begin me te realiseren dat een ruil waarschijnlijk niet gaat gebeeuren of bevredigend voor me zou kunnen zijn en wellicht moet ik voor ht streaming audio vraagstuk gewoon eens echt gaan kijken naar een extern apparaat wat qua audio doet wat de Dune doet, maar makkelijker en vooral stabieler te bedienen is via Android of iOS.

Ik ben er niet zo extreem in thuis en de opties die bij mij dan dagen zijn ongeveer de volgende:
- Squeezebox,
- Intel NUC: deze zou ook de Dune kunnen vervangen. Ik kijk dan naar XBMC en OpenElec, maar ben na wat experimenten nog niet echt gecharmeerd van de audio-interface en mogeijkheden van XBMC,
- ...

Mijn kennis is beperkt zoals jullie merken, mijn vraag is misschien wat makkelijker: wat zijn goede producten om mijn wensen te kunnen realiseren? Budget is op dit moment even lastig, veel dingen verdienen financiële aandacht momenteel (huis gekocht, HT integrereren in de woonkamer, etc  ;) ;D) maar er is altijd ruimte om iets te organiseren en het heft geen hele erge haast. Ik wil bij voorkeur niet extreem diep in software hoeven duiken (alhoewle ik daar in principe niet vies van ben), laagdremplig en praktisch gebruik is voor mij veel belangrijker...

Jullie suggesties zijn meer dan welkom, alsvat bedankt!

Vriendelijke groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Clifdon

Je post niet heel goed doorgelezen maar ik ben momenteel zelf aan het experimenteren met squeezlite draaiend op een raspberry pi met de hifiberry addon card. Afspelen gaat geweldig ik wil alleen nog een manier vinden om mijn versterker aan te zetten zonder naar de versterker toe te lopen. (schakelbaar stopcontact oid)

Ht-toedeboon

Mijn eerste vraag zou zijn, gaat het hier puur om audio of wil je ook video streamen?
Uit je tekst haal ik dat het om audio zou gaan, een NUC lijkt mij dan wat uitgebreid, omslachtig en prijzig puur als audio streamer.

De 4308 heeft toch ook behoorlijke streamer aan boord, wat mis je eigenlijk of wat wil je toevoegen?
Lees dat hij nogal buggy schijnt te doen bij jou, ligt het niet aan de toevoer of het bronmateriaal?
Speel je via Wifi of bekabeld?
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

WilcoL

Quote from: Clifdon on May  2, 2014, 11:37:44
Je post niet heel goed doorgelezen maar ik ben momenteel zelf aan het experimenteren met squeezlite draaiend op een raspberry pi met de hifiberry addon card. Afspelen gaat geweldig ik wil alleen nog een manier vinden om mijn versterker aan te zetten zonder naar de versterker toe te lopen. (schakelbaar stopcontact oid)

Afspelen gaat geweldig? Hi-res is ook geen probleem? Interface via browser of app ofzo?

Quote from: Ht-toedeboon on May  2, 2014, 12:30:37
Mijn eerste vraag zou zijn, gaat het hier puur om audio of wil je ook video streamen?
Uit je tekst haal ik dat het om audio zou gaan, een NUC lijkt mij dan wat uitgebreid, omslachtig en prijzig puur als audio streamer.

De 4308 heeft toch ook behoorlijke streamer aan boord, wat mis je eigenlijk of wat wil je toevoegen?
Lees dat hij nogal buggy schijnt te doen bij jou, ligt het niet aan de toevoer of het bronmateriaal?
Speel je via Wifi of bekabeld?

De meerwaarde van een NUC zou ook zijn dat het dan wellicht de Dune overbodig maakt. Maar audio komt sowieso op de eerste plaats!

De streamer van de 4308 doet het in principe goed: soms gaat het weken goed en dan opeens lijkt de 4308 de verbinding helemaal kwijt te zijn. Verbinding is bekabeld, Dune heeft nooit issues en ze delen dezelfde switch. Bronmateriaal is ook allemaal netjes op orde (hoofdzakelijk FLAC, af en toe MP3).

Ik gebruik als app AVR-remote (op Android) en als het werkt, werkt het prima. Maar zoals gezegd een tikkie buggy...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ht-toedeboon

Quote from: WilcoL on May  2, 2014, 13:03:05

De streamer van de 4308 doet het in principe goed: soms gaat het weken goed en dan opeens lijkt de 4308 de verbinding helemaal kwijt te zijn.

Netwerk settings handmatig invoeren, switch zal een static IP hangen aan de AVR lijkt mij?
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

WilcoL

Quote from: Ht-toedeboon on May  2, 2014, 13:20:57
Netwerk settings handmatig invoeren, switch zal een static IP hangen aan de AVR lijkt mij?

Klopt, maar static ip is de norm in Huize Loth  ;) Is dus reeds het geval...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Clifdon

Het is inderdaad alleen audio als je praat over de 'hifiberry' Interface loopt via Logitech media server. Dus je zult ook iets van een nas (of een Raspberry) moeten draaien waar die server met muziek op aanwezig is. Je kunt verschillende apps en je browser gebruiken om logitech media server aan te sturen. Eventueel multi room zou ook mogelijk zijn met meerdere hifiberries.

Setup:
NAS(LMS met muziek database)>>RaspberryPi met Hifiberry>> Analoog naar versterker>>Speakers
aansturing:
Browser of APP>>LMS server>> RaspberryPi

Je stuurt dus met je telefoon de server aan en die zorgt dat de audio streams verzorgt worden. Je streamt dus niet vanaf je telefoon oid.

Ik wilde dit puur aandragen als tweak optie. Als je geen zin hebt om er serieus tijd in te steken en zelf wat dingentjes uit te zoeken moet je hier niet aan beginnen. voor mij is het een goedkoop alternatief op de sonos connect apparatuur.

Overigens wat bedoel je met hi-res? Als het gaat over audio? Als je een specifiek bestandsformaat wil gebruiken wil ik het wel even voor je testen.

Hier een filmpje hoe de aansturing werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=vwyUY4m2DiA

Ik ben zelf om dezelfde reden als jij naar de raspberry overgeschakeld eigenlijk. Ik heb een denon AVR 3313 staan maar direct afspelen van het ding is gewoon buggy. Ik zette zelf mijn pc aan om wat muziek af te spelen maar dan sta je 300 watt te verstoken om muziek af te spelen. Dus het leek mij verstandig om een andere oplossing te vinden. De raspberry bied voor mij zeker een uitkomst. Ik ben pas sinds een paar dagen aan het experimenteren maar het voelt allemaal erg goed aan en de kosten voor mijn setup zijn:

RaspberryPi: 35,-
HifiBerry of usb soundcard: 30,-
Voeding (micro usb): 5,-
Oude SD kaart (4gig): was inmiddels afgeschreven.
Tijd: plusminus 5 uur voor ik het werkend had.
casing raspi: 10,-
wifi dongle: 15,-
RCA kabel: Had ik nog liggen maar investeren in een fatsoenlijke kan geen kwaad.

Totaal dus zo'n 90 euro geloof ik. Maar dan komen er her en der verzendkosten bij ofcourse. Tenzij je echt iets mega audiofiels zoekt is dit een mooie oplossing.

Ht-toedeboon

Quote from: Clifdon on May  2, 2014, 15:35:18
Ik zette zelf mijn pc aan om wat muziek af te spelen maar dan sta je 300 watt te verstoken om muziek af te spelen.

Een normale PC verbruikt in Idle/muziek streaming rond de 60W dus dan gaat daar iets niet goed.
Of je moet met Phase shift / Peltier koeling bezig zijn ;)

Met Raspberry heb ik zelf geen ervaring maar prijstechnisch klinkt het interessant en die bediening ziet er (op die YT video) ook prima uit.
Een mede8er is ook een oplossing en aansturing via Iphone app of voor Android, BubbleUPNP totdat ze de officiele app klaar hebben.
Daarboven zijn er al dedicated streamers te krijgen.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

VTEC_genieter

#8
Ik heb ook een NAS van Synology met muziek mp3's en FLAC bestanden.
Met mijn Panasonic bluray speler met 4 built-in DAC's van Burr Brown speel ik die bestanden af naar mijn Denon AVR-3312.
Ik bedien die Panasonic met mijn iPad.

En inderdaad. Een Denon is buggy, bij mij ook. Daarom laat ik die Pana de muziek afspelen ;)
Laat staan de ingebouwde AirPlay in m'n Denon werkt voor geen meter ;)

Maar wat ik eigenlijk wilde in het begin: Een iTunes server met muziek maken op mijn Synology NAS zodat ik alleen maar mijn Denon en iPad hoef te gebruiken.
Maar ik weet niet hoe ik een iTunes server moet bouwen...
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

WilcoL

Quote from: Clifdon on May  2, 2014, 15:35:18
Overigens wat bedoel je met hi-res? Als het gaat over audio? Als je een specifiek bestandsformaat wil gebruiken wil ik het wel even voor je testen.

Bijvoorbeeld FLAC's in 24/96? En sowieso bedankt voor je zeer uitgebreide reactie!


Quote from: VTEC_genieter on May  2, 2014, 21:55:07
Ik heb ook een NAS van Synology met muziek mp3's en FLAC bestanden.
Met mijn Panasonic bluray speler met 4 built-in DAC's van Burr Brown speel ik die bestanden af naar mijn Denon AVR-3312. Ik bedien die Panasonic met mijn iPad.

Ook een optie. Toeval wil ik dat ik al vaker naar exact die Pana BR-speler heb zitten te denken... De 2500BT die ik heb voldoet echter nog zo goed.

Punt is ook dat ik toch echt erg in mijn nopjes ben met de 4308. Ik vermoed dat ik gewoon eens een keertje een Squeezebox Touch van Marktplaats moet kopen en die eens even moet gaan proberen. Misschien is dat wel de allerbeste optie!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Ht-toedeboon

Quote from: WilcoL on May  3, 2014, 22:48:00
Ook een optie. Toeval wil ik dat ik al vaker naar exact die Pana BR-speler heb zitten te denken... De 2500BT die ik heb voldoet echter nog zo goed.

Als hier de BDT500 bedoelt wordt, die heb ik staan als BD/CD speler (nog niet gebruikt) en video media speler vanaf NAS.
Door mijn geforceerde verkoop van 1 receiver en komst van Stereo amp met Mediaspeler is de video streaming vd Pana overbodig geworden.
Mocht je interesse hebben in deze speler dan kun je een PM sturen.

Quote from: VTEC_genieter on May  2, 2014, 21:55:07
Met mijn Panasonic bluray speler met 4 built-in DAC's van Burr Brown speel ik die bestanden af naar mijn Denon AVR-3312.
Ik bedien die Panasonic met mijn iPad. En inderdaad. Een Denon is buggy, bij mij ook. Daarom laat ik die Pana de muziek afspelen ;)

De App voor android is redelijk beperkt, hoef je met de Apple app je TV niet aan te zetten voor volledige bediening met playlists e.d.?

Quote from: WilcoL on May  3, 2014, 22:48:00
Punt is ook dat ik toch echt erg in mijn nopjes ben met de 4308. Ik vermoed dat ik gewoon eens een keertje een Squeezebox Touch van Marktplaats moet kopen en die eens even moet gaan proberen. Misschien is dat wel de allerbeste optie!

Van hetgeen ik lees zou dat ook een hele goede optie zijn, heb zelf geen ervaring met Squeezebox spelers.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

VTEC_genieter

Ik heb inderdaad de BDT500 ;)
Mooie BD speler en een goed klinkende muziek FLAC/mp3 streamer!
Alleen voor video streaming is ie niet sterk en kan niet veel video formaten aan ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

boefje

Sonos Connect ertussen en je bent echt klaar voor €349,- Sluit hem via toslink aan op je receiver om van zijn DAC gebruik te maken of gewoon analoog.

Ja, het is iets duurder maar dan heb je voor de rest geen gelazer meer en het is een perfecte instap naar multiroom, een mogelijkheid die de eerder genoemde alternatieven niet bieden. Het is super stabiel en een kind kan het ding bedienen.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Meridian DSP5200|Sony VPL-HW40ES|Marantz SR7008|Marantz UD5007|Sonos Connect|2x Boxee Box|Synology 412|KEF CI200QR|Logitech Harmony Ultimate

Ht-toedeboon

Quote from: VTEC_genieter on May  4, 2014, 19:13:58
Alleen voor video streaming is ie niet sterk en kan niet veel video formaten aan ;)

Met welke videobestanden heb jij problemen dan?
Via DLNA gaat ie een hoop niet spelen maar dat is ook niet de manier om video af te spelen.
Lokaties toevoegen in 'home network' en dan speelt ie hier alles zonder problemen.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

VTEC_genieter

Zelfs met MKV bestanden gaan de beelden haperen en het geluid stottert ook. De Panasonic BD speler staat op bitstream ingesteld voor de audio.
Daarom nemen vaak mensen een aparte mediaspeler voor het afspelen van gedownloade films ;)
Heb al een jaar een mediaspeler van Eminent ;)

Ik doe de videostreaming via de netwerkkabel, heb een gigabit LAN netwerk thuis.
Maar wat bedoel je precies met DLNA?
Ik heb in de BD speler die lokaties (mappen op de NAS) wel vastgezet en opgeslagen met password. In het blokje "thuis netwerk".

Jij hebt echt geen problemen met full hd videostreaming met je bluray speler Panasonic BDT500?
Serieus?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

WilcoL

Quote from: boefje on May  4, 2014, 21:48:22
Sonos Connect ertussen en je bent echt klaar voor €349,- Sluit hem via toslink aan op je receiver om van zijn DAC gebruik te maken of gewoon analoog.

Ja, het is iets duurder maar dan heb je voor de rest geen gelazer meer en het is een perfecte instap naar multiroom, een mogelijkheid die de eerder genoemde alternatieven niet bieden. Het is super stabiel en een kind kan het ding bedienen.

Sonos Connect....genoteerd! Maar ik neig toch naar een Squeezebox Touch/Duet... Zitten er echt voordelen aan de Sonos Connect tov de SB's?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

WilcoL

Quote from: VTEC_genieter on May  5, 2014, 15:25:58
Zelfs met MKV bestanden gaan de beelden haperen en het geluid stottert ook. De Panasonic BD speler staat op bitstream ingesteld voor de audio.
Daarom nemen vaak mensen een aparte mediaspeler voor het afspelen van gedownloade films ;)
Heb al een jaar een mediaspeler van Eminent ;)

Ik doe de videostreaming via de netwerkkabel, heb een gigabit LAN netwerk thuis.
Maar wat bedoel je precies met DLNA?
Ik heb in de BD speler die lokaties (mappen op de NAS) wel vastgezet en opgeslagen met password. In het blokje "thuis netwerk".

Jij hebt echt geen problemen met full hd videostreaming met je bluray speler Panasonic BDT500?
Serieus?

SMB of NFS share? Je poorten okay? TCP vs UDP maakte ooit net het verschil bij extreem hoge bitrates bij de Dune...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

VTEC_genieter

Ik stream intern/lokaal/LAN, bekabeld. Ik heb portforwarding toegepast voor extern.
Kijk alleen in de woonkamer naar de films.

Bij het configureren van mijn Synology NAS ben ik de woorden SMB/NFS niet tegengekomen.
Mijn TV/iPad/BD speler/mediaspeler/Denon receiver zijn ook bekabeld verbonden en ze kunnen allemaal makkelijk de content op m'n NAS bereiken.

Daarna vloeiend een full hd film afspelen is soms een ander verhaal.......
(Lees soms: een MKV bestand met een hoge bitrate vertoont haperingen/stotteringen)
De BD speler hapert vaak. De Eminent mediaspeler hapert nauwelijks.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Ht-toedeboon

Quote from: VTEC_genieter on May  5, 2014, 15:25:58
Jij hebt echt geen problemen met full hd videostreaming met je bluray speler Panasonic BDT500?
Serieus?

Via de home network route kon ik prima mijn +-15GB 1080p 3D SBS films streamen, ik doe niks met BD ISO's heb je daar problemen mee? 
Heb hem net naar boven verhuisd nadat ik beneden gedowngrade ben naar eenvoudige stereo met een iconbit waardoor hij daar overbodig werd.
Boven heb ik geen ethernet dus dan moet ik hem weer even naar beneden halen.
Intense receiver met dubbele, bovenliggende eindtrapppen en extra dikke eindstekker zonder demper, en dat alles op 4 x 8" lichtmetalen Scanspeaks

boefje

Quote from: WilcoL on May  5, 2014, 23:12:06
Sonos Connect....genoteerd! Maar ik neig toch naar een Squeezebox Touch/Duet... Zitten er echt voordelen aan de Sonos Connect tov de SB's?

Sonos is een net wat volwassener ecosysteem dan de Logitech oplossing. Voorzover ik kan nagaan is de logitech een eiland oplossing. Je hangt je kastje aan de server en that's it. Sonos gaat veel verder in zijn netwerk mogelijkheden/zones etc etc. Gewoon even opzoeken wat voor jou de pros en cons zijn en op basis daarvan een keuze maken. Ik heb zelf geen ervaring met logitech maar heb wel al zeker 6-7 jaar sonos in gebruik zonder enig probleem.

Een ander feature van Sonos is dat het een 2 poorts hub aan boord heeft. Als je receiver al met een kabel aan je router hangt, dan hang je de Connect er gewoon tussen. Dat bespaart je weer een extra kabeltje.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
Meridian DSP5200|Sony VPL-HW40ES|Marantz SR7008|Marantz UD5007|Sonos Connect|2x Boxee Box|Synology 412|KEF CI200QR|Logitech Harmony Ultimate

VTEC_genieter


Quote from: Ht-toedeboon on May  6, 2014, 09:53:56
Via de home network route kon ik prima mijn +-15GB 1080p 3D SBS films streamen, ik doe niks met BD ISO's heb je daar problemen mee?

Zelfs bij een mkv van ongeveer 15GB met wel een hoge bitrate, dan hapert de Panasonic.
Dan neem ik mijn bestanden mee als ik bij jou mag testen. Zien is geloven :)
Jij streamde via de kabel (lokaal) ?

Het onderwerp haperingen/stotteringen bij full hd streaming is een groot onderwerp op het internet, omdat er best veel factoren zijn die bepalend zijn voor de weergave van beeld en geluid.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

NielsHD

Volgens mij kan er inderdaad wel een aardig verschil zitten tussen samba en nfs shares. Ik heb ook een syno, maar weet niet meer precies hoe ik het geregeld heb.

johanegg

doe het hier eenvoudig met een Apple TV, stream moeiteloos video en muziek. Verbonden via toslink op een integra. Bedien alles via Ipad en werkt feilloos. Mij bib staat voor het grootste deel op Mach waardoor er geen extra zervers moeten draaien.
Heb ook een Mac mimi via USB verbonden met de reciever welke ook rechtstreeks kan afspelen.