Windows 8 - Ethernet heeft geen geldige IP configuratie

Started by Onne, May 1, 2014, 17:31:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Misschien kan ik het hier vragen want ik ben niet zo goed met computers.

Mijn Windows 8 PC die alleen met kabel op internet kan geeft sinds kort aan dat er geen geldige IP configuratie meer is.
Gevolg geen internet.
Ik heb een modem en router in 1 van Ziggo + switch op zolder voor de consoles en de PC.
Alles werkte altijd naast elkaar, op elkaar,  onder elkaar en tegelijk. Iphones op Wifi, Xbox via draad, PC via draad etc.
Wifi werkt altijd perfect.

Via probleem oplossing op PC zijn de drivers opnieuw geinstalleerd van ethernet adapter.
Ook modem 20x gereset, aan/uit stekker eruit, dag zonder stroom etc.
Ook de switch meerdere keren gereset, andere poortjes gebruikt.

Waarom veranderen dit soort dingen na 1 jaar en 2 maanden opeens ?



dennism

Doe eens een ipconfig /all > c:\ipconfig.txt, open dat textfiletje en plaats  de info even hier, dan is er gelijk een stuk meer duidelijk wat er aan de hand is :)


RichardL

Ik heb een soortgelijk probleem met een laptop (Acer V3)
Via Wifi wel, maar via ethernet (Ahteros hard ware met meest recent drivers) geen verbinding met dezelfde foutmelding, geen geldige IP verbinding.

Ik heb ook Ziggo, een extra router (in DMZ)/accespoint meerder smartphone, smart tv, netwerkprinter, NAS.
Ik ben vergevorderd gebruiker, ook voor mij is het probleem niet te vinden.

De problemen zijn ontstaan een paar dagen na de grote update van Windows 8.1 waarin de startknoppen ed. toegevoegd zijn.
Zoek actie op internet (google, tweakers enz.) leveren niets op.
Nieuwe drivers van ethernet module, opstarten "veilige modus", inloggen als admin helpen allemaal niet.

Wat wel het geval is dat het netwerk via ethernet alleen op "openbaar locatie" kan, daardoor geen internet. Maar ook TCP verkeer op het interne netwerk (printer, NAS) werken niet.
Uitschakelen van firewall in PC en router maakt geen verschil.
Marantz SR7400-DV6400
KEF2005 eitjes
REL QUAKE II
Oehlbach, IXOS, Profigold bekabeling

RonG

Quote from: dennism on May  1, 2014, 19:37:49
Doe eens een ipconfig /all > c:\ipconfig.txt, open dat textfiletje en plaats  de info even hier, dan is er gelijk een stuk meer duidelijk wat er aan de hand is :)

En ook eens  ipconfig /renew

RichardL

Zonder het topic over te willen nemen..

Opnieuw ip-adressen uitdelen helpt niet, dit heb ik al meerdere keren geprobeerd.
Na uitgebreider observeren: de laptop krijgt geen IP adres toegewezen omdat de ethernet kaart geen respons geeft (althans, daar lijkt het op).

Ook bedraad aansluiten op mijn tweede router ( geconfigureerd als domme switch/Access point) helpt niet.
Marantz SR7400-DV6400
KEF2005 eitjes
REL QUAKE II
Oehlbach, IXOS, Profigold bekabeling

Ejorne

Ik heb op mijn werk hetzelfde gehad met mijn nieuwe win8 laptop.
Er is verder niet veranderd, zelfde switch, zelfde wall-socket, zelfde kabel. Maar mijn nieuwe laptop gaf de ene keer wel en de andere keer geen goede netwerk connectie. Ik kreeg wel een ip-adres uitgedeeld maar de gate-way (of was het nu de dns-server?) bleef soms leeg.

Ik kon wel op het bedrijfsnewerk, alle netwerkshares waren toegankelijk. Maar internet niet.

Bij mij bleek het aan de bekabeling te liggen. En wel de wall-socket. Ik heb nu de kabel die naar mijn collega loopt voorzien van een klein switchje en daarop onze beide werkplekken aangesloten. En sindsdien geen probleem meer.

Maar op exact dezelfde bekebling werkte (en nog steeds) mijn oude laptop en een vaste pc wel...

Onne

Ik heb in apparaatbeheer mijn netwerkadapter verwijderd en daarna IP Config renew gedaan, sindsdien (fingers crossed) heeft ie het zelf weer geïnstalleerd en geen melding gehad dat er geen internet is.

Wat is in IP Config trouwens lease obtained en lease expires?


dennism

Das de DHCP lease time die ingesteld staat op je DHCP server.

Voorbeeld:
DHCP server heeft 24 hour lease time en geen bestaande leases.
Je zet de PC aan, deze krijgt een nieuwe lease voor 24 uur. Lease obtained zal de huidige tijd aangeven en lease expires zal over 24 uur zijn.
Je PC is nu voor 24 uur "verzekerd" van dat IP adres. Stel dat je de PC direct weer uitzet en na 8 uur weer aanzet zal lease obtained (volgens mij kan nu ff niet testen) weer de huidige tijd zijn maar lease expires zal nu normaliter over 15 uur en xx minuten zijn, het kan echter ook zijn dat deze weer op 24 uur staat bij sommige DHCP servers omdat deze bij een nieuwe request direct de bestaande lease weer verlengen voor 24 uur. 

EDasa

Wij hebben na de update van 8.1 ook het probleem. Echter als ik opnieuw onze PC opstart heb ik wel weer meteen verbinding met internet. Maar het is echt super irritant om steeds je PC 2x op te starten om verbinding te hhebn. Voor de 8.1 update hadden we dit probleem niet.
Weet iemand raad???
PC moederboard  ASUS, beveiliging PANDA GP 2014.Ubee router van Ziggo. PC werkt via Etherkabel, maar heeft ook WIFI kaart. Kan dus draadloos en bekabeld werken.
Nogmaals voor de update naar 8.1 was er niets aan de hand!!!   >:(


Onne

Ik heb een mooie fix kunnen vinden op het internet.

Wordpad openen > typen:  ipconfig/renew opslaan als " ipconfig/renew.CMD" > Kopiëren naar " opstarten"  map van Windows > werkt automatisch bij het opstarten.

Eindelijk geen gezeur meer!  :threadclosed:

blablabla

Ook ik had ineens dit probleem, net een paar dagen nadat ik windows 10 had geïnstalleerd. Oplossing voor mij was vrijs simpel. Netwerkkabel vervangen door een andere. Meestal zitten er meerdere netwerkkabels tussen, bv van modem naar switch, van switch naar muurcontact, van muurcontact naar laptop etc.  Dus om dit te proberen sluit een lange netwerkkabel rechtstreeks van modem/router aan op de pc/laptop. Als het dan wel werkt, even iedere kabel door een andere vervangen.
Nadat ik mijn kabel had vervangen, heb ik meteen de oude kabel weer geprobeerd. Was een vrij nieuwe dus daarom was ik zo traag met controleren of het aan deze lag. En tot mijn verbazing deed deze kabel het nu wel weer. vreemd.

Raymond187


katwax

 ;D doe het zelf it'ers  ;D

Ik begrijp dat iedereen elkaar wil helpen, maar vele antwoorden slaan totaal nergens op.
Begin bij het begin -> geeft windows aan dat de kabel verbonden is of niet?
Zo ja staat alles op automatisch -> ja -> krijg je een ip -> nee is er dhcp server, ....

Het wordt allemaal verkocht als steek het in de stekker en dan komt er "magic" en alles werkt -> in de praktijk is dit meer toeval dan iets anders :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Raymond187

Ging mij meer om dat Onne een work around heeft gevonden ruim 1 jaar geleden :D