VRT en Ketnet/Canvas digitaal

Started by aukemuis, February 7, 2004, 22:38:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aukemuis

Het is niet echt satelliet ontvangst maar misschien toch interessant. Via de mast in Schoten wordt er DVB-T uitgezonden en die is in Zuid Nederland met een kleine UHF antenne perfect te ontvangen. Zit ook TV Brussel bij en wat muziek zenders.

J.A.F._Doorhof

Het ligt een beetje aan de bandbreedte die beschikbaar is per zender.
Ik heb wat digitale kabel uitzendingen gezien die er VERSCHRIKKELIJK gecomprimeerd uit zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

aukemuis

Nou VRT1 ziet er in ieder geval zo een stuk beter uit als via de gewone antenne via kanaal 10.

Johan Van Gompel

aukemuis, zouden we de uitzending via de mast in Schoten ook in Oost-Limburg kunnen ontvangen?
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

aukemuis

dat denk ik eerlijk gezegd niet, ik geloof dat ze met maar 1/5 van het vermogen uitzenden dat Ketnet/Canvas daar gebruikt.

aukemuis

Heb toch nog even via een routeplanner gekeken. Dilsen is hemelsbreed een 100 km van Schoten schat ik zo.  Misschien is het toch te proberen met een wat grotere UHF antenne.

Is het uberhaupt mogelijk om op kanaal 62 met een gewone antenne om  Ketnet/Canvas te zien?

http://www.vrt.be/doc/frequenties_vrt_2004.pdf

Het is zelfs maar 1/10 van het vermogen.