Irule + KAKU apparatuur

Started by dutch_anykey, April 29, 2014, 14:17:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dutch_anykey



Hoi,

Vraagje m.b.t. ICS-1000 van klikaanklikuit.
Ik gebruik irule als universele afstandsbediening voor mijn (In aanbouw) HT. Via DMX software kan ik al lichten dimmen in de HT.
Echter wil ik ook dingne automatiseren in huis. Ik heb een ICS-1000 aangeschaft en wat schakel materiaal om te testen.
met de app van kaku op de telefoon werkt alles leuk. Geen probleem. Echter had ik gehoopt dat ik de ICS-1000 ook rechtstreeks zou kunnen benaderen via IP/TCP of HTTP.
Daarmee zou ik dan ip pakketjes via I-rule kunnen sturen. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat dit zou kunnen. Maar misschien heb ik me vergist mer de homewizard? die dat wel kan?
Heeft iemand ervaring met de ICS-1000 m.b.t. tot mijn vraag?

Ik heb al even lopen prutsen en via wireshark de pakketjes bekeken. Enige wat ik snel even kan zien is dat de app op de iphone originating portnummer 9761 heeft, en destination port 9760. Via Irule is destination and originating port hetzelfde, n.l. 9760. Bericht inhoudelijk is hetzelfde b.v:
181,!R4D1F1|klikaan test|Aan
(weet niet of het eerste getal belangrijk is, die loopt op met ieder bericht dat je stuurt. Misschien om er voor te zorgen dat "verdwaalde" berichten niet meer worden gebruikt omdat het nummer lager is dan het eerder ontvangen bericht)

Misschien vanavond nog eens verder kijken.
Info is welkom ;-)

mvg
Maurice

dutch_anykey




O.k.

Nog even verder gezocht.
Ik zat al goed met mijn commando string, maar het ics-1000 kastje stond netjes te wachten met de melding "registreer nieuwe remote" of iets in die trand, kan me exacte bericht niet meer herinneren.
Had ik de ics-1000 maar meteen op mijn bureau gelegd om meldingen te checken  ;D
Morgen kijken of ik ook dimmer commando's kan sturen. In ieder geval kan ik nu vooruit met de automatisering i.c.m. met I-Rule.


mvg
Maurice