Maikel's Home Theater equilibrium

Started by Maikel_audionerd, April 27, 2014, 21:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

Ook de Blu-rayspeler? Dat is wel echt zuur zeg! Kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent. Hopelijk zijn beide apparaten toch nog te repareren... Erg vervelend voor je!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

#276
Quote from: luuk123456 on July 22, 2017, 18:09:03
Maikel, begrijp ik het nu goed dat beide apparaten niet functioneren?
Komt dit,  jou inziens,  nog steeds door de (waardeloze) manier waarop er met de spullen wordt omgegaan tijdens het transport of is hier meer aan de hand?
Vreselijk man! 
Van zoiets zou me de zin ook wel overgaan voor een paar maanden [emoji19]
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Ja begrijp je goed Luuk. Nee de bluray speler was heel netjes ingepakt en er zat geen krasje of niks op. Hij doet t ook verder alleen ik kan niet in de menu's dus ik kan er nu niks in instellen. Ik kan alleen direct een film afspelen. Heb m al twee keer een factory default gegeven maar maakt niks uit. Ik kan me niet voorstellen dat dit tijdens transport is gebeurd maar er is me verzekerd dat beide apparaten werkten toen ze uit NL vertrokken.  Ik weer dus niet wat ik er van moet denken...

Quote from: HTip on July 22, 2017, 19:40:44
Ook de Blu-rayspeler? Dat is wel echt zuur zeg! Kan me voorstellen dat je er wel even klaar mee bent. Hopelijk zijn beide apparaten toch nog te repareren... Erg vervelend voor je!
Ja ook de blu-ray player. Ik snap er niks van, ben ik nou zo imbeciel, heb ik zoveel pech of is er 'iets anders' aan de hand? Ik weet het niet...
Ik heb er een wrange smaak aan overgehouden.

We hebben zojuist 'Buried' gekeken in de oude setup. Gelukkig in t donker zie ik de apparaten niet staan  :crazy:
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Jeroen V

Quote from: Maikel_audionerd on July 22, 2017, 20:10:57
Ja begrijp je goed Luuk. Nee de bluray speler was heel netjes ingepakt en er zat geen krasje of niks op. Hij doet t ook verder alleen ik kan niet in de menu's dus ik kan er nu niks in instellen. Ik kan alleen direct een film afspelen. Heb m al twee keer een factory default gegeven maar maakt niks uit. Ik kan me niet voorstellen dat dit tijdens transport is gebeurd maar er is me verzekerd dat beide apparaten werkten toen ze uit NL vertrokken.  Ik weer dus niet wat ik er van moet denken...
Ja ook de blu-ray player. Ik snap er niks van, ben ik nou zo imbeciel, heb ik zoveel pech of is er 'iets anders' aan de hand? Ik weet het niet...
Ik heb er een wrange smaak aan overgehouden.
De versterker en br speler komen van mij af, en beide werkten prima toen ik ze afkoppelde. Juist om wat er nu gebeurd is wil ik liever spullen niet versturen zodat er vooraf gekeken kan worden door de koper dat alles prima werkt. Helaas kan ik van hier ook niet zien wat er mis mee is, maar als er echt iets mis mee is dan kan het niet anders dan dat dat tijdens het transport is gebeurd. Ik vind het ontzettend rot voor je, maar ik kan er helaas ook weinig aan veranderen. Voor mij is het in ieder geval een wijze les om nooit meer iets te versturen....

Maikel_audionerd

Quote from: Jeroen V on July 22, 2017, 20:41:46
De versterker en br speler komen van mij af, en beide werkten prima toen ik ze afkoppelde. Juist om wat er nu gebeurd is wil ik liever spullen niet versturen zodat er vooraf gekeken kan worden door de koper dat alles prima werkt. Helaas kan ik van hier ook niet zien wat er mis mee is, maar als er echt iets mis mee is dan kan het niet anders dan dat dat tijdens het transport is gebeurd. Ik vind het ontzettend rot voor je, maar ik kan er helaas ook weinig aan veranderen. Voor mij is het in ieder geval een wijze les om nooit meer iets te versturen....
Dank je wel voor je reactie Jeroen.
Ik denk dat t vooral van mij naïef was om te denken dat t veilig te versturen was/is van Nederland naar Thailand. En omdat de aard van de storingen zo wazig zijn vind ik 't ook raar allemaal. 't Is voor mij ook de laatste keer dat ik iets laat opsturen. Was een dure les, maar t is niet anders. Des te meer ik erover nadenk, des te onwaarschijnlijker ik de optie acht dat t nog gerepareerd kan worden.

Gelukkig zijn er nog meer leuke dingen in t leven, dus ga ik me daar voorlopig even op concentreren.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

riwi

Quote from: Maikel_audionerd on July 22, 2017, 20:10:57
Ja begrijp je goed Luuk. Nee de bluray speler was heel netjes ingepakt en er zat geen krasje of niks op. Hij doet t ook verder alleen ik kan niet in de menu's dus ik kan er nu niks in instellen. Ik kan alleen direct een film afspelen. Heb m al twee keer een factory default gegeven maar maakt niks uit.

Ik denk dat het probleem dan is dat de menu's in 1080p60 worden weergegeven en een bluraydisk zelf met 1080p24. En dan zal het issue hopelijk niet de bluray speler zijn maar de HDMI kabel die dan 1080p60 niet aan kan. Welke weergever heb je ook al weer? Kan deze wel 1080p60 aan? Ik zou de speler met een korte HDMI kabel eens op een moderne TV aansluiten. Kijken of je de menu's dan wel ziet. Je kan die dan ook instellen dat ie de menu's op 1080p24 gaat doen denk ik.

Maikel_audionerd

Quote from: riwi on July 23, 2017, 17:52:22
Ik denk dat het probleem dan is dat de menu's in 1080p60 worden weergegeven en een bluraydisk zelf met 1080p24. En dan zal het issue hopelijk niet de bluray speler zijn maar de HDMI kabel die dan 1080p60 niet aan kan. Welke weergever heb je ook al weer? Kan deze wel 1080p60 aan? Ik zou de speler met een korte HDMI kabel eens op een moderne TV aansluiten. Kijken of je de menu's dan wel ziet. Je kan die dan ook instellen dat ie de menu's op 1080p24 gaat doen denk ik.
Hey dank je Riwi. Ik heb een Epson EH TW550 HD-ready 720p/1080i beamer aangesloten met een dikke 10m hdmi kabel.
Als ik de speler opstart zie alleen het pioneer logo. Na verloop van tijd gaat ie dan naar screensaver modus. Als ik dan vervolgens een van de knoppen indruk die normaal ook reageren dan springt ie weer naar het pioneer logo. Als ik bijv de menuknop indruk dan blijft de screensaver ook actief. Daarom had ik de aanname gedaan dat de speler niet reageert op de knoppen (waaronder menuknop)
Ik zal de speler eens meenemen naar de broer van m'n vrouw, die heeft volgens mij een full-HD display. Ik heb drie normale lengte hdmi kabels, die zal ik dan ook meenemen.
Dank je voor de tip, het proberen nog waard lijkt me, you never know
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

solitaire

man oh man, het zou wel erg zuur zijn als ze het alletwee niet blijken te doen

succes met het zoeken naar een oplossing (te gek dat er steeds helpende suggesties komen van het forum)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

HTip

Goeie tip van riwi! Ik had een keer hetzelfde met de Oppo UHD-speler op mijn 1080p-projector. De Oppo stond op 2160p. Aangesloten op de UHD-projector en probleem was opgelost. Hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

riwi

Quote from: Maikel_audionerd on July 24, 2017, 11:01:00
Ik zal de speler eens meenemen naar de broer van m'n vrouw, die heeft volgens mij een full-HD display. Ik heb drie normale lengte hdmi kabels, die zal ik dan ook meenemen.
Dank je voor de tip, het proberen nog waard lijkt me, you never know
Als je beamer maximaal 1080i aan kan dan moet dat in de speler ingesteld worden. Ook of de weergever wel of niet 24p aan kan moet dan ingesteld worden. In theorie zou de HDMI handshake er voor moeten zorgen dat ie niet verder gaat dan 1080i60. Kennelijk werkt dat niet hier.
Menu's gaan meestal op de hoogst mogelijke resolutie. Waarom dat is is me een raadsel want het geeft wel vaker problemen. Mijn huidige Oppo UHD203 begint ook op 2160p60 en zet zelfs de bitrate op 12. Bij mij trok de HDMI kabel dat niet (ondanks dat deze net nieuw (200 euro) speciaal hiervoor aangeschaft is en door de winkel aangeraden). Dus ik moet op knoppen drukken voor de Oppo en dan kan je hem op custom resolutie zetten en iets kiezen dat een tandje lager is maar wel werkt.

MLCinema

Het klinkt niet heel onlogisch dat dat het is moet ik zeggen. Ook een keer zoiets meegemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Maikel_audionerd

Quote from: solitaire on July 24, 2017, 11:15:14
man oh man, het zou wel erg zuur zijn als ze het alletwee niet blijken te doen

succes met het zoeken naar een oplossing (te gek dat er steeds helpende suggesties komen van het forum)

soli
Ok we geven de moed nog niet op 💪🏼. Dank je Soli, ik ben ook heel erg blij dat ik m'n frustraties en vragen hier altijd terecht kan, super gewoon!
Quote from: HTip on July 24, 2017, 11:28:22
Goeie tip van riwi! Ik had een keer hetzelfde met de Oppo UHD-speler op mijn 1080p-projector. De Oppo stond op 2160p. Aangesloten op de UHD-projector en probleem was opgelost. Hoop voor je dat dit bij jou ook het geval is...
Hoop ik ook echt Philip
Quote from: riwi on July 24, 2017, 15:26:26
Als je beamer maximaal 1080i aan kan dan moet dat in de speler ingesteld worden. Ook of de weergever wel of niet 24p aan kan moet dan ingesteld worden. In theorie zou de HDMI handshake er voor moeten zorgen dat ie niet verder gaat dan 1080i60. Kennelijk werkt dat niet hier.
Menu's gaan meestal op de hoogst mogelijke resolutie. Waarom dat is is me een raadsel want het geeft wel vaker problemen. Mijn huidige Oppo UHD203 begint ook op 2160p60 en zet zelfs de bitrate op 12. Bij mij trok de HDMI kabel dat niet (ondanks dat deze net nieuw (200 euro) speciaal hiervoor aangeschaft is en door de winkel aangeraden). Dus ik moet op knoppen drukken voor de Oppo en dan kan je hem op custom resolutie zetten en iets kiezen dat een tandje lager is maar wel werkt.
Ik kan wel 1080p naar de beamer sturen en hij ondersteund ook 24p, maarrrr hij ondersteund volgens mij geen hogere bitdieptes dus dat zou t ook best kunnen zijn.
Quote from: Kamidioblitz on July 24, 2017, 15:26:46
Het klinkt niet heel onlogisch dat dat het is moet ik zeggen. Ook een keer zoiets meegemaakt.
't Was helemaal nieuw voor mij, gelukkig weet ik t nu.

Ik probeer dat deze week nog te testen en laat t hier weten.
Iedeeen bedankt voor t meedenken en meeleven  ;)
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Hoi Maikel, heb je dit topic al gezien?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164748.0

Toine heeft zijn kennisbank (heet nu ReadScapes) weer online gesteld en ook diverse rekenmodules en ontwerpen vrijgegeven. Mijn projectiewand staat als voorbeeld in de download-sectie. Ook de ontwerpen voor de diffusers kun je nu zelf bouwen.

Succes met de bouw van je projectiewand!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on August 18, 2017, 09:19:10
Hoi Maikel, heb je dit topic al gezien?
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=164748.0

Toine heeft zijn kennisbank (heet nu ReadScapes) weer online gesteld en ook diverse rekenmodules en ontwerpen vrijgegeven. Mijn projectiewand staat als voorbeeld in de download-sectie. Ook de ontwerpen voor de diffusers kun je nu zelf bouwen.

Succes met de bouw van je projectiewand!
Philip, wat goed!! Hartstikke bedankt, deze was me ontschoten, goed dat je m bij me onder de aandacht brengt. Ga ik erg veel aan hebben!
Ben momenteel heel druk met de audioplayer voor de Raspberry pi, te volgen op het stereoforum.
Je gelooft mij vast niet  :P maar ik zei net nog tegen Earn, zullen we een laatste film kijken dit weekend, ik wil maandag beginnen met verbouwen... Als ik niet begin, dan blijft het natuurlijk altijd zo.  :-X
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Ik heb vanavond de bull maar eens bij de horens gevat.

Zo was t:


En nu;


Slik...
Haha, ok nu kan ik langzaam beginnen met t ontwerpen van t hardhouten frame op de muur.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

Goed bezig Maikel! De daad voeg je dus inderdaad bij je woord :D

Je kunt nu zelfs de diffusers gaan bouwen die ik op de 1e reflectiepunten heb hangen. De bouwplannen van de FWD's staan ook in de downloadsectie.

Frame hoef je overigens niet van hardhout te maken. Ik heb gewone latten gebruikt, vurenhour of grenen. Kan dus goedkoper ;) Of is juist hardhout goedkoper bij jou?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

Quote from: HTip on August 20, 2017, 20:27:29
Goed bezig Maikel! De daad voeg je dus inderdaad bij je woord :D
Haha hevig geïnspireerd door jouw bouw-avonturen.

QuoteJe kunt nu zelfs de diffusers gaan bouwen die ik op de 1e reflectiepunten heb hangen. De bouwplannen van de FWD's staan ook in de downloadsectie.
Ga ik zeker ook even onthouden. Eerst dit avontuur maar eens.

QuoteFrame hoef je overigens niet van hardhout te maken. Ik heb gewone latten gebruikt, vurenhour of grenen. Kan dus goedkoper ;) Of is juist hardhout goedkoper bij jou?
Heb nog redelijk wat hout liggen dus ga dat eerst gebruiken. Er wordt vooral hardhout gebruikt hier omdat hout met lage dichtheid heel snel ter prooi aan termieten kan vallen en die hebben we veel hierzo. Ik heb de HT gelukkig op de 1e etage maar we hebben ze al wel op de begane grond gehad in t verleden. Nasty bugs kan ik je zeggen.
Zekere voor t onzekere dus.



Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Nou eindelijk weer ietsje progressie hierzo:


Zo breed (2.30m) komen de balken tegen de muur ter hoogte van het scherm.

Deze balken (boven elkaar) worden de verticale basis voor de constructie. Dik stevig hardhout 2 x 1.50m hoog, scherm is 1.294m dus iets extra hoogte.

Nu nog uitzoeken welke schroeven ik het best in de muur kan schroeven die een enorm gewicht kunnen dragen.

Plan is om eerst plaatmateriaal te kopen voor de panelen van de paneelabsorbers, vervolgens soortelijk gewicht te wegen en uit te rekenen en daarmee ga ik dan de hoogte van de panelen berekenen.
Verder moet ik nog gaan meten welke frequenties een probleem geven. Daarvoor ga ik m'n telefoon denk ik gebruiken. Het kan vast een stuk beter maar het is in ieder geval beter dan helemaal niet meten (met alle extra kosten is een UMIK bijv echt niet leuk qua aanschaf).


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

HTip

#292
Goed bezig Maikel! De eerste stap heb je gezet en dat is vaak het moeilijkste [emoji6] Heb je een tekening gemaakt? Dan kan ik misschien met je meedenken...

Succes vanuit een herfstachtig Europa :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

#293
Quote from: HTip on October  7, 2017, 10:28:58
Goed bezig Maikel! De eerste stap heb je gezet en dat is vaak het moeilijkste [emoji6] Heb je een tekening gemaakt? Dan kan ik misschien met je meedenken...

Succes vanuit een herfstachtig Europa [emoji2]
Klopt helemaal. Het staat nu midden in de HT dus kan er nu niet omheen. Alle electronica van m'n andere projectje (DAC met aparte voedingen) ligt ook in de HT dus die balken zijn lekker confronterend haha.

Niet lachen maar dit heb ik pas getekend. Het zit vooral in m'n hoofd.

Heb geen twee rechter handen zoals jij, eerder twee linker haha maar ik heb wel veel geduld [emoji13]
De 4 driehoeken die je ziet komen op de hoeken van het scherm en geven de 30cm ruimte naar voren. Links en rechts op de muur komen de balken verticaal die ik vandaag gemaakt heb. Lang en kort stuk boven elkaar zorgen voor een totale lengte van 1.50m links en rechts met daartussen 2.30m.
De hoogtes van panelen 5,6,4 veranderen denk ik nog. Ik kan namelijk nooit exact hetzelfde plaatmateriaal als jij hebt gebruiken dus de afstem-frequenties zullen dan anders zijn (heb ik van de door jouw gesuggereerde website van readscapes gehaald).
Beetje duidelijk zo?

Edit: dubbele foto's weggehaald
Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Erik van Voorst (in memoriam)

Prima beetgepakt

Vraagje
Waar heb je dat board van universal filmstudios gekocht, leuk!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Maikel_audionerd

Quote from: Erik van Voorst on October  7, 2017, 14:17:13
Prima beetgepakt

Vraagje
Waar heb je dat board van universal filmstudios gekocht, leuk!
Dank je Erik.
Board hebben we gekocht in het moviemuseum in nakohn pathom (ik leef in thailand [emoji6]), geinig ding hè?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd

Zoals beloofd een update als ik zover zou zijn. Na heel veel pogingen eindelijk hout besteld; balken, platen en schroeven met lijm.

Het spulletje ligt inmiddels waardoor t wat minder door kan buigen.
Binnenkort beginnen [emoji1377][emoji1377]

Ga binnenkort een nieuwe tekening schetsen, de vorige klopt eigenlijk niet, zoals jullie vast al gezien hadden. Gaat allemaal niet zo snel hier haha.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on October  7, 2017, 10:44:28

Niet lachen maar dit heb ik pas getekend. Het zit vooral in m'n hoofd.


hahaha moest wel lachen :D

Lijkt mij wel :P

Quote from: Maikel_audionerd on March  2, 2018, 19:36:29
Zoals beloofd een update als ik zover zou zijn. Na heel veel pogingen eindelijk hout besteld; balken, platen en schroeven met lijm.

Het spulletje ligt inmiddels waardoor t wat minder door kan buigen.
Binnenkort beginnen [emoji1377][emoji1377]

Ga binnenkort een nieuwe tekening schetsen, de vorige klopt eigenlijk niet, zoals jullie vast al gezien hadden. Gaat allemaal niet zo snel hier haha.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Leg dat hout maar plat ja, want dat gaat zeker buigen zo, en dat krijg je nog moeilijk vlak daarna.

Op deze foto zie ik een klein stukje Thaise zon  :wub:

So so jealous  :butbut:

Planning voor ons is 2019 terug naar Thailand. Dan gaan wij wel ff meeten he.

ALS we het door kunnen zetten, dan gaan we een retreat in Thailand opzetten, voor ondernemers die een volgende stap in hun onderneming willen zetten. Dus een niveau hoger en een hogere omzet willen hebben.

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on March  3, 2018, 15:12:10
hahaha moest wel lachen :D

Lijkt mij wel :P
[emoji13]
QuoteLeg dat hout maar plat ja, want dat gaat zeker buigen zo, en dat krijg je nog moeilijk vlak daarna.
Ga de balken zowiezo in de HT neerzetten aangezien we daar een betere luchtvochtigheid hebben dan buiten. De grote platen kunnen niet plat op de grond want dan kunnen we de auto niet meer zo handig parkeren maar heb ik nu met de lange zijde op de grond rechtop gezet.

QuoteOp deze foto zie ik een klein stukje Thaise zon  :wub:

So so jealous  :butbut:
Haha yep een klein stukkie 40 graden

QuotePlanning voor ons is 2019 terug naar Thailand. Dan gaan wij wel ff meeten he.
Zeker! 100%

QuoteAls we het door kunnen zetten, dan gaan we een retreat in Thailand opzetten, voor ondernemers die een volgende stap in hun onderneming willen zetten. Dus een niveau hoger en een hogere omzet willen hebben.
Dat is echt een heel cool plan. Als je tips en trucs wil/nodig hebt, mail je maar ff.


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Maikel_audionerd



Twee balken die al het gewicht dragen aan beide kanten. Aan de voorkant op de balken komen dan latten (zie tekening rechtsboven)
Er worden nog extra horizontale latten bevestigd ter hoogte van de bevestigingspunten voor de akoestische panelen (nog niet getekend).

Wordt het op deze manier een stabiele constructie?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0