slechte Wifi ontvangst

Started by Siddartha, April 24, 2014, 15:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

heb een TP-link router die op zich goed werkt. op de bovenverdieping is het signaal echter te zwak, dit komt mede door de mega dikke vloeren/plafonds. Vooral op  mijn iPad merk ik dat het signaal snel weg valt, of dat de snelheid enorm dropt. Mede daardoor kan ik geen gebruik maken van live tv via de Ziggo app en is youtube kijken ook bijna niet te doen.

nu begrijp ik dat een repeater geen goed idee is, omdat dit de bandbreedte halveert. Een Access point met een hoger zendvermogen zou uitkomst bieden, maar die zijn best duur. Nu zag ik een losse antenne te koop die 5 dBi uit zendt. is dit een enorme verbetering voor de ontvangst en snelheid of is het toch echt beter om een access point aan te schaffen?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gast2018

Je kunt ook gewoon ergens een tweedehands router kopen en deze bekabeld op je netwerk aansluiten en als accespoint gaan gebruiken. Als bekabeld boven aansluiten mogelijk is.

Siddartha

dat is inderdaad het probleem, dat zal moeilijk gaan. Dat zal ik al een powerline constructie moeten verzinnen, maar dan kan ik net zo goed een AP kopen, voor dat geld

Die antenne kost rond de 10 Euro, dus op zich niet veel geld, maar als dat niet werkt kan ik mij dat geld besparen.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mijkie

heb je al eens gekeken op welk kanaal jij en je buren het wifi-signaal hebben staan, daar ontstaan ook storingen en vermindering van het bereik van omdat, je in elkaars vaarwater zit !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

gast2018

Als het signaal al erg slecht is zul je daar niet de gewenste winst mee halen. Het zendvermogen icm met het beton in Nederland doet meestal niet veel goeds.

Siddartha

Zat eerst op kanaal 6 met nog iemand anders, nu op 7 gezet.. De meesten zitten op 11 of 1...

Dus zo'n sterkere antenne heeft geen zin? Een sterk access point wel dan of ook niet?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gast2018

Quote from: Siddartha on April 24, 2014, 21:11:41

Dus zo'n sterkere antenne heeft geen zin? Een sterk access point wel dan of ook niet?

Op een betere strategische plaats wel, niet per definitie sterker.

Iedere hi end router op 500 of 1000 mw zou al heel wat zijn in nl.

dennism

Quote from: ergé on April 24, 2014, 21:50:22
Op een betere strategische plaats wel, niet per definitie sterker.

Iedere hi end router op 500 of 1000 mw zou al heel wat zijn in nl.

voor zover ik weet 100 mW niet het max toegestane zonder vergunning in nederland op Wifi apparatuur? Niet dat er streng gehandhaafd wordt, maar volgens mij mag het niet. Daarnaast wordt het vermogen ook overschat denk ik. Ik heb een aantal keer een straalverbinding moeten plaatsen op basis van Wifi (met apparatuur die officieel ook teveel vermogen heeft) en vaak moet er dan op "korte afstanden" (500 tot 750 meter schat ik) het vermogen tot een minimum worden teruggebracht omdat het signaal anders eerder slechter dan beter wordt.

Siddartha

EnGenius verkoopt een AP met een zendvermogen van 800 mW op G en 400 op N
Verdreven dus? Of wordt het signaal dan echt slechter?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2