Sony HW40 review

Started by J.A.F._Doorhof, April 24, 2014, 11:04:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robert

Quote from: wolfkampf on August 20, 2014, 01:31:49:clapping: Ik heb hem ook blind besteld en geen sec spijt van gehad  :headbanging:

Ik kijk voornamelijk naar het verschil met mijn 720p Epson TW600. De beeldkwaliteit zal gigantisch beter zijn.
Zit nogal dicht op het scherm (2.80mtr van 85 inch scherm),  dus de stap naar 1080p en de hogere fillrate van SXRD zijn behoorlijke pluspunten (naast 24p ondersteuning en frame interpolatie).

Frank, hoe groot is het verschil tussen de HW40 en HW55 in een compleet verduisterde ruimte met rondom witte muren.
Haal je nog veel voordeel met de HW55 in zo'n ruimte?


Mediasluis

Als je goed kunt verduisteren, absoluut.

Het beeld is met de VPL-HW55 door de Iris in zijn geheel al dieper, maar tijdens de donkere scenes wordt je kamer en de licht weerkaatsing ook donkerder. Het zwartniveau gaat dan heel ver.
Vooral tijdens Sci-Fi enz. heb je hier veel profijt van.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Nielsje

Op dit moment zijn we in de race voor een nieuwe beamer en de HW40 is een goede kanshebber.
Alleen zag ik net dat het moeilijk wordt ivm de huidige opstelling.

Het scherm hangt op 4,50 m van de lens en de grootste afstand die deze beamer kan icm een 200 m breed scherm is 4,32 m.
Dit nagekeken met de throwcalculator.

Gaat dit echt problemen op leveren? Dus niet beeldvullend?
Of kan ik beter een groter scherm aanschaffen?
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

broodro0ster

Quote from: Nielsje on November 16, 2014, 18:31:00
Op dit moment zijn we in de race voor een nieuwe beamer en de HW40 is een goede kanshebber.
Alleen zag ik net dat het moeilijk wordt ivm de huidige opstelling.

Het scherm hangt op 4,50 m van de lens en de grootste afstand die deze beamer kan icm een 200 m breed scherm is 4,32 m.
Dit nagekeken met de throwcalculator.

Gaat dit echt problemen op leveren? Dus niet beeldvullend?
Of kan ik beter een groter scherm aanschaffen?

Je gaat dan groter als je scherm projecteren.
Ik zou een groter scherm nemen als dat een optie is. Hoever zit je van het scherm?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Nielsje

#104
Voor een ander scherm is er geen budget helaas. Maar het te projecteren beeld kan dat niet kleiner gemaakt worden?

Wij zitten op ongeveer 3,50 van het scherm.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Nielsje

Quote from: Nielsje on November 17, 2014, 17:07:17
Voor een ander scherm is er geen budget helaas. Maar het te projecteren beeld kan dat niet kleiner gemaakt worden?

Wij zitten op ongeveer 3,50 van het scherm.

De Sony komt te vervallen als projector. As zaterdag een demo van de Epson TW9200 en waarschijnlijk gaat deze mee naar huis.
De keuze voor de Epson is toch de ruimere mogelijkheden van de zoomlens.
Hoe de rest van de Epson is zal ik zaterdag zien, maar na het lezen van de vele reviews zal deze niet gaan tegenvallen denk ik.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

J.A.F._Doorhof

Zorg wel dat je hem bij een dealer koopt die hem ISF kalibreert, uit de doos haalt je nog geen 40% van wat hij kan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nielsje

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 19, 2014, 17:24:57
Zorg wel dat je hem bij een dealer koopt die hem ISF kalibreert, uit de doos haalt je nog geen 40% van wat hij kan.

Dat zeker en heb het volste vertrouwen dat de calibratie qua ISF richtlijnen zal gebeuren  ;)
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

J.A.F._Doorhof

Ok top, anders is het zonde van de projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spekkie99

Hopelijk kunnen jullie me helpen nu ik in de markt ben voor een 2dehandse 40es met 400 uur op de eerste lamp.
Iemand iets gemerkt van de panel degradation waar sommige units last van hebben?
Je zou dan blauwe zweem krijgen en uiteindelijk (langzaam) sterk vermindert contrast.

Heb vroeger een CRT gehad en hoop ook op het plasma c.q. srxd effect bij deze sony namelijk.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

reza

Wat is je vraag?
Bijna alle modellen van Sony hadden/hebben last van degenererende panelen. Daarom zijn er toen een heleboel hier op het forum over gestapt naar jvc.
Ik heb het zelf ook meegemaakt, ik zag het nog niet perse gelijk terug in het beeld, maar als je het ging meten was het contrast heel veel terug gelopen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Spekkie99

Voor de 40 modellen vind ik relatief weinig klachten.

Enig idee bij hoeveel uren dat merkbaar wordt?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

J.A.F._Doorhof

ELKE projector heeft paneel degeneratie.
Dat is niet alleen Sony.
Meestal begint het bij 1000-2000 uur.
ERG is het vaak niet, maar je ziet het wel.

Feitelijk begint het natuurlijk al bij 0 uur.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Bij de Sony, 's is het een heel bekend probleem wat een stuk sneller toeneemt dan andere projectoren.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

kermit

Quote from: reza on January 26, 2018, 16:40:14
Bij de Sony, 's is het een heel bekend probleem wat een stuk sneller toeneemt dan andere projectoren.
Hey Reza dan zal ik toch maar weer voor een JVC gaan :D

Spekkie99

Quote from: reza on January 26, 2018, 16:40:14
Bij de Sony, 's is het een heel bekend probleem wat een stuk sneller toeneemt dan andere projectoren.
Andere optie is een rs46.
2de lamp nu met 1000 uur.
Komt wel in een vrij witte woonkamer.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

reza

Quote from: kermit on January 26, 2018, 18:15:59
Hey Reza dan zal ik toch maar weer voor een JVC gaan :D

Jij weet zelf het antwoord al!!!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

De Sony panelen zijn in ieder geval voor de 4k panelen aangepast sinds de VW-550 anderhalf jaar geleden. Sindsdien hoor ik daar niets meer over, jij wel?

reza

Ik ken bijna niemand meer met een Sony :D
Alleen jij ben nog over :P
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Spekkie99

Quote from: Kjelt on January 26, 2018, 18:58:16
De Sony panelen zijn in ieder geval voor de 4k panelen aangepast sinds de VW-550 anderhalf jaar geleden. Sindsdien hoor ik daar niets meer over, jij wel?
Vanaf de vw65 lees ik. Extra coating op de panelen.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Kjelt

Quote from: Spekkie99 on January 26, 2018, 19:11:30
Vanaf de vw65 lees ik. Extra coating op de panelen.
Voor de full HD panelen weet ik het niet het zou best kunnen.

J.A.F._Doorhof

Er waren 2 generaties die erg waren.
Tegenwoordig is het zover ik weet on par met de concurrentie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"