Kan een Macmini uit 2011 HD aansturen

Started by Geitekaas, April 21, 2014, 01:43:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geitekaas

Voor mijn zus vraag ik aan jullie:
Een Mini versie midden 2011 met i5 2.3 met 8 Gb ram,is dat voldoende voor HD files van bv .mkv's af te spelen op haar Samsung 42" LCD?
Uiteraard kunnen de dvd images het prima maar ik weet niet of die grote 10+ Gb files ook nog kunnen op deze mini?

Antwoorden worden, zoals altijd, erg op prijs gesteld!

VlisChris

Paar dagen geleden nog een .iso van zo'n 40Gb afgespeeld op een MBP uit 2010. Ging uitstekend. Dus ik verwacht geen problemen. Anders even proberen. Ik maak uit je tekst op dat de Mac er al staat?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Helemaal geen probleem. Ik heb dat lang gedaan met een core 2 duo.

Geitekaas

Neen, nog niet gekocht!
Maar wss wel.

Een core duo? Met HD? Ik heb dat nooit voor elkaar gekregen. Max bestandje van 3/4 Gb 720p.

Maar goed, deze i5 moet dus geen probleem zijn!
Dat is fijn om te weten.

Dank wederom voor de antwoorden.

HAL

Core 2 duo. Fluitje van een cent. Wel een goed programma gebruiken natuurlijk.

Geitekaas

Ja Hall, nu maak je me nieuwsgierig!
Ik gebruik VLC voor mkvtjes.
Voor mijn BR en DVD collectie gebruik ik brplayer for mac en natuurlijk de dvd speler van Apple zelf.

Jij weet voor mkv's een ander, beter, programma?

HAL

Vlc zou sowieso alles probleemloos moeten afspelen maar XBMC is nog mooier.

alexander2

Quote from: HAL on April 21, 2014, 10:16:46
Vlc zou sowieso alles probleemloos moeten afspelen maar XBMC is nog mooier.

VLC met OS X Mavericks 10.9.2 krijg ik hier amper aan de praat?
MKV geen probleem maar M2ts kan ik meestal wel vergeten.
2.7 Ghz I5
16Gb.

Geitekaas

M2ts is hier geen probleem. Zeer soepel alsof het een klein bestandje is.
Ik draai hier een mini van de laatste generatie i7 met ook 16 Gb.
War raar dat jouw mini dat niet goed kan? Zou toch gewoon noeten.

Ik ken xbmc wel maar ik verkies de ouderwetse manier. Geen mooie plaatjes en een interface. Het ziet er mooi uit maar ik ben tevreden met mijn Nasje waar de bestanden gewoon in staan die ik dubbelklik. Geen poespas dus😜
Ik heb mijn dvd's en BR's allemaal op nasschijf gezet. Van de meeste films en series maak ik mkv's. Dat werkt lekker makkelijk en snel zonder menu's. Ik verkies, als ik het al gebruik, om alleen de subtitles in het engels of nederlands(bv bij deense films) of als het een franse film is, in het frans. Op deze manier hoef ik niet veel te doen om een film te kijken. Zoals gezegd, alleen dubbelklik. :headbanging:

HAL

#9
Raar dat je zoveel problemen hebt met vlc. Ik gebruik het op veel verschillende soorten Macs. Nooit problemen mee gehad. M2TS ook geen probleem. Er is echt iets mis met je Mac of je verbinding.
En over XBMC: ook ik heb alles op een nas staan en ik zou er niet aan moeten denken om dat met vlc of een dergelijk programma te moeten afspelen. Het kan natuurlijk prima maar XBMC is zoveel relaxter vanaf de bank met een Logitech Harmony bijvoorbeeld.

alexander2

Welke VLC hebben jullie misschien dat ik een verkeerde versie heb?
Ben echt niet de enige

https://discussions.apple.com/thread/5474570

HAL


VlisChris

Quote from: alexander2 on April 21, 2014, 10:25:56
maar M2ts kan ik meestal wel vergeten.

Als in haperen, of als in dat die het helemaal niet wil afspelen? Hier wil die M2ts bestanden ansich ook niet afspelen. Maar als ik het goede bestand uit die lijst weet te plukken speelt die hem wel normaal af. Praktisch zonder haperingen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Vlc doet alle decoding toch in software kan me wel voorstellen dat het dan niet snelste player is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

alexander2

Quote from: HAL on April 21, 2014, 13:14:07
Laatste versie. 2.1.4.

Bedankt Hal werkt nu als een zonnetje zal wel een brakke versie hebben gehad. :pompom: :pompom: :pompom:
Maar ik vind MplayerX ook een prettige speler die speelt alles zeer snel af het is aanklikken en gaan met die banaan.

apogeefreak

Meld nog even of de vlc problemen echt zijn opgelost na een paar films. Het wilde bij maar niet lukken. Mijn MBP is van 2011. Hebben jullie trouwens nog speciale settings? Ik moet altijd de on screen controls uitklikken en audio moet echt op 48kHz decoden doe ik in een losse processor. Af en toe een kleine uitval van de audio heb ik altijd al gehad maar daar is mee te leven.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Nosoforos

er waren idd problemen met VLC onder Mavericks, volgens mij zouden die nu opgelost moeten zijn. Ben nooit zo'n fan geweest van VLC, maar als t werkt is t ok voor allerlei formaten. HD afspelen mag geen probleem zijn op een Mac van na 2009 (ik speelde altijd zonder problemen 720p en zelfs 1080p op een Macbook uit 2006)