Plaatsing surround speakers en nog wat!

Started by 427 SOHC, April 20, 2014, 17:21:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edgnoj

Als je een tijdje wat op de voorkant die kast zet wat die katten onzeker maakt om te springen ben je snel van je probleem af hoor. Denk aan een rijtje keukenrollen of een stuk karton op de kast zetten gedurende een paar weken. Je zult zien dat ze dan niet meer proberen op de kast te springen. Katten zijn slimme dieren hoor, je kunt ze best wat (af)leren.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

KayaRahnee

Quote from: 427 SOHC on April 22, 2014, 12:50:41
Eigenlijk niks en zou niet weten, ze springen vanop de rand van de zetel op de kast!

Er zijn wel wat mogelijkheden, doe me maar eens een PM.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

evilniek

Kun je de indeling van je ruimte niet een kwartslag draaien, scherm/tv in het midden naast de deur bvb, als je scherm niet te groot is kun je je luidsprekers ook nog kwijt. Het katten probleem, misschien een plantenspuit proberen?(Of toch maar niet) http://www.negenlevens.nl/op-het-aanrecht/
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Quote from: edgnoj on April 22, 2014, 13:04:58
Als je een tijdje wat op de voorkant die kast zet wat die katten onzeker maakt om te springen ben je snel van je probleem af hoor. Denk aan een rijtje keukenrollen of een stuk karton op de kast zetten gedurende een paar weken. Je zult zien dat ze dan niet meer proberen op de kast te springen. Katten zijn slimme dieren hoor, je kunt ze best wat (af)leren.

Maar volgens mij moet je wel een alternatief aanbieden, anders is het wel zielig voor die beesten.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

427 SOHC

Draaien is geen optie want dan zit het licht vlak in ons scherm en als we gewoon tv kijken willen we de verduisteringsgordijnen niet toe!

En om eerlijk te zijn wil ik geen losstaande boxjes op mijn kast :smile:

edgnoj

Eigenlijk wil je dus helemaal niets, maar je verwacht wel dat wij met allerlei adviezen komen.
Ik geef het op in ieder geval ;)
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

evilniek

En als je nou de televisie gewoon laat staan, het projectie scherm en de ls in de lengte plaatst? Zo heb ik het ook gedaan, tis maar een idee.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

KayaRahnee

Dit kan ik ook maar moeilijk volgen, eerst stel je:
Quote from: 427 SOHC on April 21, 2014, 21:26:52
Helaas kan ik niet vermijden dat de katten daar komen!  :-[

Waarop mijn reactie:
Quote from: KayaRahnee on April 22, 2014, 09:00:02
Wat heb je om te vermijden dat de katten daar komen zoal geprobeerd?

Waarop jij antwoord:
Quote from: 427 SOHC on April 22, 2014, 12:50:41
Eigenlijk niks en zou niet weten, ze springen vanop de rand van de zetel op de kast!

Als je niks hebt geprobeerd en zelfs aangeeft dat je niet weet wat je er zou kunnen aan doen, hoe kan je dan stellen dat je niet kan vermijden dat de katten daar komen .......
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

427 SOHC

#33
Ok ik zal duidelijker zijn in mijn vragen, ik wens geen losse boxen op mijn kast!
Ik dien alles mooi met opbouw kabelgootjes weg te werken en vast op te bouwen.

Mijn huisdieren komen nooit buiten en dienen dus hun leven te slijten in de woonkamer, overdag als ik er niet ben heb ik dus geen controle over wat de poezels uitvoeren.
Verder wens ik niet om twee schermen op twee vlakken te hebben.

Het is niet dat ik jullie wil schofferen of zo hoor maar de oplossingen die jullie aanbieden zijn er geen voor mij.
Het moet gewoon katproof zijn!

Mij gaat het meer over de plaatsing van de boxen in het vlak en waar.

:pompom:
Of die opstelling met 4 front boxen wel ok is, of beter twee ander frontspeaker met biwiring.

En welke boxen ik best bijkoop en waar plaats en of een link naar een plafondbeugel die lang genoeg is, en of ik daar wel best dipolen dien te kopen.
of dien ik toch beter een box centraal in in het midden te hangen en voor 6.1 te gaan?

evilniek

Ik heb geen idee wat je aan het katten probleem kunt doen. Ik zou beginnen met een 5.1 opstelling, wat surrounds betreft zou ik een normale boekenplank adviseren. Dipolen zijn in jouw situatie denk ik niet geschikt. Bi-wire, zou ik zelf niet doen, eventueel de brugjes vervangen met luidspreker kabel is wel een idee, bereik je hetzelfde mee volgens sommigen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

427 SOHC

#35
Quote from: evilniek on April 22, 2014, 15:44:41
Ik heb geen idee wat je aan het katten probleem kunt doen. Ik zou beginnen met een 5.1 opstelling, wat surrounds betreft zou ik een normale boekenplank adviseren. Dipolen zijn in jouw situatie denk ik niet geschikt. Bi-wire, zou ik zelf niet doen, eventueel de brugjes vervangen met luidspreker kabel is wel een idee, bereik je hetzelfde mee volgens sommigen.

Ik heb de Warhfdale 5.1-dx1 set in de handleiding staat dat deze set makkelijk is uit te breiden met ander warhfdale speakers tot 7.1-7.2 of 6.1.

Dus zoals in de bijlage wil ik het ongeveer met het verschil dat de achter en side boxen wat hoger dienen te hangen.

evilniek

Ja, maar de opstelling is de beperkende factor in dezen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo