Qnap

Started by Rudi64, April 15, 2014, 18:36:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Hallo,

Simpel vraagje... :confused:
Is het mogelijk om een HDD van een Qnap TS-110 in een andere Qnap 109 Pro II te plaatsen zonder dataverlies?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Quote from: Rudi64 on April 15, 2014, 18:36:39
Hallo,

Simpel vraagje... :confused:
Is het mogelijk om een HDD van een Qnap TS-110 in een andere Qnap 109 Pro II te plaatsen zonder dataverlies?


Volgens mij zijn het 2 verschillende software types, dus maak een backup.

Groet,

Bjorn

Rudi64

#2
Quote from: bmateijsen on April 15, 2014, 18:40:02
Volgens mij zijn het 2 verschillende software types, dus maak een backup.

Groet,

Bjorn

Hallo Bjorn..thanks,

Back-up heb ik voldoende...(3)
Heb een 2dehands Pro109 II gevonden die ik eerstdaags ga ontvangen,vroeg me juist af of ik de data van de oude schijf opnieuw moet overschrijven...heel klusje...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mijkie

heb je niet nog een schijf liggen ?? dan kun je ze koppelen in het netwerk en je data overhevelen ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rudi64

Quote from: mijkie on April 15, 2014, 20:07:26
heb je niet nog een schijf liggen ?? dan kun je ze koppelen in het netwerk en je data overhevelen ....

Heb 3 exacte kopie's van mijn bib,dus dat is geen probleem...alleen dat het ongeveer 1,7T is vraagt wat tijd.
Heb ook een 3.5 sata II HDD die in een usb HDD behuizing zit ,ik veronderstel dat als ik die HDD in de Qnap 109 Pro II steek,dat hij opnieuw moet geformatteerd worden met dataverlies tot gevolg? 
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

mijkie

#5
lekker s'nachts kopiëren, gaat de tijd al een stuk sneller  ;D 

als je de nu nog externe HDD in de Qnap stopt, moet ie idd opnieuw geformatteerd worden, volgens mij kun je je instellingen van je oude Qnap kopiëren en dan dat bestand weer in de nieuwe laden !!
volgens mij kun je je data zo overzetten, schijf uit de ene,uit de behuizing halen, in de nieuwe behuizing en in je nieuwe stoppen maar, weet niet of je hem dan op moet starten met of zonder de HDD !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rudi64

Quote from: mijkie on April 15, 2014, 20:26:17
lekker s'nachts kopiëren, gaat de tijd al een stuk sneller  ;D

Inderdaad....en hoeft niet in 1 keer te gebeuren...
Heb het al een paar keer gedaan en neemt toch een kleine dag continu draaien in beslag..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

i2Paq

Ik gebruik nu ook 2 QNaps waarvan de snelste de main is en de oudere als backup dient.

Via de interne backup-client kun je dat makkelijk inregelen.

Kost je allen wat stroom want de unit(s) heb je al: zekerheid voor alles  ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70