B&W N801 of 802D?

Started by dennisgaal, April 15, 2014, 17:18:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennisgaal

Nee hoor, ik wil gewoon een compleet geluid vanaf best wel diep, tot de hoogste tonen die ik nog kan horen (13KHz?). De 802D voldoet waarschijnlijk wel aan deze criteria  ;)

Lion of Judah

Quote from: dennisgaal on April 15, 2014, 19:09:24
Zo zo dat is wel erg overtuigend... 802d wint het dus. Dat terwijl de bass van de 801 wel dieper gaat. Onze huidige Dali Grand hebben ook twee woofers van 20cm en deze zetten een geweldig bass fundament neer. Vanmiddag even Angels van Massive Attack voluit gezet, en dan trilt het hele huis. De 802D's gaan wellicht nog dieper, maar ben ook wel stiekem benieuwd naar wat de n801 hier kan  :satisfied:
Vanavond denk ik een knop doorhakken.
Vg Dennis.

Duidelijk, de N801 dus ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Hopjesvla

Als het bij 13KHz ophoudt, kun je beter investeren in een gehoorapparaat dan in speakers ;)

13 is een vervelend hoge piep, maar nog ver binnen hoorbaar frequentiegebied.

dennisgaal

Gisteren de 802D's opgehaald, en ze staan hier in vol ornaat  :inlove:

Ze stonden op de eerste verdieping van een woning met meerdere kleine trappetjes met een draai erin, en zonder de dozen was het wel een hel om ze beneden te krijgen, gelukkig is het allemaal goedgekomen  :bigsmile:

WickedGame

Quote from: dennisgaal on April 19, 2014, 10:26:36
Gisteren de 802D's opgehaald, en ze staan hier in vol ornaat  :inlove:

Ze stonden op de eerste verdieping van een woning met meerdere kleine trappetjes met een draai erin, en zonder de dozen was het wel een hel om ze beneden te krijgen, gelukkig is het allemaal goedgekomen  :bigsmile:

Dat vraagt om een foto :D

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

dennisgaal

Eens kijken of het zo lukt...

wim bruins

Mooi, maar kunnen ze zo dicht tegen de wand staan.
Zijn dit geen luidsprekers die veel ruimte nodig hebben.






VlisChris

Mooie speakers.

qua opstelling zie ik .. ruimte voor verbetering.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

martin778

Quote from: wim bruins on April 19, 2014, 16:35:59
Mooi, maar kunnen ze zo dicht tegen de wand staan.
Zijn dit geen luidsprekers die veel ruimte nodig hebben.

Ze kunnen imo makkelijk tegen de achterwand staan, heb zelf de N802 gehad.

felix01

VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Maro

Quote from: martin778 on April 19, 2014, 17:54:44
Ze kunnen imo makkelijk tegen de achterwand staan, heb zelf de N802 gehad.

Het kan natuurlijk maar of je dan het volle potentieel uit de speakers haalt is een ander verhaal. De linker staat ook nog eens bijna tegen een zijwandje. Lijkt mij iig verre van ideaal.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

martin778

Ze profiteren meer van een goede aansturing dan van plaatsing, daarom heb ik de mijne ook zonder spijt verkocht. De 802D schijnt op dat gebied al iets beter te zijn maar ze lusten alsnog een goede 300W+ per kanaal.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

Quote from: martin778 on April 19, 2014, 18:10:57
Ze profiteren meer van een goede aansturing dan van plaatsing, daarom heb ik de mijne ook zonder spijt verkocht. De 802D schijnt op dat gebied al iets beter te zijn maar ze lusten alsnog een goede 300W+ per kanaal.

Mijn ervaring is juist dat plaatsing veel belangrijker is dan hoeveel watts je ze voert.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

dennisgaal

Het klinkt echt heel goed, zeker weten. De combi met de Marantz is ook een geslaagde weet ik nu. Maar inderdaad, qua opstelling zal het vast beter kunnen. Het kleed dat ervoor ligt is dik wol, al zouden sommigen kunnen denken dat het stenen zijn  :tounge2:
Ik heb vaak nagedacht over een andere opstelling maar dat is niet mogelijk in deze woning. Het valt me trouwens 100% mee hoe de speakers klinken in deze ruimte, gelukkig. De bas komt er schitterend uit, diep en droog, zonder gedreun of gebonk of wat dan ook. Het klinkt gewoon erg goed.

martin778

Waar kan ik zo'n kleed kopen? Zoiets lijkt me ideaal in mijn eigen luisterkamer.

tomvbugg

Quote from: Maro on April 19, 2014, 18:15:16
Mijn ervaring is juist dat plaatsing veel belangrijker is dan hoeveel watts je ze voert.

Inderdaad en zo is het ook voor de volle 100%. ;)

felix01

leuk dat je tevreden bent :bigsmile:;dacht nochtans ook dat er stenen voorlagen...
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

M

#44
mooie speakers, jammer dat je ze niet vrijer kan opstellen. Zo had ik ze toen staan, alle ruimte.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

dennisgaal

Quote from: martin778 on April 19, 2014, 23:08:18
Waar kan ik zo'n kleed kopen? Zoiets lijkt me ideaal in mijn eigen luisterkamer.

Is kleed van Marc Janssen, volgens mij zelfs online te koop. Beetje offtopic maar goed  :omg:

Former member 78

Quote from: dennisgaal on April 19, 2014, 21:07:33
Het klinkt echt heel goed, zeker weten. De combi met de Marantz is ook een geslaagde weet ik nu. Maar inderdaad, qua opstelling zal het vast beter kunnen. Het kleed dat ervoor ligt is dik wol, al zouden sommigen kunnen denken dat het stenen zijn  :tounge2:
Ik heb vaak nagedacht over een andere opstelling maar dat is niet mogelijk in deze woning. Het valt me trouwens 100% mee hoe de speakers klinken in deze ruimte, gelukkig. De bas komt er schitterend uit, diep en droog, zonder gedreun of gebonk of wat dan ook. Het klinkt gewoon erg goed.

Maak je niet al te druk over de plaatsing ;)
Het kan altijd beter... (met alles)

Lekker genieten van de mooie speakers  :happy:

Midcall

Wat een kapitaal vernietiging om ze zo beroerd neer te zetten, het doet pijn aan de ogen. WAF factor overigens wel in orde, maar dat maakt het niet minder zonde in de ogen van hifi-liefhebbers.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Former member 78

Quote from: Midcall on April 21, 2014, 01:52:06
Wat een kapitaal vernietiging om ze zo beroerd neer te zetten, het doet pijn aan de ogen. WAF factor overigens wel in orde, maar dat maakt het niet minder zonde in de ogen van hifi-liefhebbers.


AHA, MENEER DE SCHREEUWER EN WEET ALLES BETER IS ER OOK.
9 van de 10 keer zijn het jouw reacties die pijn aan de ogen doen, want reageren zonder kennis van de klank doet pijn.

Zal graag eens jouw set beluisteren, want dat moet het beste ter aarde zijn...


VlisChris

Houden we het vriendelijk heren? Dit is nergens voor nodig. Van geen van beiden.

Dank.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.