B&W N801 of 802D?

Started by dennisgaal, April 15, 2014, 17:18:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dennisgaal

Allen,

Momenteel sta ik voor de keuze tussen een stel B&W N801 (eerste serie) of een paar 802D's van de tweede serie. De eerste kost iets meer dan 4000, de 802D's zo'n 5500. Wie kent deze speakers beide erg goed? Ik neig naar de 802D, omdat ze nieuwer zijn, maar de bas van de N801 heb ik laatst gehoord en die is ook niet te versmaden. De N801s zijn bovendien ruim 1000 goedkoper.

We wonen gelukkig vrijstaand  :smile:

Beide speakers zijn in zeer goede staat.

Hopelijk gaat het nu eindelijk gebeuren, vorige week was ik net te laat bij een stel N802's (eerste serie).

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

vg Dennis.

Peerless Monster

De D versie ten allen tijde beter. Ik zou voor de 802D gaan...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

martin778

Idem! De 801 valt niet aan te sturen...

Deleted User

Hier ook 802D... Machtige speaker, het is dat ik de ruimte niet heb...

Nahpets

Doe jezelf een groot plezier en hang er geen Classe voor. Dat zou echt zonde zijn.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

W.Otter

Quote from: Nahpets on April 15, 2014, 18:18:58
Doe jezelf een groot plezier en hang er geen Classe voor. Dat zou echt zonde zijn.

want?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nahpets

Enorm saai.

Terwijl de 802D met de juiste versterking (bijv Spectral) echt prachtig kunnen weergeven.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hopjesvla

Nahpets vergeet erbij te zeggen dat het zijn mening is en dat niet iedereen die mening deelt ;) Uiteindelijk bepaal je alleen zelf wat je fijne versterking vindt voor je speakers.

PS. inderdaad, 802D all the way.

dennisgaal

Zo zo dat is wel erg overtuigend... 802d wint het dus. Dat terwijl de bass van de 801 wel dieper gaat. Onze huidige Dali Grand hebben ook twee woofers van 20cm en deze zetten een geweldig bass fundament neer. Vanmiddag even Angels van Massive Attack voluit gezet, en dan trilt het hele huis. De 802D's gaan wellicht nog dieper, maar ben ook wel stiekem benieuwd naar wat de n801 hier kan  :satisfied:
Vanavond denk ik een knop doorhakken.
Vg Dennis.

dennisgaal

Oh ja vooralsnog begin ik met met een Marantz sm11.

WickedGame

802D zonder twijfel! Overigens zou je 803D(Di) ook kunnen overwegen. De 803D en 802D liggen niet ver van elkaar.

martin778

Quote from: dennisgaal on April 15, 2014, 19:09:24
Zo zo dat is wel erg overtuigend... 802d wint het dus. Dat terwijl de bass van de 801 wel dieper gaat. Onze huidige Dali Grand hebben ook twee woofers van 20cm en deze zetten een geweldig bass fundament neer. Vanmiddag even Angels van Massive Attack voluit gezet, en dan trilt het hele huis. De 802D's gaan wellicht nog dieper, maar ben ook wel stiekem benieuwd naar wat de n801 hier kan  :satisfied:
Vanavond denk ik een knop doorhakken.
Vg Dennis.

Het laag van de 801 in minder gecontroleerd dan bij de 802D, de tweede heeft ook een diamanten tweeter en verbeterde crossovers.

dennisgaal

Vanmorgen besloten de 802D aan te schaffen, dus aangelogd, account aangemaakt, speakers in het mandje, naar de betaling. Eerst Onder Rembours gekozen, maar bedacht me en koos voor Paypal. Betalingsproces gestart, helaas, een error. Mail gestuurd of ze wilden reserveren totdat ik op m'n werk was, dan zou ik het om 13:00 in orde maken. Toen ik om 12:00 op de zaak arriveerde zag ik al "Weg" staan op de Duitse website. Dus ik dacht, mooi, die zijn voor mij gereserveerd. Toch maar even een mail gestuurd om dat te verifiëren. Bleken ze al in principe verkocht te zijn aan iemand in Denemarken!  :sadlike: :sadlike: :sadlike:

Probeer nu die koop ongedaan te laten maken maar heb er een hard hoofd in. Wat een vette pech. Hopelijk krijg ik later vandaag beter nieuws.



vg Dennis.

Peerless Monster

Quote from: dennisgaal on April 16, 2014, 13:30:19
Vanmorgen besloten de 802D aan te schaffen, dus aangelogd, account aangemaakt, speakers in het mandje, naar de betaling. Eerst Onder Rembours gekozen, maar bedacht me en koos voor Paypal. Betalingsproces gestart, helaas, een error. Mail gestuurd of ze wilden reserveren totdat ik op m'n werk was, dan zou ik het om 13:00 in orde maken. Toen ik om 12:00 op de zaak arriveerde zag ik al "Weg" staan op de Duitse website. Dus ik dacht, mooi, die zijn voor mij gereserveerd. Toch maar even een mail gestuurd om dat te verifiëren. Bleken ze al in principe verkocht te zijn aan iemand in Denemarken!  :sadlike: :sadlike: :sadlike:

Probeer nu die koop ongedaan te laten maken maar heb er een hard hoofd in. Wat een vette pech. Hopelijk krijg ik later vandaag beter nieuws.



vg Dennis.

Ik neem aan dat de betaling niet is doorgezet?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dennisgaal

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2014, 13:32:41
Ik neem aan dat de betaling niet is doorgezet?

Nee, er is niets betaald. Ik wacht nog op een mail, het is wel koosjer, alleen was iemand me net voor vrees ik. Stom hoor, in de tijd dat ik gisteren dit topic startte had ik alle tijd, ze stonden net een dag te koop, maar ja, toch had ik ergens nog wat twijfels.

Raymond187

Komen wel weer andere 802di te koop hoor. Alleen geduld hebben.

dennisgaal

Quote from: Raymond187 on April 16, 2014, 14:12:55
Komen wel weer andere 802di te koop hoor. Alleen geduld hebben.

Idd dat is ook wel weer zo, maar mijn eigen speakers zouden aanstaande vrijdag voor een goede prijs opgehaald worden. Dat moet ik dan eigenlijk weer uitstellen.

Misschien moest het wel zo zijn: zowel de N801 als 802D waren beiden in een andere kleur dan we eigenlijk willen.

vg Dennis.

Nahpets

Misschien maakt deze link het wat makkelijker om opvolging te geven.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April 16, 2014, 14:35:06
Misschien maakt deze link het wat makkelijker om opvolging te geven.

Dank voor de link Stephan!
Erg handig die kende ik nog niet...
Wat lopen die prijzen uiteen zeg....
Wellicht wat oplichters uitfilteren ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Yep, alles wat van Craigslist Europe en Quoka DE komt sowieso met heel veel terughoudendheid benaderen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Quote from: Nahpets on April 16, 2014, 14:41:24
Yep, alles wat van Craigslist Europe en Quoka DE komt sowieso met heel veel terughoudendheid benaderen.

Thanks!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dennisgaal

Yep, thanks. Die van €5290 zijn de 802Ds die voor m'n neus zijn weggekaapt  :unhappy:

Via Quoka en Craigslist heb ik enkele weken geleden enkele reacties naar de zogenaamde verkoper gemaild, helaas van de vier of vijf geen enkele reactie.

Peerless Monster

Quote from: dennisgaal on April 16, 2014, 14:52:37
Yep, thanks. Die van €5290 zijn de 802Ds die voor m'n neus zijn weggekaapt  :unhappy:

Via Quoka en Craigslist heb ik enkele weken geleden enkele reacties naar de zogenaamde verkoper gemaild, helaas van de vier of vijf geen enkele reactie.

Netjes...
http://link.marktplaats.nl/m800220834

Laat je niet oplichten in ieder geval!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dennisgaal

Ik heb zojuist een bod gedaan op een ander paar 802D's, en die gaan het denk ik worden. Bod is geaccepteerd, vgl met het bod + verzendkosten op de speakers in Duitsland, nu alleen nog de praktische zaken  :colgate:

Bekende advertentie trouwens  8)

GPO

Quote from: dennisgaal on April 15, 2014, 17:18:38
Allen,

Momenteel sta ik voor de keuze tussen een stel B&W N801 (eerste serie) of een paar 802D's van de tweede serie. De eerste kost iets meer dan 4000, de 802D's zo'n 5500. Wie kent deze speakers beide erg goed? Ik neig naar de 802D, omdat ze nieuwer zijn, maar de bas van de N801 heb ik laatst gehoord en die is ook niet te versmaden. De N801s zijn bovendien ruim 1000 goedkoper.

We wonen gelukkig vrijstaand  :smile:

Beide speakers zijn in zeer goede staat.

Hopelijk gaat het nu eindelijk gebeuren, vorige week was ik net te laat bij een stel N802's (eerste serie).

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

vg Dennis.

Gewoon een gedachtegang, maar misschien kun je beter investeren in 1 of meerdere goede subs als je diepe bas belangrijk vind?

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS