KEF PSW2000 sub heeft een brom

Started by johan d, January 18, 2011, 08:23:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johan d

#25
Quote from: Onne on January 19, 2011, 09:46:01Wat bij mij hielp om de brom weg te krijgen, massa van de tulp ingang verbinden met de metalen kast.
Alle problemen weg,
Ik moet het vergeten testen hebben, want dat was inderdaad de oplossing. bedankt.  Maar eh,... wat was nu de oorzaak eigenlijk?

Onne

Geen idee, heb het niet zelf verzonnen daarom zat er een link bij !! ;D

2 of meerdere stroomkringen hadden interferentie en dat is opgeheven door massa van het apparaat te verbinden met massa van het signaal.
Mooi dat het werkt, mijn apparaat (Reckhorn) werkt op deze manier al vele maanden zonder enige vorm van brom of storing.

johan d

#27
nu begint de brom plots wanneer ik het licht aan of uitdoe, wanneer ik de BD speler aanzet, wanneer de telefoon rinkelt...etc op onverwachte momenten dus. Wanneer ik de zelfdgemaakte aarding op de buitenkant van de tulp even lostrek en weer terugsteek stopt de brom...

Ik zou een nieuwe sub kopen, maar hoe weet ik zeker dat deze sub dit fenomeen niet gaat hebben. Ik weet nu zeker dat het iets met electriciteit, aardlussen, oid te maken heeft.

johan d

de sub bromt enkel als hij met een sub-kabel wordt verbonden met de receiver. Enkel in het stopcontact steken levert geen brom op.

B.

Misschien een aardlus. Dan heb je een aardlusisolator nodig. Deze komt tussen de RCA kabel te zitten.
Bromt de sub ook als je een andere RCA uitgang pakt i.p.v. LFE? Bijvoorbeeld de front uitgang? Probeer ook een MP3 speler of telefoon te verbinden met de sub.
De brom zou dan weg moeten zijn aangezien de portable apparaten zonder netstroom werken.


B.

Ik ben bang dat het in je receiver zit. Als je het echt zeker wilt weten moet je de receiver en sub naar een andere groep verplaatsen.

johan d

Quote from: B. on April  4, 2011, 13:49:57
Ik ben bang dat het in je receiver zit. Als je het echt zeker wilt weten moet je de receiver en sub naar een andere groep verplaatsen.
je bedoelt nu: de receiver en sub tesamen testen bij een kennis?
indien een brom... ligt het aan de receiver
indien geen brom... ligt het aan mijn electriciteitsnet

B.

Quote from: johan d on April  4, 2011, 13:52:54
je bedoelt nu: de receiver en sub tesamen testen bij een kennis?
indien een brom... ligt het aan de receiver
indien geen brom... ligt het aan mijn electriciteitsnet

Ja, precies. Als het echter aan het net ligt verwacht ik meerdere problemen, ook met andere apparaten.

erik s.

Quote from: johan d on April  4, 2011, 13:52:54
je bedoelt nu: de receiver en sub tesamen testen bij een kennis?
indien een brom... ligt het aan de receiver
indien geen brom... ligt het aan mijn electriciteitsnet
in aansluiting op de post van S@m in het kabeltopic van Stone56; HMS heeft een oplossing voor deze aardlus.
die ik te koop heb is stereo, ik weet niet of je dat nodig hebt.
http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/kabels/414154619-hms-silenzio-dual-audio-mantelstroomfilter.html
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

johan d

#35
'k ga vanavond zo'n "Ground Loop" Connector (of is het isolator) halen... Dit zal in het beste geval mijn probleem omzeilen (maar niet oplossen)

johan d

#36
heb er dus zo eentje tussengeplaatst en... de brom is voor 95% verdwenen  :pompom:
alsook voor 95% het geluid dat een sub hoort te maken tijdens een film  :devil: :sneaky2:
Gelukkig kostte de isolator geen fortuinen.

PuNkEnStEiN

Kortom, die KEF-subs zijn gewoon slecht gemaakt. Dit soort problemen zou je toch eerder verwachten bij B-merken als Yoko of Lenco.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

johan d

#38
ik heb de sub + amp binnengedaan voor hertselling. bleek dat verschillende onderdelen van de sub moesten vervangen worden... (te weinig kennis om juist te zeggen wat) maar hij werkt terug. Hij zou ook upgegrade zijn (versie 3) nu zodat "defecten die mij nog zouden te wachten staan" uit zouden blijven...

chrisje

even een fraag zijn er meer met deze super sub en wie doen allemaal de mode verkatie  wil deze ook gaan doen maar wil het ver schil eerst horen van daar.