geen verschil in kabels?, AANMEHOELA!

Started by fluissie, April 11, 2014, 10:20:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

hallo

ik wilde dit toch delen met jullie!:

ik heb mijn luidsprekerkabels vervangen van 2.5mm2 no name ofc koper draad naar AUDIOQUEST slip 14/4 kabels
dit op een onkyo tx-nr818 icm tannoy mercury  v4 speakers

resultaat in pure audio stand: het geluid is echt meer open en voller dan voorheen :omg:

dit dus met een kleine inverstering van 6.75euro per meter!!!

ik stond voorheen ook sceptisch tegenover linksdraaiend verguld verzilverd rechtsom gevlochten superkabel
en ja als je 3ton neerlegt voor superkabel hoor je ook verschil omdat je dat wilt horen....
maar echt kabel kan verschil maken.

gr jeroen

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sk

Mooi dat je inderdaad verschil hoort. Zelf heb ik dit ook verschillende keren mogen ervaren met luidsprekerkabel en interlinks. Wel moet ik een set eerst goed kennen voordat ik verschillen hoor. Vaak hoor ik dan wel een verschil maar kan dan niet meteen zeggen of het een verbetering is.

Anyway geniet van je upgrade!
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

W.Otter

helemaal een nieuw topic voor aangemaakt?  :tounge:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

newday

Quote from: W.Otter on April 11, 2014, 10:30:42
helemaal een nieuw topic voor aangemaakt?  :tounge:

Was hier al een topic over dan ?  :devil:

fluissie

Quote from: W.Otter on April 11, 2014, 10:30:42
helemaal een nieuw topic voor aangemaakt?  :tounge:

nou helemaal........  zoveel werk was het nou ook weer niet :tongue2:

vind het gewoon opmerkelijk en ondanks dat er al duizenden topics en discussies over zijn dacht ik,
tja je zal maar is veel geld in je apparatuur hebben gestoken en je bent niet helemaal tevreden over het resultaat
misschien helpt dit ;D


Sk

Quote from: fluissie on April 11, 2014, 10:41:34
nou helemaal........  zoveel werk was het nou ook weer niet :tongue2:

vind het gewoon opmerkelijk en ondanks dat er al duizenden topics en discussies over zijn dacht ik,
tja je zal maar is veel geld in je apparatuur hebben gestoken en je bent niet helemaal tevreden over het resultaat
misschien helpt dit ;D

Apparatuur hoort met standaard koper ook al goed te klinken. Andere bekabeling kun je gebruiken om de puntjes op de i te zetten.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

martin778

Yep, kabels maken DEGELIJK verschil maar ik moet hierbij zeggen dat het niet altijd positief is.

Ik heb met dure MIT's gedraaid en nu ben ik weer terug bij rood-wit interlinkjes en standaard 2.5mm2 koper, klinkt eigenlijk net zo goed.

Raymond187

Verschil is er zeker analoog, maar of het altijd en verbetering is dat is weer een ander verhaal :)

LuPo

Quote from: martin778 on April 11, 2014, 11:58:28
Yep, kabels maken DEGELIJK verschil maar ik moet hierbij zeggen dat het niet altijd positief is.

Ik heb met dure MIT's gedraaid en nu ben ik weer terug bij rood-wit interlinkjes en standaard 2.5mm2 koper, klinkt eigenlijk net zo goed.

Die MIT staat nog wel in je signature. :D

martin778

;D Ik heb nog wel de T2's XLR in gebruik maar puur, omdat ik nog niks anders heb ;)

Spijkie

Kheb nog wel een paar rood witte voor je hoor om te ruilen ;)
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Snowmaster

#12
Quote from: fluissie on April 11, 2014, 10:20:03
hallo

ik wilde dit toch delen met jullie!:

resultaat in pure audio stand: het geluid is echt meer open en voller dan voorheen :omg:

dit dus met een kleine inverstering van 6.75euro per meter!!!

ik stond voorheen ook sceptisch tegenover linksdraaiend verguld verzilverd rechtsom gevlochten superkabel
en ja als je 3ton neerlegt voor superkabel hoor je ook verschil omdat je dat wilt horen....
maar echt kabel kan verschil maken.

gr jeroen

Hey Jeroen,

Misschien ga je nog iets ontdekken.  Als de Audioquest nieuw is dan is de kans groot dat hij nog "moet" inspelen.  Over dit laatste wordt ook vaak lacherig gedaan.
Hoe ga je dit horen?

Gewoon door nergens op te letten maar vooral lekker te blijven spelen.
Meestal komt er na de eerste speeluren (ca.20-30) een soort "boost" en klinkt het fantastisch. Ruimtevullend, dynamisch etc.
Daarna komt er vaak een dip.  Voordat dan de definitieve weergave er is, ben je soms tientallen (soms 300) uren verder. Geen schokkende verschillen, maar soms hoorbaar.
Als jij komende periode het gevoel hebt dat je weergave aan lichte veranderingen onderhevig is zoals meer en minder bas, meer en minder hoog en een ietswat verstopt, teruggetrokken midden, dan hoor je het fenomeen "inspelen". 

Kun je weer een nieuw topic met AANMEHOELA openen  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

chansig

Dus met een beetje pech matcht de kabel of een tijdje toch niet in je set...damn.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Quote from: chansig on April 12, 2014, 22:41:16
Dus met een beetje pech matcht de kabel of een tijdje toch niet in je set...damn.

Gr Hans

;D ;D ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Harrr

 :popcorn:   Discussie vermijd ik, is dat alvast helder.

Fijn dat je een vooruitgang opmerkt. Ik lees dat je een dip kunt verwachten, betekend dat dat de euforie van de nieuwe aanwinst verdwijnt? In jouw toepassing; over welke lengte hebben we het hier? Kabellengte en diameter hangen 1 op 1 samen met weerstand.

Groet,

fluissie

Quote from: chansig on April 12, 2014, 22:41:16
Dus met een beetje pech matcht de kabel of een tijdje toch niet in je set...damn.

Gr Hans

Dat zou naar vervelend zijn :baaa: hans haha

We zien wel, geniet op dit moment van mijn geluid

@harr; kabels zijn beide 2.5meter lang en gebiwired aangesloten
Diameter 4x 2.een beetje mm2

RonK.

Quote from: martin778 on April 11, 2014, 11:58:28
Yep, kabels maken DEGELIJK verschil maar ik moet hierbij zeggen dat het niet altijd positief is.

Ik heb met dure MIT's gedraaid en nu ben ik weer terug bij rood-wit interlinkjes en standaard 2.5mm2 koper, klinkt eigenlijk net zo goed.


Dit is een opengehaalde MIT ,..... hierdoor kan het alleen maar slechter gaan klinken.




contour3.0

die foto is al zooooooooooooooo vaak voorbij gekomen....... ;)
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Snowmaster

#19

Quote from: chansig on April 12, 2014, 22:41:16
Dus met een beetje pech matcht de kabel of een tijdje toch niet in je set...damn.

Gr Hans

Je weet wel beter  ;).

Het karakter of signatuur van een kabel is direct hoorbaar.  Dat inspelen is hoorbaar in pure nuanceverschillen. Elders had ik het erover of dit hoorbaar is.
Als forumleden verschil horen tussen het spelen met en zonder luidsprekerafdekking of als zij verschil horen tussen 30 cm naar voren of achteren gaan in hun stoel dan kunnen zij ook verschil  horen tussen kabels, stekkers en zelfs inspelen.  Ook al wordt daar lacherig over gedaan.


Misschien is dit wel een heel goed voorbeeld over de mate waarin iets hoorbaar is, Hans.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

martin778

Quote from: RonK. on April 13, 2014, 10:55:27

Dit is een opengehaalde MIT ,..... hierdoor kan het alleen maar slechter gaan klinken.

Dat is een hele oude MI330 Plus Series 2 uit ergens rond de 1986-1990. Die heb ik ook gehad en ze klinken minder dan de S3 en al totaal niet te vergelijken met de Shotgun die veel opener en frisser klinkt.

RonK.

#21
Quote from: contour3.0 on April 13, 2014, 11:25:45
die foto is al zooooooooooooooo vaak voorbij gekomen....... ;)


Ja en ,..... deze hele discussie toch ook   :popcorn:

;D

Joost80

Ben momenteel ook aan het kijken naar andere kabels voor de fronts en center. Had de Audioquest al op het oog. Heb je ze laten afmonteren? Ik heb nu de Canare 4s11 met viablue bananen en spades. Wat ik begrijp al een topper, maar heb jeuk om wat te proberen.
- LG 55 C1 Oled - Denon AVC-X4800H - Emotiva BasX A-300 - Panasonic UB424 - 7.1.4 met Mordaunt-Short Mezzo 8 fronts, Mezzo 5 center, 4x Mezzo 1 surrounds , 4 Mordaunt Short Genie heights, SVS PC12 Plus - PS5 -

PC: i9 13900k, RTX4090, 32 gb DDR5 6400, LG 42 C2 Oled.

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

fluissie

Quote from: Joost80 on April 13, 2014, 15:23:40
Ben momenteel ook aan het kijken naar andere kabels voor de fronts en center. Had de Audioquest al op het oog. Heb je ze laten afmonteren? Ik heb nu de Canare 4s11 met viablue bananen en spades. Wat ik begrijp al een topper, maar heb jeuk om wat te proberen.

Heb ze niet af laten monteren.

Naar mijn mening een xtra overbodige schakel in de verbinding.


Gr jeroen