Probleem met FiiO X5

Started by Robinmull112, April 10, 2014, 11:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robinmull112

Hallo iedereen,

Gisteren heb ik in alle vreugde mijn FiiO X5 DAP ontvangen.
Van tevoren heb ik al 2 64gb micro sd kaartjes van Sandisk aangeschaft om de X5 lekker vol te kunnen stampen met muziek.

Nu komt het euvel, wanneer ik muziek op de kaartjes zet kopieert hij ze wel, ze nemen ook ruimte in beslag maar sommige albums worden niet weergegeven.
Dit gebeurt bij willekeurige albums, onafhankelijk van het formaat. Ik kopieer dus muziek op de sd kaart waarna de map leeg is, maar de ruimte wel is ingenomen.

Ik heb de kaartjes op verschillende manieren aangesloten op de pc, rechtstreeks via de FiiO, via de usb adapter die bij de FiiO wordt meegeleverd en via de interne kaartlezer van mijn laptop en elke keer blijft het probleem aanhouden. De kaartjes zijn beide geformatteerd in FAT32, eerst heb ik ze via de FiiO geformatteerd, daarna met een externe tool, maar beide zonder enig resultaat.

Ik heb al op internet gezocht, maar ik kom nergens een soortgelijk probleem tegen. Met de X3 zijn wel wat problemen gemeld met micro sd kaartjes, maar dat heeft meer met de index te maken en niet met het feit dat er niks wordt weergegeven.

Heeft iemand enig idee wat hier wellicht aan de hand kan zijn en belangrijker nog, hoe ik het op kan lossen?

Groet,

Robin
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Nahpets

Worden de albums alleen door de FiiO niet gevonden? En staan ze wel in de Explorer als je de kaartjes op de PC aansluit?

Vooral het (schijnbaar) willekeurig wel of niet tonen van muziek lijkt mij interessant. Gaat het altijd om volledige albums die je niet ziet? Of sommige nummers van een album wel en andere niet?

Als het gaat om volledige albums zou ik mijn geld voorlopig zetten op het niet ondersteunen van het bestandsformaat/codec.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Robinmull112

Zowel explorer als de FiiO laat niks zien.
Vaak is dit meteen na het kopiëren al, ik kopieer dus een album naar de sd kaart en als het kopiëren klaar is is de map leeg, maar de ruimte is wel ingenomen.

Het gaat altijd om volledige albums die verdwijnen.

Het niet ondersteunen van de bestandsformaten lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, aangezien de meeste albums mp3 of FLAC zijn, beide ondersteund door de FiiO. Tevens laat hij sommige andere mp3 of FLAC albums wel zien.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Nahpets

Dan gaat er dus iets mis bij het kopieren, niet zo zeer in de FiiO.

MP3 is een verzamelnaam voor allerlei codecs. En het kan best zijn dat de FiiO niet alle soorten ondersteund. En dat speelt minder/niet bij FLAC.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Robinmull112

Dat idee had ik dus ook al, dat het niet aan de FiiO ligt, maar aan de kaartjes.
Ik heb ze nu van FAT32 naar NTFS geformatteerd en het lijkt tot nu toe goed te gaan.
Het kopiëren gaat sowieso veel sneller in NTFS.

Het kan niet aan de albums liggen, daar ik het de eerste keer onder andere met de albums van Coldplay heb gehad, vervolgens heb ik de kaart geformatteerd en weer Coldplay erop gezet en toen liet hij de nummers ineens wel zien. Wat ik al zei, het gebeurd random. De ene keer pakt hij een album wel en de andere keer niet.
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Robinmull112

Het probleem bleek bij de geheugenkaartjes te liggen, deze bleken niet officieel te zijn. Ik heb twee nieuwe kaartjes aangeschaft en alles werkt perfect! :D
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.