Airplay bij een Denon receiver (streaming)

Started by VTEC_genieter, March 27, 2014, 22:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjoerd303

Ja dat Apple tv niet helemaal lekker loopt zal ongetwijfeld ook iets te maken kunnen hebben met jou thompson verhaal.
Je huidige thompson blijft gewoon als modem fungeren , echter je zet de router functies uit. Hang daar een fatsoenlijke consumenten router aan en je bent klaar...
Mocht je deze bestellen via internet en het werkt niet(om wat voor reden dan ook) dan kan deze terug gestuurd worden en beginnen we als het moet weer van voor af aan lol....
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

Bozz

Quote from: Sjoerd303 on September 15, 2014, 09:45:41
Ja dat Apple tv niet helemaal lekker loopt zal ongetwijfeld ook iets te maken kunnen hebben met jou thompson verhaal.
Je huidige thompson blijft gewoon als modem fungeren , echter je zet de router functies uit. Hang daar een fatsoenlijke consumenten router aan en je bent klaar...
Mocht je deze bestellen via internet en het werkt niet(om wat voor reden dan ook) dan kan deze terug gestuurd worden en beginnen we als het moet weer van voor af aan lol....
Afhankelijk van de ISP kan het nodig zijn dat zij de Thomson TG712 in de Bridge modus moeten zetten... Overigens, hier al 3 jaar een Denon 3312 waar Airplay (zonder Apple TV) het in combi met een iPhone of iPad prima-de-luxe doet. M'n router is een Airport Time Capsule, dat maakt het er in ieder geval niet ingewikkelder op  8), maar een vereiste is een Apple router zeker niet.
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

VTEC_genieter

Apple Rumors: Apple TV 4 komt misschien in oktober uit :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

jaco

Bij mijn marantz werkt het gewoon uit de doos, niets ingesteld.
Ik zag opeens een icoontje oo mijn ipad, en toen ik de Marantz selecteerde ging hij vanzelf uit standby en begon geluid van een podcast weer te geven?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

snicky

#79
Heb je de Denon een vast ip gegeven dat buiten het DHCP bereik ligt? DHCP deelt ip adressen uit voor draadloze verbindingen.

Bijvoorbeeld DHCP deelt adressen uit op het einde van ip .3 tot .99

In je denon zet je dan het ip met op het einde .100 of hoger

En je zou daarna als t niet lukt ook je iPad nog een vast ip kunnen geven dat buiten het DHCP bereik zit. Denon .110 iPad .115

Als je alles hebt ingevoerd zou ik even je versterker uitzetten wifi op de iPad en het stroom van je router halen voor een minuut. Eenmaal de router weer is opgestart je denon aan zetten en wifi op je iPad.

Alles proberen zolang het niet lukt[emoji16]

Je zou kan ook alles op automatisch laten en in je router 2 maal ip adres reserveren en die koppelen aan het Mac adres van je denon en iPad als je router dit toestaat.
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

VTEC_genieter

Bedankt!
De Denon gebruikt al een statisch IP adres. Het gekke is, dat de Airplay knop soms ineens op m'n iPad onderaan verschijnt en ik kan dan de verbinding maken met de Denon. Ik luister dan muziek.

Maar als ik de Airplay verbinding verbreek of stop zet, dan ben ik de mogelijkheid om nogmaals de verbinding te maken, kwijt.
De Airplay knop komt niet meer tevoorschijn onderaan m'n iPad.

Al mijn apparatuur gebruiken een vaste IP adres, heb ik zelf ingevoerd. Ze hebben zelfs een link/DLNA met elkaar.
Behalve mijn iPad, die gebruikt DHCP. Omdat ik mijn iPad vaak meeneem naar andere locaties/netwerken.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

KillerbeeNL

Als je wilt weten of het aan jouw router ligt kies dan als WiFi beveiliging WEP in plaatst van WPAxx

Router firmware updaten en kijken of het werkt of naar een Airplay compatible Router zoeken.

suc6
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Sjoerd303

um...., koop een router via internet b.v een asus rt-66u, die werkt bij mij out of the box met airplay....

Test het, werk ermee en gooi na alle waarschijnlijkheid een slotje op je probleem.. Werkt het nog niet , dan kan en mag jij de router terugsturen ivm aankoop internet.
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -