Airplay bij een Denon receiver (streaming)

Started by VTEC_genieter, March 27, 2014, 22:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: VTEC_genieter on April 11, 2014, 20:05:11
Heb sterk het gevoel dat de AirPlay van mijn Denon verouderd is en gewoon niet werkt.
Heb ook op Google gezocht naar mijn receiver in combinatie met AirPlay.
Geen oplossingen...

Zover ik weet gaat airplay terug in werking tot de eerste versie (denk nu jaar of 8 oud?) kan prima zijn dat er iets mis is met je denon maar volgens mij moet audio altijd werken. Zoals andere aangeven als het bij mij in de buurt is wil ik best wel een keer kijken en apple tv's meenemen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VTEC_genieter

#51
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie hulp/input en ook jullie aanbod om langs te komen ;)
Ik geef het op. Dit gedoe met AirPlay zet ik tijdelijk weg. Laten we gewoon genieten en luisteren naar de muziek die ik heb :)  Ik luister naar FLAC of mp3's in hoog kwaliteit via streaming via kabel vanaf m'n NAS.
Betere kwaliteit is dat.

Heb verder nog veel films die ik nog moet kijken.

M'n wifi/bekabeld thuisnetwerkje heb ik zelf met moeite gebouwd en ingesteld. Met een extra switch voor gigabit LAN. Ik kan alle componenten inclusief de Denon met mijn iPad bedienen.
Mijn NAS kan ik zelfs van buiten/extern bedienen en torrents starten op afstand vanaf m'n iPad, en films downloaden.
Alles werkt en klinkt fantastisch bij mij, maar dat simpele AirPlay wil maar niet verschijnen/opdoemen op m'n iPad.

Toch bedankt voor alle hulp! :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

kippekop

Kan het me voorstellen...

Eén laatste vraag: werkt airplay wel op je pc / laptop eigenlijk? Dus met iTunes?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

JGvH

Ik heb een spotify PREMIUM account en stream via airplay van m'n i pad air naar m'n denon dnp 720 netwerk speler welke weer verbonden is met m'n denon stereo versterker. Alles werkt zonder problemen.

Hanky Panky

Ik merk wel dat de Airplay via wireless te wensen over laat. De ATV3 hangt nu via wifi in het netwerk en geeft regelmatig hickups met Youtube streaming.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

danielo

Quote from: Hanky Panky on May  1, 2014, 15:16:10
Ik merk wel dat de Airplay via wireless te wensen over laat. De ATV3 hangt nu via wifi in het netwerk en geeft regelmatig hickups met Youtube streaming.

Moet je echt even naar je wifi kijken, kan mij hier de laatste hickup niet meer voor de geest halen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on May  2, 2014, 09:55:08
Moet je echt even naar je wifi kijken, kan mij hier de laatste hickup niet meer voor de geest halen.

Daniel.

Mijn wifi loopt al jaren prima via een Draytek AP dus niet via de rommel die diverse internetproviders leveren. Op alle andere devices geen klachten, alleen de ATV3 blijft hangen in het starten van de airplay weergave. Krijg een (zwart) Youtube scherm met een draaiende schijf en daarna springt airplay weer uit (10-20sec). Of midden in een weergave ineens terugspringen naar de iPad (air).
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Zojuist de AppleTV 3 aan m'n netwerk gekoppeld en met een HDMI verbonden met de Denon.
Op m'n iPad verscheen meteen het Airplay icoontje. Ook in de Spotify app zie ik meteen de mogelijkheid het icoontje om verbinding te maken met de AppleTV :)

Serieus geen enkele moeite was nodig! Gewoon plug en play.
Het werkt nu! Dankzij de AppleTV.

Het geluid klinkt goed en heb zelfs geen premium abonnement van Spotify, maw hoef niet eens de hoge kwaliteit van die geluidsdienst te hebben en het klinkt goed :)

Dus............de ingebouwde Airplay ondersteuning in m'n Denon AVR-3312 werkt niet zonder een AppleTV.
Ik mag toch zeggen dat dit een domper is van het merk Denon? :(

En toch bedankt aan alle mensen die mij geholpen hebben :)
Ik verheug me op de 4e generatie van de AppleTV! Hij komt hij komt hij komt, hopelijk snel ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LP

Of je Denon is kapot of je doet iets fout. Ik heb een 3311 en daarop werkt Airplay perfect.

VTEC_genieter

Heb op het internet toch wat info gevonden over de 3312 in relatie met Airplay. Er zijn mensen met hetzelde probleem ;)
Maar hoe heb jij je Denon ingesteld als ik mag vragen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LP

Jaren geleden gedaan. Uit de doos zat er geen airplay op en moest een aparte update kopen en installeren. Werkte na installatie in één keer. Nooit iets speciaals ingesteld.

VTEC_genieter

Vandaag heb ik een Philips Bluetooth HiFi adapter gekocht voor 40 euro en aangesloten met 2 RCA's van Audioquest Golden Gates aan m'n Denon. Mooie glimmende rode kabels van Kippekop gekocht :)
Dit is niet zomaar een bluetooth adapter dan de standaard bluetooth ontvangers. Deze heeft aptX. Ze zeggen dat dit CD kwaliteit geeft.
Ik moet zeggen: Klinkt ook heel goed. En zonder enige storingen, ruis, hikups of uitval.

Maar audiostreaming via Airplay geeft kwaliteit doorvoer zonder compressie volgens vele bronnen/mensen. Heb vandaag de Apple TV terug moeten geven aan mijn broer. Heb 2 weken mogen lenen van hem. Mijn mening:
De geluidskwaliteit is niet 3x beter met Airplay dan via bluetooth aptX.
Nog verrassender is: dat de Airplay verbinding bij mij vaak uitvalt of het geluid hapert.
Had ik niet verwacht met een Apple TV. Als ik later dit apparaatje gaat kopen, dan moet ik 100 euro voor leggen. De streaming kan onderbroken worden :(

Verder moet ik nog iets heel belangrijks melden hier:
De Apple TV maakte vandaag plaats voor de Philips bluetooth adapter.
Na de installatie pakte ik mijn iPad en .............. Het icoontje Airplay verscheen zomaar op m'n iPad!! Zonder de aanwezigheid van de Apple TV!!
Ik kon meteen muziek uit Spotify naar m'n Denon AV receiver streamen!!
Ik had geen instellingen gewijzigd in mijn apparatuur. En het Airplay icoontje verscheen op m'n iPad en kon muziek rechtstreeks streamen naar de Denon!
Mijn reactie was verbaasd. Ging daarna van bron veranderen op m'n Denon (vraag me niet waarom), maar daarna.........toen ik weer de bron "NET/USB" heb geselecteerd, kreeg ik de Airplay verbinding op mijn iPad met de Denon niet meer aan de praat :(
Ik heb nu beide Airplay manieren meegemaakt en kan helaas geen goede beoordeling geven voor beiden.

De Philips bluetooth aptX adapter staat al een paar uur zonder problemen op een geluidskwaliteit van 9/10 te presteren. Simpele connectie en geen uitval.

En sinds vandaag heb ik ook de 3 maanden trial Spotify Premium voor 9,99 aangeschaft!
Goede combo met de Philips bluetooth aptX ;)


Philips AEA2500 Bluetooth Adapter met aptX!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Even ter info, als een appletv soms wegvalt is er een wifi/netwerk probleem. Dit moet gewoon niet gebeuren. Tevens kan het gewoon lossless aan de manier om dit te 'bewijzen' is door een dolby or dts stream er doorheen te sturen en te kijken of de pre/pro nog een DTS/DD signaal ziet (en daarmee moet alles wel bitprecies zijn). De denon intern gebruikt een apart ingekochte kaart (meestal van BridgeCo) en ik heb die altijd maar vaag gevonden.

Maar prima als er nu iets bij je werkt dat is uiteindelijk toch het belangrijkste. Persoonlijk voor audio playback gebruik ik een mac-mini direct op de pre/pro (met SSD zodat die stil is) en dan via de remote-app. Dit geeft je toch de meest stabiele oplossing ook voor HD audio formats en daarnaast gebruik ik 4 appletv's (2 TV3 en 2 TV2) voor dingen als spotify, apps en vaak ook netflix (alhoewel de netflix player in de oppo 103/105 best ok is nu).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VTEC_genieter

Eergisteren heb ik de vraag gesteld aan de medewerker bij de Mediamarkt waarom de Airplay verbinding wegvalt tussen mijn iPad en de Apple TV.

Ik heb een slecht internetverbinding zei ie.
Maar wat heeft mijn geval met internet te maken?
Het gaat toch om de gezondheid van mijn LAN/ethernet??
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Quote from: VTEC_genieter on June 16, 2014, 20:23:33
Eergisteren heb ik de vraag gesteld aan de medewerker bij de Mediamarkt waarom de Airplay verbinding wegvalt tussen mijn iPad en de Apple TV.

Ik heb een slecht internetverbinding zei ie.
Maar wat heeft mijn geval met internet te maken?
Het gaat toch om de gezondheid van mijn LAN/ethernet??

Ja maar dat een mediamarkt medewerker het niet helemaal weet is niet vreemd. Hij bedoelde denk ik vooral dat je geen goeie verbinding tussen je ipad en wifi hebt en/of tussen de appletv en je wifi/router. Ik neem aan dat de appletv via een vaste kabel loopt.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VTEC_genieter

Ja, de Apple TV was aan de netwerkkabel met mijn router aangesloten.
Mijn router is van de oude generatie wifi-b/g.
Heeft dat invloed op de stabiliteit van de Airplay?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Quote from: VTEC_genieter on June 17, 2014, 20:37:06
Ja, de Apple TV was aan de netwerkkabel met mijn router aangesloten.
Mijn router is van de oude generatie wifi-b/g.
Heeft dat invloed op de stabiliteit van de Airplay?

jazeker niet perse in het voordeel maar het heeft zeker invloed zowel het soort (b/g/n/ac) als waar die zit (een 2.4G deel of 5G). Hoeveel en wat beter is niet altijd 100% direct te bepalen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on June 17, 2014, 21:16:42
jazeker niet perse in het voordeel maar het heeft zeker invloed zowel het soort (b/g/n/ac) als waar die zit (een 2.4G deel of 5G). Hoeveel en wat beter is niet altijd 100% direct te bepalen.

Daniel.

Een ATV kun je het beste bedraad aansluiten is mijn ervaring. Een tijdje draadloos gehad maar streamen van YouTube filmpjes resulteerde in doorlopende buffer ellende. Bedraad geeft zelden hickups bij mij.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

#68
Sorry.
Met "was aan de kabel" bedoel ik dat ik nu niet meer de ATV heb. Mijn broer heeft hem nu.
Airplay viel bij mij ook uit of soms weg tijdens audiostreaming.

Spotify Premium klinkt erg goed in kwaliteit moet ik weer zeggen!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Heb ik het al verteld hier?
Airplay werkt bij m'n Denon AVR3312, maar als je daarna de Airplay verbinding uitzet op je iPad, dan krijg je hem weer niet meer aan de verbinding.
Optie aan/uit totaal weg.

Wat een wankelsysteem...
Ik ben benieuwd wanneer de AppleTV 4 uitkomt :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Sjoerd303

#70
Airplay is een hulpmiddel om te streamen. Je hebt dus internet, modem, router, in jouw geval nog een receiver met airplay en een Apple product met airplay.

Ergens in die lijn gaat er iets niet goed. Ik lees dat je internet radio hebt, dus er is via UTP contact tussen je router en je AVR. Kijk eens bij netwerk instellingen voor de zekerheid op je avr, staat hdcp aan? Staat er een ip adres wat b.v. begint met 192.168.1.xx?
Als je daar geen ip adres hebt staan zit daar in ieder geval je eerste uitdaging, gok van wel dus laat even weten wat er staat.

Spijtig genoeg zijn er wat haken en ogen aan Airplay. Vele routers werken niet goed met airplay behalve die van Apple heb ik mij laten vertellen.
Je zou ook spotify kunnen starten via je AVR, dit wil je niet maar dit geeft aan dat het probleem daar niet zit.
-Je zou even kunnen kijken wat voor een router je hebt. Google je merk type router met airplay.
Wellicht dat er wat duidelijkheid komt. Je kunt daarna ook in je router kijken en wellicht wat aanpassingen doen om airplay werkend te krijgen. (ik denk dat het probleem hier zit)

Dit zeg ik omdat ik vreselijk veel uren in mijn oude WNDR3700 router heb gestopt en eigenlijk altijd problemen had met airplay. Uiteindelijk een nieuwe router gekocht en die heeft het precies 6 mnd goed gedaan, 100% werkend out of the box, tot 2 dagen terug...


Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

VTEC_genieter

Sorry voor mijn late reactie.
Mijn Denon AVR heeft een vaste IP adres, heb ik zelf ingevoerd.
De Denon heeft geen Spotify feature, maar wel Airplay.
Ik stream Spotify vanaf m'n iPad via Airplay naar de Denon.

Mijn Thompson modem-router is een oude type.
Kan daar geen instellingen vinden voor Airplay.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Sjoerd303

Tja.... Ik begrijp dat je van alles hebt gedaan en geprobeerd. Ik wil dan ook echt niet vervelend zijn maar ik zet m'n geld in op die oude thompson modem router....
Als je bij mij in de buurt zou wonen en ik mijn asus RT-N66U aan jou modem zou hangen heb je mijn inziens binnen 5 min airplay. Ik noem nu mijn router omdat ik daar zeker van ben dat airplay out of the box zal spelen. Zoals je hierboven kunt lezen had ik een andere router van netgear die bij mij in ieder geval niet goed werkte...

Just my 2 cents m8
Marantz SR7007 - B&W CM8 fronts - CM Center - B&W M1 rear - SVS SB12 - Mede8er 500X - LG OLED  - PS4 pro -

VTEC_genieter

Ging net kijken op Google en zocht naar Thompson TG712 in combinatie met Airplay.
Ik krijg alleen resultaten van mensen die Airplay problemen hebben: Airplay icoontje verdwijnt/niet beschikbaar op iPad/iTunes.
Precies wat ik heb.

Maar de Thompson heb ik van mijn provider gekregen en heb al jaren in gebruik. Laatst ging ik met de helpdesk bellen en vroeg naar een andere/betere, maar ze hebben geen andere modem-routers...
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

Vergeten te vermelden:
Ik had laatst een Apple TV 3 in bruikleen.
Airplay was altijd beschikbaar, maar soms was de verbinding zwak waardoor het geluid wegviel.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers