Airplay bij een Denon receiver (streaming)

Started by VTEC_genieter, March 27, 2014, 22:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

Quote from: VTEC_genieter on April  1, 2014, 23:17:22
Ja graag!
Maar heb je ook een iPad?
Wil jij dan de AirPlay voor me testen? Wel zonder het gebruik van je AppleTV :) Zet hem weg aub haha!
Ik ben benieuwd of jij muziek uit Spotify op je iPad via AirPlay direct naar je Denon AV-receiver kan streamen :)

Ik ga er van uit dat je Denon aan je router is verbonden.
Alvast heel erg bedankt!! :)

Alle aanname kloppen alleen zijn de IP adressen bij mij dynamisch. Plaatje met voorbeeld:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

#26
Quote from: Hanky Panky on April  2, 2014, 00:21:23
Alle aanname kloppen alleen zijn de IP adressen bij mij dynamisch. Plaatje met voorbeeld:

En het vinkje moet dus bij de Denon staan om te streamen in het geval van de TS ;-)   

Vraagje: zie je uberhaupt niet het airplay symbool, of de Denon receiver niet? En misschien wat print screens anders meegeven van wat je wel / niet hebt
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

ldegouw

Quote from: VTEC_genieter on April  1, 2014, 23:33:34
Zonder de aanschaf van een AppleTV/Airport Express?
Maar wat bedoel je precies met "alles" openzetten in je Denon X4000?

In de netwerkinstellingen in m'n Denon AVR-3312 vind ik geen instellingen voor AirPlay.

Ik heb verder geen appleapparaten.

Ik bedoel dat je in hetzelfde netwerk zit en in de Denon ook geen vreemde instellingen hebt staan wat betreft netwerk.
Hier werkt het ook gewoon out of The box.

Misschien dat er nog zijn met een 3312 die kunnen bevestigen dat het werkt, want nu is het 2 keer een x4000.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Hanky Panky

Quote from: kippekop on April  2, 2014, 09:13:44
En het vinkje moet dus bij de Denon staan om te streamen in het geval van de TS ;-)   


Ja dat snap ik ook wel maar op het moment dat ik even de moeite nam om een screenie te maken had ik ook een serie opstaan. Als ik dan op Airplay druk is het TV geluid foetsie  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

VTEC_genieter

Er is bij mij niet eens de mogelijkheid om dat lijstje voor de verbindingen te zien.
Omdat het AirPlay icoontje niet eens te vinden is.
Ik krijg alleen de volume balk te zien, check screenshot ;)

De website van Denon zegt dat mijn receiver een ingebouwde AirPlay heeft, maar zoals jullie mijn verhaal lezen...........het werkt bij mij niet.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Bensz

Instellingen->muziek->thuisdeling->Apple ID.

Succes!

kippekop

#31
Quote from: Hanky Panky on April  2, 2014, 13:43:12
Ja dat snap ik ook wel maar op het moment dat ik even de moeite nam om een screenie te maken had ik ook een serie opstaan. Als ik dan op Airplay druk is het TV geluid foetsie  ;)

Ja, uiteraard!!! Was helemaal niet tegen jou bedoelt, maar even voor de 100% zekerheid naar de vraagsteller. Ik werk zelf in een ondersteunende functie met een veelheid aan klanten en daarbij kun je echt niks voor granted aannemen, alle mogelijkheden moet je afgeven want je wilt niet weten hoe (in je eigen ogen wellicht) onwetend mensen kunnen zijn
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

kippekop

Quote from: VTEC_genieter on April  2, 2014, 19:57:47
Er is bij mij niet eens de mogelijkheid om dat lijstje voor de verbindingen te zien.
Omdat het AirPlay icoontje niet eens te vinden is.
Ik krijg alleen de volume balk te zien, check screenshot ;)

De website van Denon zegt dat mijn receiver een ingebouwde AirPlay heeft, maar zoals jullie mijn verhaal lezen...........het werkt bij mij niet.

Vind je überhaupt Airplay als je twee keer op je home button drukt, en dan naar rechts toe swiped?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Bensz

Quote from: kippekop on April  2, 2014, 22:53:24
Vind je überhaupt Airplay als je twee keer op je home button drukt, en dan naar rechts toe swiped?

In het geval van oude ios...

Bensz

Quote from: Bensz on April  2, 2014, 21:04:24
Instellingen->muziek->thuisdeling->Apple ID.

Succes!

Heb je thuisdeling aan??!

Svennoow

Volgens mij heb je spotify premium nodig om te streamen naar je receiver.
Heb je op je receiver de optie om airplay te streamen aangezet? (volgens mij zoiets als netwerkcontrole, moet je even in de handleiding kijken) Via itunes/youtube app zou airplay gewoon moeten werken.
Onkyo 607 | Mordaunt short Aviano 8 | Garrard DD 130 | HTPC |

VTEC_genieter

Heb de thuisdeling aan, maar.........het werkt nog steeds niet.
Helemaal geen AirPlay icoon/mogelijkheid in geen enkele app op m'n iPad Mini Retina.

Misschien is de AirPlay van mijn Denon verouderd, maar heb al de nieuwste firmware.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VTEC_genieter

#37
En nogmaals, m'n iPad zit in hetzelfde wifi netwerk en ik kan wel met de Denon app mijn receiver op afstand bedienen.

Maar ik ga ook nogmaals in de settings van de Denon kijken....
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Dit is misschien niet het antwoord wat je wilt horen maar mijn advies laat het netwerk gedeelte van de denon lekker links liggen koop een appletv, werkt beter geen zone gezeur en kan je ook video en andere zaken doen. De netwerk kaart in de marantz/denon is niet bepaald sterk. Gebruik zelf een meerdere appletv's op mijn denon avp route de audio/video waar ik wil en dat werkt prima.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Hanky Panky

Quote from: danielo on April  7, 2014, 17:21:11
Dit is misschien niet het antwoord wat je wilt horen maar mijn advies laat het netwerk gedeelte van de denon lekker links liggen koop een appletv, werkt beter geen zone gezeur en kan je ook video en andere zaken doen. De netwerk kaart in de marantz/denon is niet bepaald sterk. Gebruik zelf een meerdere appletv's op mijn denon avp route de audio/video waar ik wil en dat werkt prima.

Daniel.

Waarom € 100 uitgeven als je versterker het al in huis heeft??

Streamen van Spotify gaat prima.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

RvDoubleU

Werkt hier ook prima met ipad mini en denon x2000. Via youtube app ook ideaal 👍😊

BJF

Quote from: VTEC_genieter on April  7, 2014, 14:27:42
Heb de thuisdeling aan, maar.........het werkt nog steeds niet.
Helemaal geen AirPlay icoon/mogelijkheid in geen enkele app op m'n iPad Mini Retina.

(...)
Het Airplay icoon verschijnt als je vanaf de onderkant van je iPadscherm naar boven veegt met een of meer vingers. Naast de homeknop starten en dan naar boven. Tenminste.... Als je in 'Instellingen/Bedieningspaneel/Op toegangsscherm' dat hebt aangezet.
NAD M10 V2
Elac FS247

danielo

#42
Quote from: Hanky Panky on April  7, 2014, 17:47:47
Waarom € 100 uitgeven als je versterker het al in huis heeft??

Streamen van Spotify gaat prima.

Omdat het instabiel is, alleen op de hoofdzone werkt, alleen audio doet maar goed de keuze is aan mensen zelf. Over de jaren zie ik dat als mensen echt airplay willen gebruiken ze na een tijdje de interne functie laten voor wat het is en overgaan op de 99 euro oplossing.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BJF

Ben eigenlijk wel benieuwd of er al een oplossing is?
NAD M10 V2
Elac FS247

VTEC_genieter

Beste mensen,

Het is me niet gelukt. Heb de handleiding een paar keer gelezen.
De instelling NETWORK STANDBY aangezet,
Thuisdeling op m'n iPad aangezet,
Bluetooth aangezet,
Die vinger-beweging/gebaar toegepast (vanaf de onderkant naar boven slepen/vegen),

AirPlay komt niet tevoorschijn.

:(
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Quote from: VTEC_genieter on April 10, 2014, 22:36:40
Beste mensen,

Het is me niet gelukt. Heb de handleiding een paar keer gelezen.
De instelling NETWORK STANDBY aangezet,
Thuisdeling op m'n iPad aangezet,
Bluetooth aangezet,
Die vinger-beweging/gebaar toegepast (vanaf de onderkant naar boven slepen/vegen),

AirPlay komt niet tevoorschijn.

:(

Vreemd idee zet hem eens echt uit (spanning er af) de netwerk kaart (bridgeCo) wil wel eens crashen. Kleine kans maar toch. Ik blijf bij mijn appletv advies je zou toch iemand op bezoek krijgen om dat te proberen ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BJF

Daar was ik ook benieuwd naar, je broer zou er mee langskomen toch?

Blijft vreemd dat je sowieso al geen airplay icoon ziet. Ik ben nog wat aan het prutsen hier en kan domweg Spotify starten, het bedieningspaneel omhoog sliden, kiezen voor airplay, mijn Marantz selecteren, et voilà, die springt aan vanuit stand-by en speelt...
Ik heb ook wel een ATV, maar die gebruik ik dan niet eens, niet nodig.

Frustrerend, dit. Mijn vingers jeuken, je woont niet toevallig in de buurt (Groningen)?
NAD M10 V2
Elac FS247

raMniv

Bij mij was het probleem (marantz) dat de router van Kpn het juiste "signaal" niet door liet. Daar al naar gekeken?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

kippekop

Quote from: VTEC_genieter on April 10, 2014, 22:36:40
Beste mensen,

Het is me niet gelukt. Heb de handleiding een paar keer gelezen.
De instelling NETWORK STANDBY aangezet,
Thuisdeling op m'n iPad aangezet,
Bluetooth aangezet,
Die vinger-beweging/gebaar toegepast (vanaf de onderkant naar boven slepen/vegen),

AirPlay komt niet tevoorschijn.

:(

Hoezo Bluetooth aangezet?

Anyway, enige wat ik nog kan adviseren is alles in screen shots hier te plaatsen van je tablet en receiver, en wat je dus ziet bij de tips die mensen hebben gegeven. Nog een vraag, werkte airplay wel al vanuit iTunes, of alleen in spotify niet?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

VTEC_genieter

Mijn broer had laatst de AppleTV niet meegenomen. Hij wilde niet in de wirwar van z'n kabels kruipen ;)
De volgende keer dan maar.

Ik probeer wat screenshots te maken binnenkort.
Ik had ook UpnP in m'n router aangezet, maar ook dat was geen oplossing.
Ik dacht Bluetooth moest ik eerst aanzetten om AirPlay te activeren.

Maar in de user-interface van de apps Muziek, Apple Remote, Denon Remote App, Synology DS Audio en Spotify is geen icoon van AirPlay te zien ;)
Die knop is verdwenen uit mijn iPad ???

Je moet je zo voorstellen Kippekop: Haal al je apparatuur met AirPlay uit je netwerk, ontkoppel zonodig.
En probeer dan op je iPad te zoeken naar dat icoontje van AirPlay ;)
Weet je nu wat ik bedoel met "icoontje Airplay is bij mij nergens te zien/vinden" ?

Heb sterk het gevoel dat de AirPlay van mijn Denon verouderd is en gewoon niet werkt.
Heb ook op Google gezocht naar mijn receiver in combinatie met AirPlay.
Geen oplossingen...
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers