Geoffrey's HT livingroom updated to 2017

Started by geoffreyvanvugt, March 26, 2014, 11:49:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geoffreyvanvugt

Om te beginnen...
Wat een fantastische topic's ben ik hier al tegen gekomen op dit forum over Private HT's.

Ik ben Geoffrey en van kleins af aan al interesse's wat audio/TV betreft.
Mijn vrouw, twee knapen en mezelf hebben een niet zo'n grote woning dus een HT in kelder of garage zit er niet in voor ons.
Dus dan maar in de woonkamer wat ook prima voldoet. Ik heb zelf een audio/TV kast gemaakt en alle wanden geisoleerd.
De kast heb ik zo gemaakt dat ik overal zonder problemen bij kan komen. Ik heb bij een bouwmarkt 2 systeemkasten destijds gehaald
en die stevig tegen de muur bevestigd. Daar ben ik eigenlijk gewoon omheen gaan bouwen. In het midden zit gewoon een audio/TV
meubel in verwerkt. Deze kan ik altijd naar voren schuiven als ik bij de bekabeling of iet dergelijks moet komen.
Ik ben en blijf elke keer nog bezig om dingen aan te passen.


Apparatuur;
Onkyo TX-NR3008
LG 55UF850V
Optoma HD26
Optoma DS-9092PWC
Samsung Ziggo Horizon
Panasonic DMP-BDT100
Xtreamer Sidewinder 3
Acer Predator (Custom)
Playstation 1
Playstation 2
Playstation 3
Playstation 4

Speakers;
Front - Jamo Concert V
FrontHeight - Jamo II
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II
Subwoofer - Jamo SUB 360

Overig
Western Digital external HDD 1.5 TB
Philips Living Colorlights 2x
Logitech Harmony 650




















RubenV.

Welkom hier. Interessante setup, twee tv's boven elkaar ben ik hier nog niet eerder tegengekomen  :D Of is dat in de huidige situatie anders?
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

geoffreyvanvugt

In de huidige setup is dit nog steeds zo.
Ik wilde toen een 3d tv hebben en deze hebben we toen gekocht. De Samsung zouden we dan verkopen.
Maar was toen nog niet zo oud. Dus de prijzen die werden geboden vond ik niet zo interessant.
We hebben besloten om de Pana voor puur films te gebruiken en de Samsung voor normaal gebruik.
De 2 tvees boven elkaar hangen en nee dit zag er natuurlijk niet uit. Vandaar dat ik de kast ben gaan bouwen.
Achteraf had ik misschien toch beter voor een beamer kunnen kijken met scherm. Maar wat niet is kan natuurlijk altijd
nog komen...

Mausman

He Geoffrey,

Jij ook hier  :D Welkom op dit forum. We kennen elkaars HT al via het DMracing forum  :D (jammer trouwens dat je bent gestopt met het racen, maar begrijpelijk. Moest toch niet van je vrouw he? hahaha  :D :D)

groeten,
Maurice (alias mausio36)

geoffreyvanvugt

He Maurice..
Ik heb me inderdaad ook aangemeld.. Het is altijd handig zo´n forum waar je de nodige info en ideeen op kunt doen voor je eigen HT.
Nee hoor, ik moest niet stoppen van mijn vrouw. Zelf een keuze gemaakt wat het racen betreft en het voelt goed...

geoffreyvanvugt

#5
Even wat foto´s van de huidige set-up. Let niet op de vloer. Daar ben ik nog druk mee bezig. Eerst kraakvrij gemaakt en er komt een licht grijze
beits overheen. Hier en daar nog wat schilderen. Ook nog de surrounds en center de zelfde kleur als de fronts geven..
Ook wordt de PC hoek nog aangepakt. Ik ga zelf nog een systeem bouwen hiervoor. Hoe weet ik nog niet.. Dat komt wel goed..







geoffreyvanvugt

#6
Update 2016....

In die paar jaar is het 1 en ander veranderd. 2 kids  :clapping: :clapping:
En heel veel nieuw apparatuur.

De TVees Samsung en Panasonic verkocht. Dit heeft plaats gemaakt voor de LG 55UF850V en de Optoma HD26 met Optoma DS-9092PWC scherm (komt morgen binnen en wanneer deze hangt post ik wel weer foto's). Omdat de nieuwe LG de CI+ module die in de oude Samsung zat niet accepteert, zijn we overgestapt op Ziggo Horizon. Vind ik wel een vooruitgang.

Ook is mijn 7.2 setup veranderd naar een 6.1.4 setup gegaan. Ik wil alleen nog een stereo amp om de heights aan te sturen.
Dit is mijn 6.1.4 setup..

Front - Jamo Concert V
Front-Wide - Jamo Concert II
Front-Height - Jamo 28
Surround - Jamo Concert II
Surround-Back - Jamo Concert II
Center - Jamo Concert II
Subwoofer - Jamo SUB 360

En natuurlijk vanalles weer aangepast aan mijn zelf gemaakte audiomeubel. Ook moet ik plafond en kozijnen/muur waar de backspeaker zit verven.

Nieuwe foto's geplaatst en de oude laten staan voor vergelijkingen. (zie 1e post)

Dat was het weer even voor nu.

geoffreyvanvugt

Ook wel een leuke bijkomstigheid (vind ik dan) is wat TV/Film merchandice.

Ik ben een enorme Thunderbirds fan en heb een aantal modellen in de schaal van 1/200 van Aoshima staan.
TB1, TB2, TB4 en de Pod Vehicles van TB2. TB3 en TB5 komen tzt wel.
Ik heb destijds van de Pod vehicles en TB2 een diorama gemaakt om het wat te laten leven.

Origineel


Diorama



En waar ik echt trots op ben mijn 2e diorama ooit gemaakt..

Origineel


Diorama (TB2 heb ik ook een beetje gecustomized met decalls en weerseffecten)


Moet nog iets verzinnen voor TB1 en TB4.

Crownfire

Lachen die Thunderbirds. Kan je die modellen gewoon kopen? Je moet wel even een stofdoekje erlangs halen ;).

geoffreyvanvugt

Die modellen kun je gewoon op Ebay.com kopen. Dat stof.. Je hebt wel gelijk maar aan de andere kant geeft het ook een leuk effect.
Gister heb ik het beamerscherm opgehangen en dat is toch veel mooier kijken dan een grote TV. De belevenis is mooier.
Waarom ik in al die jaren nou nooit eerder aan beamer heb gedacht is mij een raadsel :blink:

Crownfire

Quote from: geoffreyvanvugt on July  5, 2016, 07:49:06
Die modellen kun je gewoon op Ebay.com kopen. Dat stof.. Je hebt wel gelijk maar aan de andere kant geeft het ook een leuk effect.
Gister heb ik het beamerscherm opgehangen en dat is toch veel mooier kijken dan een grote TV. De belevenis is mooier.
Waarom ik in al die jaren nou nooit eerder aan beamer heb gedacht is mij een raadsel :blink:

Zo kan je het niet stoffen ook verklaren haha. Eens kijken wat mijn vrouw daarvan zou zeggen als ik dat eens opgooi, lol :). Een beamer geeft inderdaad een heel andere ervaring. En nu ben je nog met een niet al te duur model begonnen, dus upgrades kunnen nog later ;). Veel plezier ermee in ieder geval.

geoffreyvanvugt

Ik ben weer terug gegaan naar een 7.1.2 setup. Ik heb nog 2 paar Jamo Concert V op de kop kunnen tikken en heb er absoluut geen spijt van.
Dus nu heb ik de Jamo Concert V als Front, Surround en SurroundBack en de Jamo Concerts II als Center, FrontWide en FrontHigh.
Nu met de Jamo V in operation kan ik nu al horen dat het voller is. De eerste set die ik had gehaald stuite ik op een probleempje. De woofer
deed het niet van 1 van de 2. gelukkig was dit zo opgelost met een soldeertje. De 2e set opgehaald bij ook een Jamo gek en voor mij was dit even kwijlen.
Ten eerste had hij de THX Jamo surround systeem staan. Ik weet niet of dit top of the bill is maar omdat het zo moeilijk te krijgen is vond ik het al mooi om te zien.
Het werd eigenlijk al een kleine meet&greet. Maar toen zag Geoffrey ze staan.... De Concert 7... Ik heb ze gehoord... Alsof ik een engeltje hoorde...
Helaas had hij ze niet in de verkoop. Ik kom ze elders nog wel eens tegen......
Ik ga de Jamo 28ers vervangen voor de Concerts II en de 28ers weer in verkoop of misschien voor de keuken (zone 2).

mondiaal

Mooi..vooral de reactie van je vrouw op het krijtbord namens je kind is fijn om te zien.  :inlove:

geoffreyvanvugt

Quote from: mondiaal on September  3, 2016, 00:35:39
Mooi..vooral de reactie van je vrouw op het krijtbord namens je kind is fijn om te zien.  :inlove:

Wat is ze toch lief vol begrip met mijn hobby :D

geoffreyvanvugt

Kleine update in post 1 gedaan met de huidige 2017 setup.

Ondertussen heb ik mijn HT/Game PC de nodige upgrades gegeven.
Voeding van 500w naar 750w.
MSI GTX Geforce 760 naar MSI GTX Geforce 1060.
SSD 250 GB schijf.
Sharkoon case.

Ook ben ik een projectje gestart de afgelopen weken om een Hush-Box voor mijn beamer te maken. Dit is dubbel en dwars geslaagd en verslag en foto's
volgen nog van dit project.

2cvman

#15
Ook op dit forum ziet het er leuk uit!!
Maar heb je geen 7.1.4 meer? Ik wil er juist wel naar toe, maar dan moet ik eerst een 2-kanaals eindversterker erbij.
De Marantz doet maximaal 7.2.2....
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

geoffreyvanvugt

7.1.4 heb ik nooit gehad. 3008 gaat ook maar tot 7.2.2
Ik heb inderdaad wel frontwides erbij gehad maar konden nooit tegelijkertijd draaien met de frontheights.
Het was of hights of wides..

2cvman

Ah, dat was het.... nu weet ik het weer.
Ik ga definitief voor 7.1.4.... goed speuren naar een versterker en boxjes de komende tijd!
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

geoffreyvanvugt

#18
Straks in MEI wanneer vakantie geld komt wil ik ook gaan kijken voor of de 7010,7011 of 6011 van marantz. Of de Denon counterparts. Zijn toch hetzelfde toch?
Speakers voor Atmos heb ik wel... De 3008 wil ik dan gebruiken als eindtrap. Het geluid bevalt me prima van de 3008. En tuurlijk, het zal nooit tegen de amps
op kunnen boksen die ik op dit forum wel eens voorbij zie komen. Maar daar moet je dan ook de doekoes voorhebben. Ik ben maar een arme sloeber.. :tounge:

2cvman

Denon en Marantz komen uit de zelfde fabriek. Dus das meer een kwestie van smaak en prijs denk ik....
Ik zit ook krap hoor, maar lekker speuren op de bekende verkoop sites en dan moet het wel goed komen.....
Marantz SR-7010 / 3 x Marantz MA-700 mono-eindversterkers
LG 60PB560V PLASMA TV / Marantz 6100 platenspeler / Pro-Ject Tube Box II phono-voorversterker / HTPC voor alle films en muziek
Tannoy R3 front / Tannoy RC center / Tannoy R2 rear-back / Tannoy R1 back / Tannoy mR Plafondspeakers / Sub: SVS PB-1000
canare 4s11 luidsprekerkabels / RU Connected interlink en HDMI

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea