Oculus Rift overgenomen door Facebook

Started by Erik, March 25, 2014, 23:33:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

WTF hier nou van te denken?
Zou dit goed zijn door meer budget of juist slecht iedereen haakt af bij de naam FB.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Wat is Oculus Rift komt dan als eerste in me op :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

neptune

Quote from: Christiaan S on March 25, 2014, 23:35:59
Wat is Oculus Rift komt dan als eerste in me op :D
Ja dat zou er 15 jr geleden ook gezegd zijn over Facebook  :D
zet hier iets neer

alexander2

Quote from: neptune on March 26, 2014, 12:08:40
Ja dat zou er 15 jr geleden ook gezegd zijn over Facebook  :D

Ook over 3D.

Erik

Quote from: Christiaan S on March 25, 2014, 23:35:59
Wat is Oculus Rift komt dan als eerste in me op :D
Een project om de beste 3d bril te creĆ«ren tegen ene zo laag mogelijke prijs. Dat eerste zijn ze al redelijk mee op weg.  3d bril niet zoals films maar waarmee je in werelden je om je heen kan kijken omhoog omlaag zelfs je hoofd kantelen en het beeld volgt de beweging waardoor je er helemaal in op zou moeten gaan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MaxxMark

Het eerste wat ik dacht toen ik het las was: Shit.. daar gaat het!

Maar on second thought kom ik daar op terug. Oculus heeft geuit dat het altijd zn independence wilde houden (iets wat ook strookt met Palmer Lucky's visie op de OR) en dat betekent dus dat het grootste voordeel voor Oculus is dat ze diepe zakken hebben en dus speciaal hardware kunnen maken voor de OR ipv dat ze gebruik moeten maken van wat mobile ontwikkelaars maken.

Hetgeen wat mij dwars zit was dat Palmer in een eerder interview had aangegeven dat ze met "infinite geld" niet een veel beter product zouden kunnen leveren. Dat ze eigenlijk nu hetgeen hebben wat op dit moment met de huidige techniek mogelijk is. Meer geld er tegenaan gooien zou geen toegevoegde waarde hebben. Alleen staan ze daar nu dus heel anders tegenover. Mogelijk dat ze met 2 miljard dollar in het verschiet toch nog eens goed zijn gaan kijken en hun standpunt hebben bijgesteld.

Maar ook het artikel dat nu op The Verge is gepost (http://www.theverge.com/2014/3/26/5549186/facebook-rebrand-oculus-rift-headset) zet me een beetje aan het denken. Wat daar staat druist 100% in op alle andere informatie.

Ergens achterin mijn hoofd is er nog een stemmetje dat zegt dat dit nog wel eens een 1 april grap zou kunnen zijn. Als dat zo is wel een hele succesvolle aangezien de completer VR community over de zeik is :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com