plaatsing van SVS prime elevation als Atmos heigt speakers

Started by tmt, February 23, 2023, 13:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tmt

hebben mensen hier ervaring met het plaatsen van SVS prime elevation als heigt speakers? Deze hebben een "schuine voorkant".
Ik ga mijn 7.1 setup uitbreiden naar 7.1.4 met 4 prime elevation boxen.
kamer is 6m lang en 5m breed. Zetel staat op 1.5m van de achtermuur.
Deze moeten op het plafond bevestigd worden, aangezien ik met kamerbrede gordijnen zit. Qua positie van de zitbank af kan ik het uitrekenen volgens de Atmos guide (35-45 graden en zo), maar heeft de schuine voorkant van de SVS invloed op de plaatsing? En naar welke kant draai ik de voorkant van deze speakers?
a) in de lengterichting (lange kant van de speakers evenwijdig met de zijnmuren)
b) in de breedte richting (lange kant van de speakers evenwijdig met de voor- en achtermuren)
c) schuin naar de MLP
Alles is mogelijk omdat ze tegen het plafond zullen hangen.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

R0N

Yep, ik heb er zes voor mijn AURO3D opstelling. Gekocht bij Marcel van HChifi.
Ze wijzen schuin naar beneden, naar de luisteraar.
De VOG hangt aan het schuine plafond. Kleine aanpassing gemaakt om het 'horizontaal' te krijgen.


Laat je niet gek maken met de precieze voorgeschreven standen. Kijk wat mogelijk is in jouw situatie en laat de software van de processor de afstemming doen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)