CineMike Modificaties - project Trinnov Altitude 16/32

Started by vik, March 21, 2014, 17:01:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Flavio

EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

vik

De CM Denon AVR 4520 presteert beter als de standaard Marantz AV 8801 en daarbij heeft de AVR-4520 heeft ook een pre-amp mode.

Hier een heb je een linkje met wat meer info over de Denon AVR-4520. (mocht je wat meer willen weten over de features van de Denon)



Quote from: Flavio on July  1, 2014, 21:19:51
Hoe verhoudt zich een CM 4520 dan t.o.v. een standaard 8801?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

HTip

Goed te weten dat het huidige topmodel van Denon met tuning verkrijgbaar is. Niet dat ik hoop dat mijn Marantz SR9600 binnenkort de geest geef, maar dit zou een mooie vervanging zijn. Zeker als het voorversterkerdeel vergelijkbaar is met de Marantz AV8801. Dan is de match met mijn PM-11S3 ook gegarandeerd :thumbs-up:

Goed bezig vik! :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RvD

Worden eigenlijk bij de Denon AVR 4520 alle kanalen geupgrade ? Omdat bij de AV8801 alleen maar de 5.1 kanalen gedaan worden standaard de rest kan tegen meerprijs van 150 euro per kanaal. Als echt de volledige receiver wordt geupgrade zou het een koopje zijn.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

vik

Dat geldt enkel voor de Marantz AV 8801 HDMA  modules ((Hyper Dynamic Amplifier Module) die heeft de Denon AVR-4520 dus niet. In de bijlage een foto van de gemodificeerde HDMA modules en een standaard module.

Bij de AVR-4520 krijgen alle kanalen een upgrade.


Quote from: RvD on July  2, 2014, 18:27:19
Worden eigenlijk bij de Denon AVR 4520 alle kanalen geupgrade ? Omdat bij de AV8801 alleen maar de 5.1 kanalen gedaan worden standaard de rest kan tegen meerprijs van 150 euro per kanaal. Als echt de volledige receiver wordt geupgrade zou het een koopje zijn.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bedankt Philip en wie weet.  :)

Quote from: HTip on July  2, 2014, 12:23:14
Goed te weten dat het huidige topmodel van Denon met tuning verkrijgbaar is. Niet dat ik hoop dat mijn Marantz SR9600 binnenkort de geest geef, maar dit zou een mooie vervanging zijn. Zeker als het voorversterkerdeel vergelijkbaar is met de Marantz AV8801. Dan is de match met mijn PM-11S3 ook gegarandeerd :thumbs-up:

Goed bezig vik! :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

TopGun2010

Volgen! Ik heb zelf een 4520. Kun je iets meer over deze upgrade vertellen? Ik gebruik hem zonder extra versterking.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

vik

Op 16 en 17 Augustus is er weer een Hausmesse en dat betekent weer 2 leuke dagen met BBQ en drankjes, gezelligheid en een leuk programma. De Hausmesse is intussen uitgelopen op een meeting point van vrienden en high end freaks maar iedereen is natuurlijk welkom. Het eten en drinken is gratis.

Volgens vele bezoekers van de HighEnd München 2014 show die bekend staat als 1 van de grootste shows ter wereld, is de CineMike demo het mooiste wat deze mensen hebben ervaren en dat is een groot compliment. 











Het programma:

- die Cinemike getunten Aurum Titan VIII, Vulkan VIIIr, Titan Base an unserer Referenzelektronik
- die neuen KEF Referenz 5 Lautsprecher
- das Infitec 3D System komplett Cinemike optimiert mit 2 JVC X500
- hochwertige Surroundsets von KEF, Aurum, Tannoy, Cabasse, Monitor Audio
- die neue Hollywoodscreens Cadre² Reference manuell maskierbar
- die Cinemike Marantz AV8801als aktuelle Referenzvorstufe
- den Marantz UD7007 jetzt auch mit Tuning der analogen XLR Ausgänge für hochwertige Stereolösungen

und vieles mehr....





Bij eventueel interesse wil ik jullie vragen om dit svp op tijd aan te geven via de mail: [email protected] of pm of telefoon.

Het adres:

Clara-Viebig-Str. 38
52152 Simmerath-Lammersdorf (vlakbij Aachen net over de grens)

http://www.cinemike.de/KONTAKT.aspx

Het lijkt me erg leuk om deze ervaring met andere forum leden te delen en weer wat nieuwe leden te ontmoeten :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#58
Wat wil je precies weten?  ::)

Heb je deze post al gelezen? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=141694.msg2644975#msg2644975



Quote from: TopGun2010 on July  3, 2014, 11:21:15
Volgen! Ik heb zelf een 4520. Kun je iets meer over deze upgrade vertellen? Ik gebruik hem zonder extra versterking.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Hey Vik, ik zie op de site ook dat jullie plannen hebben met Velodyne, of is dat nog niks concreets?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

vik

De modificatie voor Velodyne is ook beschikbaar, ik ga even informeren en dan kom ik er hier op terug.



Quote from: evilniek on July  3, 2014, 16:28:42
Hey Vik, ik zie op de site ook dat jullie plannen hebben met Velodyne, of is dat nog niks concreets?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Bedankt Vik, ik ben vooral nieuwschierig. :D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

bmateijsen

Quote from: vik on July  3, 2014, 22:54:02
De modificatie voor Velodyne is ook beschikbaar, ik ga even informeren en dan kom ik er hier op terug.

Hoe doen jullie dat eigenlijk met de garantie met een modificatie? Als er gemodificeerd wordt, vervalt de standaard fabrieksgarantie. Neemt Cinemike deze over?

Groet,

Bjorn

RvD

Ja CineMike neemt de garantie over en mocht er buiten de garantie iets kapot gaan bieden ze een passende oplossing aan.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Joske007

Quote from: RvD on July  4, 2014, 17:06:13
Ja CineMike neemt de garantie over en mocht er buiten de garantie iets kapot gaan bieden ze een passende oplossing aan.
Garantie bij modificatie enkel te claimen bij CineMike en nadien wordt er netjes voor een oplossing gezorgd, ziet er netjes uit en vooral praktisch met 1 aanspreekpunt  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

vik

Dat klopt Bjorn.


Quote from: bmateijsen on July  4, 2014, 14:23:35
Hoe doen jullie dat eigenlijk met de garantie met een modificatie? Als er gemodificeerd wordt, vervalt de standaard fabrieksgarantie. Neemt Cinemike deze over?

Groet,

Bjorn



Onze klanten waarderen de modificaties en vinden dit geen enkel probleem. Ik zal mijn uiterste best doen om klanten te helpen bij een probleem. Gelukkig gebeurt dit niet al te vaak.  ;)


Quote from: Joske007 on July  4, 2014, 17:14:26
Garantie bij modificatie enkel te claimen bij CineMike en nadien wordt er netjes voor een oplossing gezorgd, ziet er netjes uit en vooral praktisch met 1 aanspreekpunt  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Geen probleem.  :)


De subwoofers worden geflilterd omdat de DSP's en digitale versterkers (hoog vermogen) HF distortion produceren wat een effect kan hebben op de rest van je systeem.  (plasma schermen en projectoren hebben hier ook last van)

De prijs voor de aanpassing € 250 en ook hier geldt dat de garantie wordt overgenomen.


Quote from: evilniek on July  4, 2014, 14:21:00
Bedankt Vik, ik ben vooral nieuwschierig. :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Bij interesse kan ik nu een volledige set aanbieden voor een thuis demo:


  • Advance Acoustic MAA 406 (stereo versterker)
  • Denon DBT-3313 Blu ray speler (Reference)
  • Marantz AV 8801 processor (in de laatste versie)
  • Marantz MM 8077 5 kanaals versie met 2 kanalen in brug (multichannel eindversterker)
  • Marantz UD 7007 Blu ray speler (Reference)
  • Oppo 95+analoge XLR tuning

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Update:

CineMike ontwikkelt momenteel een modificatie voor de Marantz NA-11S1 netwerk audio speler, en vervolgens de Marantz NA- 8005










Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het programma voor aankomend weekend ziet er als volgt uit:



Programmablauf am kommenden Wochenende 16/17.8.2014

Beginn ab 10:00

Kino 1:

10:30 – 12:00:    Stereoforführung der neuen KEF Reference Lautsprecher
12:00 – 13:00:    Endstufenvergleich (die neuen Bryston 7BSST2, Advance Acoustic MAA-1000)
13:00 – 14:00:    Mehrkanalvorführung mit der aktuellen Referenzkette
14:00 – 14:45:    Pause
14:45 – 16:00:    Wo sind mögliche Probleme in einem Heimkinosystem?
                                 - messtechnische Einblicke diverser Probleme
                                 - Wie können die Probleme gefunden werden und wie kann man Sie beheben?
16:00 – 17:00:     Was macht CineMike beim Tunen in den Geräten?
                                  - Praktischer Einblick in ein modifiziertes Gerät mit Erklärungen.

Ab 17:00 – 19:00:  Besichtigung einer Heimkinoinstallation und Testumgebung im benachbartem Ort .
                               Parallel dazu findet im Kino 1 ebenfalls Vorführung statt.

Kino 2:                 Ganztägig 3D Vorführung mit dem Infitec System

Sonntag:

Parallel zur Stereovorführung von 10:30 bis 12:00 bieten wir eine Baustellenbesichtigung eines Kundenkinos im Nachbarort an. Hier wurde nach akustischen Vorgaben gebaut und eine besondere Elektrik verwirklicht. Das Projekt ist zwar noch nicht ganz fertig, aber für viele sicherlich Interessant.
Wir bitten die Interessenten sich ab 10:00 Uhr bei uns in Lammersdorf zu versammeln, damit wir geschlossen dorthin fahren können.








Quote from: vik on July  3, 2014, 12:29:25
Op 16 en 17 Augustus is er weer een Hausmesse en dat betekent weer 2 leuke dagen met BBQ en drankjes, gezelligheid en een leuk programma. De Hausmesse is intussen uitgelopen op een meeting point van vrienden en high end freaks maar iedereen is natuurlijk welkom. Het eten en drinken is gratis.

Volgens vele bezoekers van de HighEnd München 2014 show die bekend staat als 1 van de grootste shows ter wereld, is de CineMike demo het mooiste wat deze mensen hebben ervaren en dat is een groot compliment. 











Het programma:

- die Cinemike getunten Aurum Titan VIII, Vulkan VIIIr, Titan Base an unserer Referenzelektronik
- die neuen KEF Referenz 5 Lautsprecher
- das Infitec 3D System komplett Cinemike optimiert mit 2 JVC X500
- hochwertige Surroundsets von KEF, Aurum, Tannoy, Cabasse, Monitor Audio
- die neue Hollywoodscreens Cadre² Reference manuell maskierbar
- die Cinemike Marantz AV8801als aktuelle Referenzvorstufe
- den Marantz UD7007 jetzt auch mit Tuning der analogen XLR Ausgänge für hochwertige Stereolösungen

und vieles mehr....





Bij eventueel interesse wil ik jullie vragen om dit svp op tijd aan te geven via de mail: [email protected] of pm of telefoon.

Het adres:

Clara-Viebig-Str. 38
52152 Simmerath-Lammersdorf (vlakbij Aachen net over de grens)

http://www.cinemike.de/KONTAKT.aspx

Het lijkt me erg leuk om deze ervaring met andere forum leden te delen en weer wat nieuwe leden te ontmoeten :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Er waren 3 Nederlanders aanwezig maar niet van dit forum. Misschien heb ik iemand gemist maar denk het niet.


Quote from: DVDmartinDVD on August 17, 2014, 18:52:19
Iemand nog geweest?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Deleted Member 2

Quote from: vik on August 18, 2014, 09:25:27
Er waren 3 Nederlanders aanwezig maar niet van dit forum. Misschien heb ik iemand gemist maar denk het niet.

Hoe was het Viktor? Zo te zien aan het programma heb ik veel interessante informatie en ervaringen (und Gemütlichkeit ;D) gemist.

Groet,

Henk

DVDmartinDVD

Ik heb het verslagje van HTip gelezen over de Marantz CM versie, en ik las dat de CM update uitgevoerd wordt via "HDMI AMP" uitgang?

Ik gebruik alleen de "HDMI Video" uitgang, dat vanwege 2 spelers die ik anders via 2 lange hdmi kabels naar m'n beamer moet laten lopen.

En nu dus via 1 lange HDMI kabel.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

vik

Het was zeer geslaagd. Er zijn totaal zo rond de 120 bezoekers geweest en daarbij heel veel interesse. Ik vond het tot nu toe de beste Hausmesse. De set heeft nog nooit zo mooi geklonken (items veranderd in de akoestiek), en deze keer heeft CineMike zelf heel veel theorie gegeven over tuning, het verbeteren van de akoestiek tot en met stroom toevoer.  We hebben ook een kijkje gehad in zijn eigen ruimte thuis wat overigens ook erg leuk was.  De nieuwe KEF Reference , samen met de gemodifceerde Bryston SST2 versterkers ook erg leuk.


Quote from: Onder013 on August 23, 2014, 10:56:10
Hoe was het Viktor? Zo te zien aan het programma heb ik veel interessante informatie en ervaringen (und Gemütlichkeit ;D) gemist.

Groet,

Henk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike