chinese versterker modules

Started by snoef, March 19, 2014, 17:34:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

snoef

ik ben me aan het orienteren om zelf een versterker in elkaar te schroeven. Hypex in eerste instantie want daar is veel over te vinden. maar als ik dan alles op tel kom ik toch nog op een flink bedrag uit en kan ik net zo goed de NAD d3020 kopen; ook met technologie van hypex toch? en hou ik nog geld en tijd over.

Ik zie op aliexpres.com ook heel veel kant en klaar modules. Wie heeft ervaring daarmee?

mijkie

#1
al eens bij 41Hz gekeken??

http://shop.41hz.com/shop/
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

AbZ

Kijk ook ff bij Ghent Audio :google:

Chinees met B&O IcePower modules  :thumbs-up:

snoef

@abZ ghent verkoopt voornamelijk complete casings waar dan nog voeding en module in moeten. die moet je dan nog ergens kopen. maar ik zie niet zo snel welke winkel die verkoopt. behalve classic audioparts (amerikaans?)

@mijkie: 41Hz heeft alleen tripath? ik heb al twee van die dingen thuis van smsl en topping tp60. de smsl sa36a met aparte lineaire voeding klinkt beter.

iemand bekend met tda modules?
het liefst zou ik een mooie module met een oude stk4142ii vinden maar ik vind alleen losse chips.

AbZ

Quote from: snoef on March 19, 2014, 19:09:40
@abZ ghent verkoopt voornamelijk complete casings waar dan nog voeding en module in moeten. die moet je dan nog ergens kopen. maar ik zie niet zo snel welke winkel die verkoopt. behalve classic audioparts (amerikaans?)
Ze verkopen via eBay.  Dat staat ook op hun homepage.  (1st hit met Google.)

twani

Gainclone?   Bij "Audiosector" vandaan ;)

snoef

Quote from: AbZ on March 19, 2014, 19:12:52
Ze verkopen via eBay.  Dat staat ook op hun homepage.  (1st hit met Google.)
sorry, maar geen icepower modules. Ze verkopen een kant en klaar versterker voor 999 dollar en behuizingen, maar geen losse modules.

icepower is schaars los te verkrijgen en voor de prijs die ze dan vragen is het niet goedkoper dan hypex lijkt wel. wel overvloedig verkrijgbaar is TDA en ook TPA. iemand ervaring mee?


AbZ

Quote from: snoef on March 19, 2014, 21:12:10
sorry, maar geen icepower modules. Ze verkopen een kant en klaar versterker voor 999 dollar en behuizingen, maar geen losse modules.

icepower is schaars los te verkrijgen en voor de prijs die ze dan vragen is het niet goedkoper dan hypex lijkt wel. wel overvloedig verkrijgbaar is TDA en ook TPA. iemand ervaring mee?
Sorry dan had ik je vraag verkeerd gelezen.  Losse IcePower zal idd niet goedkoper zijn dan Hypex.

snoef

modules met tda chips?

misschien moet ik me als leek toch maar houden aan de UCD modules. Duidelijk wat bij wat hoort. in een doosje bouwen en klaar. Met al die andere moet ik toch van alles uitzoeken. Ik moet me nog wel afvragen of ik het ga doen of toch gewoon een versterker ga kopen. het idee om zelf iets te maken prikkelt wel. ook al is het niet meer dan in elkaar schroeven van kant en klaar modules.

Kjelt

#9
Quote from: snoef on March 19, 2014, 17:34:43
Ik zie op aliexpres.com ook heel veel kant en klaar modules. Wie heeft ervaring daarmee?
Bij chinese bestellingen is de kwaliteit enorm wisselend is mijn en vrienden hun ervaring. Als je via een broker componenten of zelfbouwspullen besteld heb je de ene keer hardstikke mooi spul voor het geld en de andere keer zijn het fake componenten of is de kwaliteit zeer slecht. Kennis van me had een buizenversterker laten komen en was daar best wel content mee, speelde aardig en voor het geld een no brainer.
Hij heeft er toen nog een besteld voor een kennis, zelfde bedrijf alleen driekwartjaar later en hij kreeg een ander product, een redesign en daar waren enkele zaken zo krap bemeten (besparing) dat deze na 6 maanden al is overleden.
Garantie kun je naar fluiten dan en als je iets terugstuurt voor je geld retour komt het niet aan  ;)
Oftewel je kunt de gok wagen maar wees dan niet teleurgesteld als het niet is wat je had verwacht en zoals met aandelen niet schrikken als je opeens je geld kwijt bent en nog niet hebt wat je wilt.

Tja en om meteen op jouw aliexpress terug te komen dat is een soort chinese ebay en daar zitten dus ook oplichters tussen zoals hier staat beschreven:
QuoteMost online merchants selling electronic stuff are OK, but there are a few scumbags out there that will take your cash and do a dash, one of them is:...and feel free to add more to this thread if you like.
http://www.aliexpress.com/store/623118
Keli Electronics Technology Co Ltd..located somewhere in China

snoef

goedkooper alternatief voor ucd kwaliteit met kant en klaar modules waar niet meer aan gesoldeerd hoeft te worden is er waarschijnlijk niet. Niet goedkoper maar ook leuk misschien is Holton precision audio? kent iemand die?

@kjelt: ik koop het liefst gewoon hier in nederland met een bekend adres maar dan kom ik of bij hypex of conrad met velleman (tda)modules.

Kjelt

Dan zou je nog kunnen kijken of er zaken zijn die die chinese modules importeren en garanderen, mag het iets meer kosten maar jouw risico is dan afgekocht. Bij ledstrips zijn er talloze bedrijfjes maar voor die versterker modules zou ik het niet zo snel weten.