ontwerp met seas excel, een monitor !!

Started by mijkie, March 15, 2014, 21:37:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

dan zal ik het straks veranderen in Bookshelf .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Om heel erg vervelend te doen  :devil: : Een bookshelve speaker heeft een heel ander filter dan een compacte monitor of een compacte vrij opgestelde luidspreker.


...ik ga solliciteren bij de terminologie-politie... :police:   :D

mijkie

Gelukkig begrijpen de meeste wat ik bedoel ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Jullie kunnen zo onduidelijk omschrijven wat jullie nu eigenlijk bedoelen ... monitor ... en dan willen ze een compacte vrij staande luidspreker.....  :tounge:

Maar hier is het meestal niet veel beter. :D

Bama

#31
Vroeger kon je ze bij Kharma ook als bouwpakket kopen, ik heb zelf deze gehad en kan wel begrijpen dat je deze componenten wil.
Ze verkopen ze nog maar niet meer als bouwpakket, ook als monitor

knubbe

Geen idee of het is wat je zoekt maar hier staan enkele excel drivers te koop:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=21&t=20053
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Dat zijn wel al units op leeftijd.
Maar de prijs is er dan ook naar.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho


mijkie

Liefst de magnesium, ivm de koperen fase-plug, staat mooier bij de tweeter !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

@ dre73, leeftijd van de drivers is vers 2, eerst een mooi ontwerp 😄
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Niet bij alle Excel tweeters is die koperen ring te zien.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Dus het moet met een TF 25 CF002 of een Crescendo tweeter zijn?
Dan wordt het wel redelijk specifiek.

Ik denk dat je dan zelf iets gaat moeten ontwikkelen of iemand zoeken die je een filter wil ontwikkelen bij de units en de behuizing die je zelf gekozen/gebouwd hebt.

mijkie

tis de TF 25 CF002, vind ik de mooiste ...

denk vraag gewoon of iemand een mooi ontwerp weet, met z'n allen weet je meer !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Ja, natuurlijk. Is ook logisch.
Maar ik denk dat het een moeilijke speurtocht wordt. Zo vaak worden die drivers ook niet gebruikt. De prijs heeft daar misschien mee te maken.

Wel gek dat je primair op uitzicht kiest. Toevallig dan wel heel erg goeie drivers. :)

mijkie

ik heb al eerder een set met Seas Excel drivers gehad en dat beviel meer dan goed, noodgedwongen in de verkoop moeten doen en wil nu weer een 2-weg bouwen met Excel drivers, niet alleen voor de looks dus .....

ook al meerdere sets gehoord, vaak mijn ding maar niet in het juiste jasje vind ik !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Ah, ik snap 'm. Op klank de Excel gekozen en dan voor de esthetisch mooiste binnen dat gamma gegaan.
Zou ik waarschijnlijk ook doen. :)

mijkie

#44
druk opzoek naar t juiste jasje  ;D

t zal wel zelf wat ontwerpen worden denk ik en dan een filter laten bouwen .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

rho

Dat lijkt me het beste.
Ik weet niet wat ie er voor vraagt, maar ik denk dat Tony Gee wel mooie filtertjes kan maken.

Of je kan zo'n Hypex 2.100 module aanschaffen.

dre73

Volgens mij weet jij er ook wel raad mee! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho

Ik?
Of mijkie?

Ik heb het al in geen jaren meer gedaan en heb zelfs geen meet-set meer.

Roksan

http://www.troelsgravesen.dk/Eekels_W15.htm

Geen schuine voorkant, maar desondanks een beauty om te zien en vooral ook om te horen........
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

die heb ik ook voorbij zien komen in mijn zoektocht....thnx !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6