Nieuw leven in de HT -> Relaxed Room

Started by Joske007, March 14, 2014, 18:51:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

#125
Quote from: Crownfire on December 11, 2014, 22:03:16
Super relaaaxed die zetels. Is dat nog een beetje te betalen?  :headbanging:
Al enige tijd waren we op zoek naar 3x verstelbare relaxzetels, enkel de hoge prijzen weerhielden ons van de aankoop.
Tot we onlangs een actie zagen van deze relaxzetels  :pompom: deze hebben we dan ook niet laten voorbij gaan.
Quote from: Witalik on December 12, 2014, 00:22:38
Zo daar kan je wel lekker in chillen zie ik al ! Ziet er goed uit !
Zit zowel voor film en muziekbeleving zeer Relaaaxed  :music:
Quote from: morca on December 12, 2014, 00:28:31
Oei dat is nice !!! :thumbs-up:
Thnx  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

gonzales

Die zetels zijn echt het einde, wat een goede keuze zeg. Echter, ik zou geen film meer uit kunnen kijken denk ik. Happie erbij, drankje erbij, en dan vallen de oogjes wel dicht vermoed ik ;D

Maro

Geweldig  :headbanging:  maar idd ik sliep binnen een kwartier....ook lekker trouwens.  :tounge:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

gonzales

ach, het voordeel is dan wel dat je lekker lang met een film doet, hoezo anderhalf uur kijken, ik doe er een week mee  ;D ;D

Joske007

Thnx  ;)
Haha, eigenlijk luister ik hier zelf meer muziek dan film  :music: bij muziek is het met een sfeerlichtje aan helemaal om lekker relaxed weg te dromen in deze zetels  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Lord Elrond

Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

Joske007

#131
Daar ik op de achterwand nog iets teveel last had van directe reflecties en de reeds aanwezige 2x absorptiepaneeltjes op basis van Akortherm niet de gehele wand konden bestrijken.
Heb ik me een stel kant en klare dempende gordijnen inclusief afstandsrails aangekocht, zodat de plooien mooi kunnen vallen.

De absorptiepaneeltjes kan ik dankzij door het plaatsen van deze gordijnen nu eindelijk wel centraal achter de zitplaats hangen ipv symmetrisch over de achterwand zelf te verdelen.
De 2 paneeltjes komen nu als extra demping beiden horizontaal en vlak achter de "MLP" boven de radiator achter het gordijn te hangen, dus van enige symmetrie op de achterwand hoef ik me nu weinig aan te ergeren.

Alleen moet ik eens lief aan het vrouwtje vragen om de gordijnen van lengte te maken en de plooien nog glad te strijken  :bigsmile:

Intussen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele foto's te nemen, zodat het fotoalbum weer up to date is.









Achterwand nu met gordijnen.





Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link


Xander32

Wow, wat een stappen heb je gemaakt de afgelopen jaren. Wat een sfeervolle ruimte. Jaloersmodus: ON.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joske007

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

michel69

Echt een schitterende ht die je hebt gecreëerd....dat moet een genot zijn om heerlijk een filmpje te kijken.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Crownfire

Supervet. Goede fotos ook die laatste. Helemaal top. Geniet ervan!

Joske007

Het heeft lang geduurd om de laatste puntjes in de Relaxed Room af te werken!

Punten die me voor de verdere afwerking tegen hielden, waren de integratie en locatie van een 2de sub, de keuze voor Atmos speakers en deze al of niet in het vals plafond integreren, nieuw lichtplan, enz..

De ideale locatie voor een 2de sub was na hulp van derden snel gevonden. De gevonden locatie is optisch een meevaller de 2de sub zou eveneens vooraan tussen de fronts kunnen geplaatst worden.
Wat betreft Atmos, tja.... steeds wanneer ik bij anderen op demo ga, kriebelt het eerlijkheidshalve wel om ook de stap naar Atmos te zetten. Langs de andere zijde ben ik van de huidige 7.1 setup best tevreden en zeker gezien ik andere upgrades nog voor ogen heb, moet ik nu eenmaal prioriteiten stellen.

Uiteindelijk is de knoop na dit alles doorgehakt, de moed bijeen gesprokkeld, om de afwerking in de HT verder te voltooien.
Zaken die ik met het oog op enkele toekomstige upgrades heb aangepakt, zijn onder andere...

Nieuw lichtplan (voltooid)
Sfeerlicht: integratie van Philips Hue E27 lampen + ledstrips
Hoofdverlichting: nieuwe GU10 35mm spotjes met het dubbele aan lumen.
Armaturen voor Philips Hue
Licht scenes gekoppeld aan activiteiten.
Extra stopcontacten voor verlichting voorzien.

2de Sub
Extra voeding (stopcontacten) tot aan de voorwand getrokken.
2x subwoofer-kabels tot aan de voorwand getrokken.

Projectiescherm
Naast het projectiescherm extra ruimte vrij gemaakt zodat er in de toekomst een maatje groter kan geplaatst worden.

Absorptieplafond (voltooid)
Plafond met absorptiepanelen met akoestisch transparant doek afgewerkt.

Absorpwanden (voltooid)
Afgewerkt met kaders die overspannen zijn met akoestisch transparant doek.

Oude situatie



Nieuwe situatie








Kabeldoorvoer voor subwoofer


Rechtstreekse verbinding en kabeldoorvoer voor speakers


Frames voor de absorptiewanden



Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

jvanhambelgium

Top afgewerkt zoals verwacht  :clapping: :clapping:
Met de verhuis van akoestische paneeltjes zal ik m'n ADSY Pro meetkit nog maar even bij je laten zeker zodat je de boel terug kan inmeten ?  :D :D :D
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Joske007

Thnx ;)
Van de week ga ik inderdaad nog eens in alle rust de Adsy Pro kit hierop los laten  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Maikel_audionerd

Wauw wat een oog voor detail zeg. Echt geweldig!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

denoontje

Very nice ht


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Lord Elrond

Whoeiiiiii

Prachtig  :headbanging: :headbanging: Heel netjes en super strak !!!  Chapeau  :clapping: :clapping:


Gr Dennis
Atmos 5.1.4  setup Usher CP6311 > X-616 > 3 paar Usher S520 MkII
Marantz SR7011 en Marantz MM7025 , Sony BDP 800 MkI
Sub Yamaha

chansig

 :clapping: :clapping: :clapping: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:

Erg mooie ruimte...netjes gedaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joske007

@Allen,
Bedankt voor de lovende woorden  ;)
Voorheen was er in deze Relaxed Room al sprake van RUST, nu de kamer eindelijk volledig is afgewerkt is het helemaal Relaxed  :popcorn:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

skyfox

Wat een enorm mooie ruimte, echt top gedaan!  :inlove:

Geniet ervan!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LS2

En bedankt...  :nopompom:
Liet een fotootje van je ruimte aan mijn vriendin zien: 'Mooi! Waarom kan jij niet zo iets maken?'

:baaa:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..