Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Started by HTip, May 29, 2007, 22:36:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Awesome! Lekker knallen met die sub dit weekend!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


PascalP

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

RonG

Nice,

Ik had de twee plate amps van mijn subs ook naar Jossie gestuurd voor revisie, Top gewoon.

vik

 :o Dat is snel zeg en gelukkig hebben we dit goed aangepakt Philip!!

Top service van Jos!  :thumbs-up: :thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Staaled

Dat gaat je weer de bijbehorende performance geven. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

anton


jossie

Quote from: HTip on June 16, 2022, 20:24:06
Jullie hebben niets teveel gezegd. Gisteren heb ik de versterker opgestuurd, vanmorgen bij Jossie bezorgd en vanmiddag kreeg ik een berichtje of hij de trigger-ingang ook moest testen. Met foto's van de patiënt. Zag er niet goed uit. Dus ik vroeg of het nog gerepareerd kon worden. Waarop jossie antwoordde dat hij al klaar was :blink:

Alle SMD-caps zijn vervangen en ook nog iets gerepareerd aan het board. Diagnoserapport in de mail en een bericht van PostNL dat hij zaterdag bezorgd wordt. :pompom:

Binnen een dag gerepareerd, gereviseerd en weer verstuurd. Dikke pluim voor jossie :worship: :clapping:

Kan niet wachten om de versterker weer in te bouwen :thumbs-up:

Zit je hier nou gewoon ordinair te liegen Philip? Hij is al bezorgd hoor.
Omni !

HTip

Quote from: jossie on June 17, 2022, 12:44:51
Zit je hier nou gewoon ordinair te liegen Philip? Hij is al bezorgd hoor.
Nee hoor, verwachte levering was morgen tussen 10.30 en 14.30 uur. Het was voor mij een aangename verrassing dat het pakket vandaag is bezorgd. Mijn vrouw kwam met het verheugde nieuws toen zij in de buurt was. Ze is net thuis met dezelfde doos die ze woensdag had weggebracht. Kan niet wachten om hem in te bouwen.

Ben alleen helaas nog aan het werk, dus ik moet nog even geduld hebben. En laat dat nou mijn beste eigenschap zijn... not :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: skyfox on June 16, 2022, 21:44:44
Awesome! Lekker knallen met die sub dit weekend!
Als het aan mij ligt zeker 8)

Quote from: morca on June 17, 2022, 00:30:46
Nice!!
Genieten weer  :popcorn:
Zoals het voorheen ook was  :thumbs-up:

Quote from: PascalP on June 17, 2022, 05:29:22
:pompom: :pompom:
Zo voel ik me ook  :headbanging:

Quote from: Staaled on June 17, 2022, 11:24:58
Dat gaat je weer de bijbehorende performance geven. :thumbs-up:
Ga denk ik snel merken dat het probleem er al langer was en dat de eerste klap zo iets is als, wow zo moet het dus klinken :pompom:

Quote from: anton on June 17, 2022, 12:00:16
8) 8) 8)
Het is inderdaad cool als alles het weer naar behoren doet. Afgaande op wat jossie heeft geconstateerd zal mijn laagprobleem opgelost zijn.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: vik on June 17, 2022, 09:41:10
:o Dat is snel zeg en gelukkig hebben we dit goed aangepakt Philip!!

Top service van Jos!  :thumbs-up: :thumbs-up:
Absoluut Viktor! Bedankt voor het zetje in de rug wat ik nodig had. Het was gelukkig niet te laat, maar ik had niet veel langer moeten wachten. Voor hetzelfde geld was de amp echt kapot geweest en had zelfs Jossie het niet meer kunnen fixen.

Ik hoop voor Blue Eyes dat hij niet de eerste gaat zijn (voor uitleg zie Velodyne topic ;))

Top service van Jos inderdaad!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Fijn dat je weer kunt knallen Philip en top dat Jossie je zo snel heeft kunnen helpen :colgate:
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Quote from: Jean Sibelius on June 18, 2022, 14:05:54
Fijn dat je weer kunt knallen Philip en top dat Jossie je zo snel heeft kunnen helpen :colgate:
Ja, ben superblij met Jos. Heb je jouw DD18 ook al een keer door Jos laten nakijken? Zo niet, het kan geen kwaad en na revisie doet je Velodyne het weer als nieuw. Ook zijn follow-up is uitstekend. Aangezien ik nog niets op het forum had kunnen posten, kreeg ik vanmorgen een berichtje met de vraag of alles al werkte 8)

Over dat...

Gisteren hele dag bezig geweest met instellen, want er was iets mis met de sweep van de Velodyne. Ik alle instellingen nagelopen en geen verschil. Serieus dacht ik dat de DSP niet goed werkte, maar dat kon eigenlijk niet, want ik hoorde de ingebouwde sweep over de fronts wel, maar de sub wilde niet meedoen. Instellingen van de speakers nagelopen, front van Large op Small, x-over ingesteld, maar geen verschil. Ik kreeg de output van de sub niet in beeld. Even laten rusten, want dat werkt vaak het beste.

Dan maar luisteren of alles goed is. Switchen tussen alle presets geeft daadwerkelijk een verschil in geluid, dus de DSP werkt als de sub in normale mode staat. Waarom dan niet in de setup mode? Ik wist het echt niet meer. Had er ook een beetje genoeg van en het was etenstijd en daarna wilde ik Formule 1 gaan kijken, dus dan maar bewaren tot morgen. Niet echt mijn sterkste eigenschap, maar ja, er zat niets anders op.

Gister Viktor nog even de situatie uitgelegd en daarna het laten rusten. Gisteravond nog een antwoord gekregen van Viktor en vanmorgen op gereageerd. Afijn diverse appjes later (en dat op zondag) kwam Viktor met de vraag hoe de "2ch Playback" stond ingesteld? Op het moment dat Viktor dat vroeg dacht ik, tuurlijk de front-ingang van de Denon kan alleen stereo verwerken en ik zat in het surround menu dingen aan te passen  :blink: :-X

Lang verhaal kort maken. 2-ch playback aangepast, fronts op small, sub op yes, x-over op 40 Hz. Sweep van de Velo aan en Yes!! Geluid van de sub :pompom: Beeld even gelaten, want voor 5 minuten de projector aanzetten vond ik niet zo een goed idee.

Saillant detail, parallel aan de appjes met Viktor was ik ook aan het appen met Jos die ook meedacht over mijn probleem. Bovendien nog heel goed nieuws van Jos gekregen. Op de SMD-caps na was mijn amp als nieuw :pompom: Dus als er geen rare andere dingen gebeuren kan die er nu weer een hele tijd tegen 8)

Viktor en Jos, enorm bedankt voor jullie hulp op jullie vrije (vader)dag :worship:

Ik ben enorm blij dat het sublaag in de Chamber of Dreams weer als vanouds is. Broekwapperend :headbanging: O0
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Nog iets anders, het heeft nog meer goeds gebracht. Omdat ik ALLE instellingen in ALLE apparaten ben nagelopen EN gedocumenteerd (kan sowieso geen kwaad) heb ik nog een aantal verbeteringen kunnen aanbrengen.

Blijkbaar is met een update van de Firmware van de Denon AVR-X7200 een optie in het Amp Assign menu gekomen. Voorheen moest je voor Auro-3D de versterkers instellen op 9.1. Nu is er een optie voor Auro-3D, met 9.1 of 10.1 :thumbs-up: Hulde voor Denon/Marantz dat ze dat nog hebben geïntroduceerd.

En omdat ik toch bezig was weer een keer alles nagelopen met de dB-meter. Kortom alles weer in optima forma en klaar voor de eerstvolgende film :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RonG

Top man, nu weer genieten van al dt moois O0

anton

Blade Runner 2049 erin en............ :inlove: :inlove: :inlove:.

denoontje

Nee eerst f1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

anton

slecht voorbeeld Thuur  :nopompom:, met die ferrarri motoren van tegenwoordig is de kans groot dat je uberhaupt niks hoort  :P

denoontje

Dit keer helaas rb. Helaas gewn subtest mbt de wall of fame.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HTip

Vandaag eerste film gekeken met de gereviseerde Velodyne DD18 en de nieuwe instellingen. Wat een verschil een subwoofer maakt zeg! De totale sfeer verandert door het laag. Subtiel op de achtergrond, aanvullend met muziek, dreigend als de scene dat vereist en broekwapperend met actie. Heerlijk om zo weer te kunnen genieten van film :pompom:

Jos, je hebt ons het plezier in filmkijken weer teruggegeven! :worship:

O ja, de film was No time to die, die we al een keer hadden gezien en dus goed konden vergelijken 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

skyfox

Klinkt goed, Philip! Nu weer lekker vaak content kijken in die geweldige thuisbios. ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9