Linker luidspreker kraakt

Started by INIURIA, March 13, 2014, 10:51:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

INIURIA

All,

Ik heb mijn PC stereo aangesloten op mijn voorversterker middels een jackplug (groene uitgang). Het rechterkanaal geeft een prima geluid echter het linker kanaal kraakt behoorlijk, ook bij lage volumes. Overigens is dit pas sinds kort en was er voorheen geen probleem.

Als ik de 'rode' en 'witte' tulpstekker op de voorversterker omwissel, klinkt de rechter luidspreker niet op aan te horen en de linker prima. Andersom dus en lijkt het niet aan de voorversterker te liggen, mede gezien ik ook een ander kanaal heb gebruikt en deze doet het ook. Aan de bekabeling kan het ook niet liggen want ik heb reeds een andere geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Ik heb het nu 'opgelost' door in het configuratiescherm de output van het linker- en rechterkanaal op ca. 20% te zetten. Hierdoor moet ik de voorversterker flink open draaien om een beetje geluid te krijgen. Gevolg is ook nog dat het linker kanaal een stuk minder klinkt als het rechter. Niet alleen zachter, ook stemmen vallen weg. Kortom, niet ideaal.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe op te lossen? Bij voorbaat dank!

VTEC_genieter

Als er voorheen geen problemen waren en al je apparatuur/bekabeling is ook niet gewijzigd/veranderd, dan is je voorversterker stuk. Moet gerepareerd worden.

Of heb je ergens nog een geïntegreerde stereo versterker? Dan kan je deze rechtstreeks aan je PC aansluiten en testen ;)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

INIURIA

Mijn fout, ik had moeten melden dat er ook nog een cd-speler en televisie achter hangen zonder problemen. Kortom, hij is niet kapot.