Standmounters gezocht voor class D versterking.

Started by divine, March 12, 2014, 21:23:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

divine

Hoi allen,

ik ben op zoek naar (kleine) standmounters voor mijn nieuwe Pioneer A-50 class D versterker.
Ik heb daarbij ook een Pioneer PD-50 cd speler en N-50 netwerk speler.
Mijn luisterruimte/woonkamer is niet zo groot met 3 bij 4 meter en ik moet de speakers op de korte wand opstellen.
De speakers moeten dus voldoen aan een aantal punten:
-moeten aangenaam klinken met de Pioneer class D versterker (specs staan onder vermeld).
-moeten makkelijk plaatsbaar zijn zonder bas overheersing (booming effect) dwz. 50cm van achter en zijmuur maximaal,
een speaker met weinig laag/niet zo diep gaat zou dus een pré zijn.
-ik hou van Abba tot ZZ top, van jazz tot pop en progrock is het heftigste wat ik ze zal geven, beetje allround speakertje dus.
-ze komen op een kwalitatief hoogwaardige stand te staan in een redelijk gestoffeerde en gemeubileerde ruimte.

Het budget zal liggen max 800 euro de paar.
Ikzelf heb al zitten zoeken en heb al het één en ander op het oog.
-Triangle Color, 650 euro paar. Beluisterd, voldoet aan gestelde eisen maar vind het hoog iets te helder. Weet niet hoe het uitvalt op mijn Pio A-50

-Sonus Faber Toy, 750 euro paar. Beluisterd, prachtig wat deze speaker neerzet. Alles klopt gewoon aan het geluid, maar is het een allemansvriend qua muziek(?). Heb er jazz en easy pop op gehoord, maar klinken ze ook goed met bv Dire Straits of Kraftwerk?

-Chario Syntar 520, kost 700 euro paar. Aanbieding bij hifi winkel in woonplaats, moet ik nog horen.

-Elipson Studio pro, kost 800 euro paar. Aanbieding bij hifi winkel in woonplaats, moet ik nog horen.

Iemand nog andere speaker tips of ervaring(en) met bovenstaande speakers?

Specs Pioneer A-50:
http://www.pioneer.eu/eur/products/42/98/405/A-50-S/specs.html