HT Update

Started by HoefMeistert, March 10, 2014, 17:48:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HoefMeistert

Experts ;-)

Het is in huize HoefMeistert al lange tijd tijd voor een update op HT gebied, stoor me nu al te lang aan de JBL speakertjes. Maar het moet er nu toch echt maar eens van gaan komen ;-)

Allereerst heb ik een snelle schets van de situatie als bijlage bijgesloten, er zijn helaas ook een aantal zaken waar ik helaas niet omheen kan.
Mijn vrouw wil echt absoluut geen vloerstaanders (of stands) :( dat is echt balen maar ja ik heb me er onder tussen maar bij neergelegd, dit betekend dus dat ik monitor speakers dicht bij/tegen de muur wil plaatsen. Ook de bank van de muur zetten zal geen optie zijn, ik heb de speakers daarom in 90gr aan de uiteinde van de bank "bedacht".

Op dit moment denk ik aan onderstaande :
Speakers:
* 4x Dali Zensor 1
* 1x Dali Zensor Vokal
* BK XXLX 400

Receiver
* Denon X3000

Aangezien de Dali's goed beoordeeld worden en ook tegen de muur te plaatsen zijn leek me dit een goede optie, andere mogelijkheid zou de Monitor Audio BX2 kunnen zijn. Heeft iemand ervaring met plaatsing van deze speaker dicht of tegen een muur.

Ik wil op korte termijn een luister & koop sessie plannen, dus ben vooral benieuwd naar andere opties. Dit zodat ik goed voorbereid de luister sessie kan doen (en winkel zoeken die zoveel mogelijk van de mogelijkheden levert) en natuurlijk spijkers met koppen kan slaan.

Ik hoor graag jullie opmerkingen.

[UPDATE]
Ik zie dat dat fijne floorplan de speaker midden in de kamer zet :S, aan de linker kant tegen de muur, en aan de rechter kant aan de uitende van de hoekbank