Airport express blijft oranje

Started by skank1, March 10, 2014, 15:03:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Mn airport express blijft oranje flikkeren.
Setup is als volgt:
Telenet modem utp naar switch en achter switch utp naar mn airporte xpress

Maar steek ik die utp in airport nu in de wan of lan port?

Waarom blijft hij oranje flikkeren? En kan ik die naam veranderen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ook spreken ze van een optisch kabeltje nr de speakers.. Maar die krijg ik er helemaal niet in! Hoe komen ze er bij?
Heb nu gewoon een rca mini jack gebruikt

Ah en net airport utility op store gevonden es zien of ik daar iets mee kan
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Nevermind slotje.
Alles gevonden en opgelost.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hanky Panky

#3
Let op dat die Airports je hele netwerk kunnen verzieken. Zet ze op de bridge stand als je al een router hebt anders gaan ze zelf een (sub)netwerk aanleggen en als DHCP server fungeren. Dat overkwam mij hier. En dat is de standaard instelling.

Alles lijkt prima te gaan tot dat een netwerk apparaat een nieuwe IP wil of gaat zoeken naar een ander apparaat in je netwerk  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

skank1

Quote from: Hanky Panky on March 10, 2014, 15:58:15
Let op dat die Airports je hele netwerk kunnen verzieken. Zet ze op de bridge stand als je al een router hebt anders gaan ze zelf een (sub)netwerk aanleggen en als DHCP server fungeren. Dat overkwam mij hier. En dat is de standaard instelling.

Alles lijkt prima te gaan tot dat een netwerk apparaat een nieuwe IP wil of gaat zoeken naar een ander apparaat in je netwerk  :D

En hoe zet ik hem als bridge?
Nog steeds wan of lan poort?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

BJF

Via het Airport Configuratieprogramma op de betreffende Express dubbelklikken, daarna kiezen voor 'Handmatige configuratie'. Op het tabblad 'Draadloos' bij 'Draadloze modus' kiezen voor 'Bereik van een draadloos netwerk uitbreiden'.
NAD M10 V2
Elac FS247

Hanky Panky

Quote from: BJF on March 10, 2014, 17:18:09
Via het Airport Configuratieprogramma op de betreffende Express dubbelklikken, daarna kiezen voor 'Handmatige configuratie'. Op het tabblad 'Draadloos' bij 'Draadloze modus' kiezen voor 'Bereik van een draadloos netwerk uitbreiden'.

Dat was 'em!

Als je hem anders configureert doet hij een greep naar de Macht  ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

kippekop

Dit is dus alleen van belang als je de expres voor muziek gaat gebruiken, niet als je bijvoorbeeld de extreme als je echte router gaat gebruiken (en dus je modem / router van de provider in bridget zet).

Die optische kabel (idd met mini jack uitgang) zat er als het goed is gewoon bij toch?
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

skank1

Nee die zat er niet bij. Maar alles intussen opgelost :)
Loopt als een trein
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

kippekop

Quote from: skank1 on March 12, 2014, 11:58:47
Nee die zat er niet bij. Maar alles intussen opgelost :)
Loopt als een trein

Vreemd, bij mij wel, maar misschien op bezuinigd, is al weer jaren gelden.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Audiofiel

Bij de Airport Express heeft nooit standaard een audiokabel gezeten, niet analoog en ook niet digitaal. Wel kan het zijn dat (bij tweedehands koop) iemand er zelf een kabel bij heeft gedaan... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kippekop

Quote from: Audiofiel on March 12, 2014, 20:23:27
Bij de Airport Express heeft nooit standaard een audiokabel gezeten, niet analoog en ook niet digitaal. Wel kan het zijn dat (bij tweedehands koop) iemand er zelf een kabel bij heeft gedaan... ::)

Ok, dan heb ik hem er zelf bij gekocht blijkbaar :-)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Even ala verduidelijking: de mini-jack uitgang is zowel analoog als mini-toslink. Dus er zit wel degelijk een optische uitgang op dus! Je hebt hier een mini-Toslink --> Toslink kabel voor nodig.

danielo

Quote from: garmtz on March 13, 2014, 12:06:00
Even ala verduidelijking: de mini-jack uitgang is zowel analoog als mini-toslink. Dus er zit wel degelijk een optische uitgang op dus! Je hebt hier een mini-Toslink --> Toslink kabel voor nodig.

Yep, vroeger was het advies een fijne monster kabel waar ook analoge uitgangen bij zaten voor dacht 50 euro. Maar je kan ook goedkopere verloopjes gebruiken. Natuurlijk als kan de optische uitgang gebruiken, deze methode van digitaal over de 3.5mm plug zit op veel apple devices.

Let wel als je een apple router hebt die ook een gast netwerk ondersteund en je die wilt gebruiken je alleen NAT mode kan gebruiken en niet bridge mode. In dat geval zal moet je echt dingen als dhcp overnemen of uitzetten. De laatste versies geven wel netjes waarschuwingen als double nat of dat er meerdere dhcp servers zijn maar het blijft oppassen (zoals bij elke router die je ergens tussen zet).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.