Nieuw op het forum !

Started by Juriaan, November 25, 2012, 00:57:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Juriaan

ik zal me even voorstellen ,

Ik ben 32 jaar en kom uit Schinveld ,Limburg

ben eigenlijk naar het forum gelokt door Niel vm en nog een aantal andere klanten die de naam van dit forum hebben laten vallen  .

Ik ken dit forum niet zo goed (Ik weet 't "een schande") en weet daarom ook niet zo goed wat ik wel en niet kan of mag vertellen over mijn parttime bedrijfje zonder de forum sponsors tegen de schenen te trappen .
ik ben wel naar het forum gekomen om toch eens een paar projecten te bekijken 

huidige setup HT/muziek : een mooie philips led tv en verder nop- nada-niks , maar daar komt op termijn verandering in , op termijn want ik moet nog een hoop andere kistjes voor anderen bouwen .

groet ,

Juriaan berends

morca

Hey Juriaan

Welkom op het forum,Niel ken ik wel denk ik  :D
Ben wel benieuwd wat jij doet aangezien je klanten hebt die lid zijn  :popcorn:
Maar dat staat er al eigenlijk  ;)

Succes  :thumbs-up:

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

VlisChris

LOL,. Als ik zo kijk naar het bedrijf van Juriaan denk ik dat jij vriendjes gaat worden met hem Morca ;)
Welkom op het forum.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

nielvm

Welkom, Juriaan.

Is altijd leuk als er iemand op het forum bijkomt met kennis van zake. Zolang je niet overal reclame loopt te maken, denk ik niet dat er meteen een probleem gaat zijn, maar dat moet een van de mods hier eens vertellen.

Als ik het goed begrijp, lopen de exodus audio drivers einde reeks en worden ze niet meer gemaakt. Jammer vind ik, hier op het forum zijn er al aardige resultaten mee geboekt. In mijn zoektocht naar geschikte drivers voor mijn subwoofers blonken deze toch wel erg uit. Valt er in de nabije toekomst een gelijkaardige driver te verwachten?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

flakkees

welkom juriaan
leuk dat je hier eens komt kijken wat er allemaal met dat moois gebeurd  :D
en iemand die verstand van zaken heeft is altijd een goede aanwinst voor het forum
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

morca

Quote from: nielvm on November 25, 2012, 10:06:06
Welkom, Juriaan.

Is altijd leuk als er iemand op het forum bijkomt met kennis van zake. Zolang je niet overal reclame loopt te maken, denk ik niet dat er meteen een probleem gaat zijn, maar dat moet een van de mods hier eens vertellen.

Als ik het goed begrijp, lopen de exodus audio drivers einde reeks en worden ze niet meer gemaakt. Jammer vind ik, hier op het forum zijn er al aardige resultaten mee geboekt. In mijn zoektocht naar geschikte drivers voor mijn subwoofers blonken deze toch wel erg uit. Valt er in de nabije toekomst een gelijkaardige driver te verwachten?
Je weet wel welke ik nu wil zeggen,want die noem ik altijd.  :P
Alleen de prijs vd shiva,s was gewoon te goed,die ga je niet maarzo weer vinden.

JL  maar weer dan  :music: hihi


morca

Quote from: Christiaan S on November 25, 2012, 01:43:56
LOL,. Als ik zo kijk naar het bedrijf van Juriaan denk ik dat jij vriendjes gaat worden met hem Morca ;)
Welkom op het forum.
Ja ik lees dat ie gaat doen wat ik niet kan ivm de rug.

Leuk  :thumbs-up:

nielvm

Haha, gaan we weer beginnen met jl audio ja? :P

Wat ik bij mijn metingen wat jammer vond, was dat ze een nogal hoge fs hebben. Dat vond ik het grote voordeel van de shiva's.

Ok, je kan je afvragen of een in room -3db punt van 6hz echt nodig is, maar toch... :P
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Die fs staat mij ook erg aan idd,liefst 24 of lager.
Ik selecteer mijn unit,s meestal op 24,maar lager is natuurlijk geen probleem voor mij  :)

MVG

Welkom! Leuk en ook handig nog een sub-bouw expert erbij!  :clapping:

morca

PS niel ,een SDX15 heeft een nog lagere FS als jouw unit,dat hoeft niks te zeggen over de afval.
Mijn JL,s spelen net zo diep door..

Ik zei al eerder tegen je,je ruimte werkt ook erg goed mee imo  ;)
Want als die niet meewerkt,heb je met elke woofer een probleem  :P

nielvm

Uiteraard. Toch wilt het wel wat zeggen. Mijn vorige subwoofer ging tot 17hz strak, deze tot 7. Als mijn room gain zodanig gunstig was, zou mijn vorige subwoofer toch ook dieper gespeeld hebben?

Vorige subwoofer staat nu trouwens ergens anders, daar valt hij ook bij 17hz af. Speelt natuurlijk ook wel mee dat dat een open ontwerp was.

Ben wel benieuwd hoe diep ze zouden gaan in een andere (grotere) ruimte.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

morca

Die extra conus oppervlak zorgt ook voor extra output in het hele laag.
Werkt bij jouw wel bijzonder goed  :)

De nieuwe eigenaar vd sub heeft ook een redelijke ruimte dan denk ik,het kan echt maarzo 5 hz schelen of nog meer.
Als je een systeem in een ruimte zet die onder 20 hz niet mee wil werken.
Dan moet je truuks uit gaan halen.

Het is imo echt een hele prestatie dat je zonder LT met een FBQ1000 deze rsultaten haalt.

Mooie andere zijn trouwen TC of Dayton ,maar die kosten dan ook weer ong de normale prijs wat een JL ook kost.
Die Havoc,s zijn ook wel leuk speelgoed om wat DIY mee te doen.Weet alleen niet wat die kosten.

Zal het eens vragen.....

nielvm

De nieuwe eigenaar heeft een ruimte die misschien maar half zo groot is als die van mij. :p

Misschien genoeg vervuiling voor Juriaan zijn eerste topic hier? Wat moet hij niet van ons denken?  ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X


flakkees

Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

Juriaan

Ik denk dat ik me maar even rustig houd .... draadje word op deze manier ook wel 20 pagina's lang zonder mij

expert ... nog niet op de helft ervan .