tekentablet voor lightroom

Started by Erik, March 7, 2014, 00:53:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik merk dat een muis soms lastig bewerkt en vroeg me af of een goedkoop tablet niet handiger is voor erbij. Wil toch wat meer met brushes gaan werken.
Iemand wat ervaring met zin en onzin van tabletten?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Wacom, er is eigenlijk geen andere keuze.
Begin met de bamboo serie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mijkie

Quote from: J.A.F._Doorhof on March  7, 2014, 08:45:42
Wacom, er is eigenlijk geen andere keuze.
Begin met de bamboo serie.
+1
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Erik

Ok bamboo maar eens bekijken. Ik lees wel dat een aantal mensen eerst met groot tablet begonnen (A4), vervolgens kramp in handen kregen een een kleiner tablet namen. Ook jullie ervaring?
Kleiner is hier beter dus?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mijkie

met een iets groter tablet moet je langere slagen maken om het hele scherm te bedienen, tis net wat je fijn vind werken, ga eens kijken bij een toko waar ze hem aangesloten hebben en eens proberen !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

VlisChris

Quote from: Erik on March  7, 2014, 19:37:08
Ok bamboo maar eens bekijken. Ik lees wel dat een aantal mensen eerst met groot tablet begonnen (A4), vervolgens kramp in handen kregen een een kleiner tablet namen. Ook jullie ervaring?
Kleiner is hier beter dus?

Wacom a4 in huis sinds 5 of 6 jaar. Maat bevalt me uitstekend. Gebruikte hem icm iMac ook gewoon als muis. Het is even wennen. Maar als dat eenmaal zover is werkt het erg aangenaam.

Kijk uit: het zijn prijzige krengen. Althans, ik was iets van 400 euro kwijt meen ik. Wellicht eens kijken of je hem ergens kan uitproberen. Al zal het denk ik wel bevallen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik gebruik altijd de medium size, en heb een small voor reizen.
Vind beide erg fijn werken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

skyfox

Gebruik zelf een large Wacom. Wil niet meer bewerken zonder (met dank aan Frank, haha!). De maat vind ik zelf lekker werken, ik hou dan ook van het maken van iets grotere slagen met mijn hand/arm. En deze kwam destijds toevallig bij iBood voorbij voor relatief weinig, dat hielp ook mee.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

tuxue

Quote from: Erik on March  7, 2014, 00:53:53
Ik merk dat een muis soms lastig bewerkt en vroeg me af of een goedkoop tablet niet handiger is voor erbij. Wil toch wat meer met brushes gaan werken.
Iemand wat ervaring met zin en onzin van tabletten?

Ik gebruik beroepsmatig al vele jaren een graphic art tablet , dus ik kan niet meer zonder. Belangrijk is de grootte (lees: hij moet groot zijn) zodat je fijn en gedetailleerd kan werken zonder door je beeld te moeten hoppen (overpakken).

Ik gebruik nu (en mn vrouw heeft er ook een) een XP-Pen Artist 15.6 Pro ( alternatieven voor Cintiq ) tekentablet met scherm . Goed spul dus.  Die is ergens onder de 450 euro.

Met de XP-Pen Artist 15.6 Pro teken je direct op het scherm . 15.6 inch HD tekenscherm met 8 Express keys en een Touch Ring .kleurenweergave tot wel 88% NTSC wide color gamut . Het 1920 x 1080 HD IPS scherm met zijn hoge resolutie heeft een kijkhoek van 178°, geeft 16,7 miljoen kleuren weer , Werk nauwkeurig met 8192 drukniveaus.

Daar is ook al heel goed mee te werken is mijn ervaring... Ben vooral onder de indruk van de nauwkeurigheid van deze tablets...

Erik

Wauw dat is een mooi stukje hardware die kende ik nog niet bedankt voor de tip
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill