3D DVD's

Started by pietplezier, January 29, 2004, 11:36:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietplezier

Zijn er ook 3D DVD's, waar je een brilletje bij krijgt?

Dan heb ik het overigens niet over zo'n waardeloos blauw/rood brilletje, maar een brilletje met transparante glazen waardoor je de film in kleur 3D ziet.

Zoals Michael Jackson in Eurodisney of Pandadroom in de Efteling!

Zijn hier DVD's van?

J.A.F._Doorhof

Er is een box met oa haunted castle waar volgens mij zoiets bijzit.
Kijk even op www.dvdboxoffice.com

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

daburnd

misschien dat ook deze op dvd te krijgen is... ik vond em persoonlijk wel erg gaaf toen ik em zag.
http://www.imdb.com/title/tt0198911/

jeroen_B

Heb vanavond op de crt een IMAX 3d dvd bekeken met een bijgeleverd brilletje en moet zeggen dat het wel grappig is. Bij sommige scenes is er echt heel veel diepte in het beeld.

Na een half uurtje ben ik het echter wel zat want dan begin ik last van mijn ogen te krijgen
;D

Wel leuk om te hebben in ieder geval

jeroen

lynxxx@HT

Quote from: hasato on January 29, 2004, 11:36:16
Zijn er ook 3D DVD's, waar je een brilletje bij krijgt?

Zoals Michael Jackson in Eurodisney of Pandadroom in de Efteling!


Pandadroom gebruikt polarized 3d. Deze technologie is uitsluitend mogelijk met TWEE projectoren en een silver screen... en gepolariseerde brilletjes uiteraard. Voor de consumenten markt is momenteel geen betaalbare hard- en software te krijgen volgens dit principe.

Imax gebruikt anaglyphic (rood-blauw/rood-groen) of field-sequential 3d. De laatste levert een redelijk dieptebeeld maar heeft als storende bijwerking een nogal flikkerend beeld en daardoor gauw hoofdpijn. Er bestaat een Imax 3D box en er zijn diverse losse Imax 3d DVD's te koop, waaronder Haunted House en een compilatiedvd met daarop enkele seconden (helaas maar kort stukje) van Terminator 3D-The Ride uit Universal Studios. Ik heb er een aantal en ik vind ze allemaal wel aardig maar niet geweldig.