Advies kleur luidsprekers

Started by Sjaudio, March 5, 2014, 20:54:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Mijn luidsprekers zijn in Graphite, denk dat dit wel dicht naar de kleur van je meubelen gaat.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sjaudio

Quote from: katwax on March  7, 2014, 11:31:43
Mijn luidsprekers zijn in Graphite, denk dat dit wel dicht naar de kleur van je meubelen gaat.

Dat lijkt me inderdaad ook een mooie kleur.

mikekiwi

Wat mij betreft had je beter het fineer erop kunnen laten zitten en daar an - na een lichte opschuring - een grijze beits overheen draperen. Had je én nog die fijne houtnerf gehad én een mooie blend met je meubels. Maar ja, dat kan nu niet meer... :sleepy: ;)

Sjaudio

Quote from: mikekiwi on March  7, 2014, 12:06:28
Wat mij betreft had je beter het fineer erop kunnen laten zitten en daar an - na een lichte opschuring - een grijze beits overheen draperen. Had je én nog die fijne houtnerf gehad én een mooie blend met je meubels. Maar ja, dat kan nu niet meer... :sleepy: ;)

Zoals gezegd, fineer was op 1 luidspreker kapot, was ook niet meer te herstellen. Heb hier zelf ook aan zitten denken namelijk, maar ik zou me dan blijven storen aan het feit dat 1 luidspreker een streep van 15-20 cm lang aan de zijkant zou hebben waar het fineer gebroken (en dus los zit). :(

mikekiwi

OK, had het wel gelezen, maar niet beseft dat het zo slecht was...

BernHardN

Als je de Bafle zwart laat kan je misschien kiezen voor een heel lichte grijs tint.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Sjaudio

Ontzettend mooie speakers!  Als die van mij enigsinds hierop lijken ben ik heel tevreden! Goed idee.

Joske007

Geef mij maar zwart en leidt het minste af  :headbanging: en zeker wanneer deze bij de tv staat  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

eMVe

#33
QuoteAls je de Bafle zwart laat kan je misschien kiezen voor een heel lichte grijs tint.
Dit zijn toch gewoon witte luidsprekers?
QuoteTot zover lijkt het dat hoogglans wit toch wel de meest gekozen kleur is. Ook als je gaat kijken naar fabriek luidsprekers zie je steeds vaker hoogglans wit, ondanks de nadelen daarvan.
Gelukkig geef je in het laatste stukje zelf al aan dat wat de rest van de wereld vindt maar betrekkelijk is. . . ook al zou iedereen voor wit/zwart/of noem maar wat, kiezen, dan nog is alleen jouw situatie en smaak belangrijk. Juist omdat het hier om zelfbouw luidsprekers gaat ben je geheel vrij om te kiezen wat je wilt.
Met een paar tinten donkerder dan de wand er achter en zijdeglans of mat zit je altijd goed. (Wat mij betreft. . .)

Edit: bij de foto van "de luidsprekers strippen" staat er een lamp op de achtergrond; de kleur van de kap zou wel aansluiten op bovenstaande.

BernHardN

Quote from: eMVe on March  7, 2014, 18:54:08
Dit zijn toch gewoon witte luidsprekers?Gelukkig geef je in het laatste stukje zelf al aan dat wat de rest van de wereld vindt maar betrekkelijk is. . . ook al zou iedereen voor wit/zwart/of noem maar wat, kiezen, dan nog is alleen jouw situatie en smaak belangrijk. Juist omdat het hier om zelfbouw luidsprekers gaat ben je geheel vrij om te kiezen wat je wilt.
Met een paar tinten donkerder dan de wand er achter en zijdeglans of mat zit je altijd goed. (Wat mij betreft. . .)

Edit: bij de foto van "de luidsprekers strippen" staat er en lamp op de achtergrond, de kleur van de kap zou wel aansluiten op bovenstaande.


Op de iPad lijken ze grijs....

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

eMVe

QuoteOp de iPad lijken ze grijs....
Op mijn scherm de voorste wel, maar de achterste is echt wit. Kan natuurlijk dat iemand ze al over heeft laten spuiten, maar af fabriek is de keuze uit wit, zwart of houtfineer.

rovinggecko

Tint donkerder ( of lichter) dan de muur er achter? Valt het niet te veel op, maar net genoeg. Past ook met de zwarte voorkant.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Sjaudio

Ik was vrijwel zeker van hoog glans wit, maar begin nu toch wel te twijfelen. Misschien toch antraciet-achtig? Of nog lichter en licht grijs. Argh! Het is dat ik uiterst tevreden ben met deze luidsprekers, heb vele soorten en maten gehad, maar ik heb nog nooit zo'n perfect uitgewogen luidspreker gehoort, dus ze blijven verlopig zeker!

rovinggecko

Het is zelfbouw: gewoon proberen!
Makkelijkst is van licht naar donder, scheelt lagen :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Sjaudio

#39
Denk inderdaad dat ik het zo ga doen. Eerst hoogglans wit, mocht dat om de een of andere reden toch tegenvallen, opschuren en alsnog donkerder verven. Bedankt dus zover voor alle meningen en tips!

Als ze klaar zijn zal ik uiteraard foto's posten van het resultaat. :)

rovinggecko

Quote from: Sjaudio on March  7, 2014, 22:07:36
Als ze klaar zijn zal ik uiteraard foto's posten van het resultaat. :)
Uiteraard :)
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Sjaudio

Beide in de grondlak. Dit weekend opschuren, 2de laag grondlak erover. En dan even kijken of eventueel een derde laag nodig is, anders maandag de eerste hoogglans laag erover.


rovinggecko

Volgens mij gaat dat mooi worden zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Sjaudio

Danku! :D

Beiden echt eiken voetjes worden ook nog gelakt, denk dat ze ofwel zwart of donkergrijs gaan worden. In ieder geval donkerder als het laminaat en de muur.
Dan nog maar eens gaan kijken voor mooie spikes. :P

Sjaudio

Vandaag was het een mooi dagje om verder te gaan aan de luidsprekers, mooi weertje! Set staat nu in de 2de grondlak na een halve dag schuren, morgen fijn schuren en de eerste hoogglans lak!

Mezelf tevens verwend met een nieuwe set om mijn Yamaha set te vervangen.

Het is een Marantz PM8003 en SA7003 geworden in het zwart!













En de nieuwe set:




Jumping Jack

Dat wordt héél erg mooi zo!  :worship:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Sjaudio

Probeer het zo strak mogelijk te maken, maar heb helaas geen gouden handjes zoals sommige anderen op dit forum.

Zal dus niet zo strak worden als fabrieks-luidsprekers in hoogglans wit, maar dat was ook niet mijn doel. Ben snel tevreden. Als het maar goed eruit ziet en vooral muziek maakt!

Xander32

QuoteMezelf tevens verwend met een nieuwe set om mijn Yamaha set te vervangen.
Het is een Marantz PM8003 en SA7003 geworden in het zwart!






... Fraai! Jouw keuze aangaande de kleurstelling speakers idem :thumbs-up:.


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Quote from: Sjaudio on March  9, 2014, 20:26:13
Probeer het zo strak mogelijk te maken, maar heb helaas geen gouden handjes zoals sommige anderen op dit forum.
Zal dus niet zo strak worden als fabrieks-luidsprekers in hoogglans wit, maar dat was ook niet mijn doel. Ben snel tevreden. Als het maar goed eruit ziet en vooral muziek maakt!

Het resultaat hangt o.a. af van de kwaliteit van de verf, en heel erg belangrijk .......... schuren, schuren en nogmaals schuren.
Wil ook niet dat de speakers van de eerste keer volledig zijn gedekt door er een sloot verf op aan te brengen, laagje per laagje en i.c.m. het schuren zal een mooi vlak oppervlak het resultaat zijn.
Succes.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

knubbe

Mooi kleurtje en mooie nieuwe set !
Krijg er zin van om weer zelf te gaan bouwen  :pompom:

Die baffle met nepleer, hoe zit die aan de speaker vast? Met van die 'klikbolletjes' zoals speakerdoek vaak vast zit?
Denk dat ik ook zoiets ga toepassen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase