Iemand bekend met Topaz DeNoise 5?

Started by Erik, March 3, 2014, 22:21:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Zou beter moeten zijn dan LR. Kost wel 80 dollar maar op de site zien de voorbeelden er goed uit. Wel de noise weg maar wel alle details bewaard. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Rob Eric Blank

Quote from: Erik on March  3, 2014, 22:21:20
Zou beter moeten zijn dan LR. Kost wel 80 dollar maar op de site zien de voorbeelden er goed uit. Wel de noise weg maar wel alle details bewaard. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Topaz heeft wel goede plugins. Zelf gebruik ik ze niet.

J.A.F._Doorhof

Voor noise is niets beter dan DxO.
Topaz is erg goed en vooral goedkoop, als je naar www.frankdoorhof.com gaat en dan onder gearguide en kortingen kijkt krijg je ook nog een leuke korting als je die link gebruikt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Geert

Misschien is Dfine van Nik Software ook nog iets om te overwegen. Wordt ook alom gewaardeerd om zijn kwaliteit.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Rob Eric Blank

Quote from: Geert on March  5, 2014, 18:21:51
Misschien is Dfine van Nik Software ook nog iets om te overwegen. Wordt ook alom gewaardeerd om zijn kwaliteit.
En voor 140,- heb je een mooi trits andere aangename filters.

Erik

#5
Maar eens een avondje gaan testen en mijn voorlopige conclusie is dat hoe beter de camera/lens hoe minder je eraan hebt.  DXO kreeg meer goede recensies met de "prime" setting die wel 12 min kon duren om te berekenen op 36mp raw bestand. Nieuwsgierig geworden heb ik deze eens aan de tand gevoeld voor test via een demo versie. Zou superieur aan de rest van de denoise pakketten moeten zijn
Op mijn PM2 zag ik zo geen tot weinig verschil dat ik het daarvoor niet zou aanschaffen. Wel zette hij met de 1e serie foto meteen een superieure witlevel neer waar LR bij in het niets viel, ik viel echt van m'n stoel na met het pipetje aanstippen. Dat heb ik daarna nooit meer kunnen bereiken gelukkig, anders werd het echt nog lastig  kiezen voor mij.
De LR versie had ene blauwe gloed deze DXO had perfecte huidskleur.

Op mijn iets oudere Sony RX100 zette die werkelijk fenominale denoise resultaten neer op mijn 24 inch scherm. Zo goed als of alle ruis weg en geen detailverlies zichtbaar. Wel wat banding en soms andere irritante probleempjes zoals had ik het beeld flink helderder gemaakt. Save ik is het plaatje amper verandert en nog steeds even donker ??? Of deze dan elk lensprofiel setting ging hij elke start opnieuw dloaden en installeren (RX100, PM2 en iPhone5). Geeft ondanks de Pro prijs niet een pro gevoel.

Qua logica werkt LR toch beter en was het resultaat ook beter van mijn eerdere LR savings. Betere kleur, betere look plus ik ben LR gewend ook wel fijn en kan ook meer.
Verwacht met andere topaz en NIK ware eerlijk gezegd hetzelfde, vast iets verschil maar niet om daar tussen de 70 en 160 euro aan uit te geven.

Maar als ik alleen de RX100 zou hebben dan wist ik het wel en kocht ik één van deze pakketten.

Misschien dat ik de demo versie van topaz nog eens probeer.

Frank: Coupon does not exist! zegt de site als ik die couponcode in geef ik wilde weten hoeveel hij zou berekenen met die couponcode op je site maar ik denk dat die verlopen is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Welke code gebruik je ?
In principe is de code "niet aflopend" dus zou hij gewoon moeten werken, je moet wel via de link naar de site.

Even over DxO, dit is een pro pakket, dit betekend dat je wel even erin moet duiken, net als met Lightroom.
Met DxO optics 9 moet je in een uurtje er wel redelijk uit zijn.
De settings moet je eigenlijk nooit op auto laten staan maar altijd iets tweaken, auto brengt je in de buurt (beter dan Lr) en dan een kleine tweak voor perfectie.

Qua witbalans zul je echt een witbalans kaart moeten gebruiken als je het goed wilt hebben, zolang je dat niet doet is het Russisch roulette waar je klikt of hoe het programma het doet.
Het downloaden van de modules is ideaal aan DxO elke foto die je opent waar hij een nieuwe lens/camera vind zal hij de nieuwste profielen downloaden, na 1-2 dagen word dit steeds minder omdat hij alles heeft, je kan het ook handmatig doen natuurlijk en gewoon alles aanklikken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#7
Doorhof99 was de couponcode zo uit mn hoofd. Stond op jouw site die couponcode dus gekopierd en geplakt. Ik heb directe link geprobeerd, kreeg je alle pakketten voor $300 of zo, toen apart denoiser geen korting na invoeren, weer de link met alle filters maar ook daar code onbekend.

Steeds een module dloaden is natuurlijk prima, maar hij leek elke dag dezelfde camera modules te dloaden en opnieuw installeren dat vond ik wat overdreven. Ok net even opnieuw geprobeerd maar nu laad hij niks bij, hm apart.

Wit balanskaart of iets wat echt wit is is inderdaad het beste heb ik gemerkt. Soms moet je wat wits zien te vinden maar dat lukt helaas niet altijd :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Wit moet je nooit doen.
Er is dan een enorme kans dat je een kanaal clipped en dan krijg je alsnog geen goede balans.
Gewoon een grijskaart/witbalans kaart kopen, we hebben ze hier al vanaf 4-5 euro liggen.

Ik zal de code zo nakijken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Waar ik wel flinke winst heb bemerkt, ook op de nieuwe camera is als ik een foto heb met de max hoge iso. Meestal geen probleem maar als daar een één kleurige achtergrond op is daar bevind zich wel vaak ruis. DXO weet dara de ruis grotendeels te verwijderen als ik in 'prime' mode exporteer. Lastig lastig ben nu eerst aan het kijken of ik in LR een werkende denoise brush kan creëren. En anders toch ook eens met Topaz experimenteren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Lr haalt noise heel algemeen weg, met verlies van detail.
DxO doet dit ZEER precies.

Lr is de goede allrounder, zeer goed voor DAM, leuk qua bewerkingen.
DxO is de "perfecte" RAW developer.
Ze hebben nu ook goede DAM oplossingen en export opties naar Ps en plugins maar persoonlijk blijf ik Lr gebruiken als hub en DxO voor de RAW ontwikkeling als ik echt "diep" moet gaan of kwaliteit wil afleveren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

#13
Irritant dat je met de demo niet kan saven. Ik wil het eindresultaat wel eens een keer zien. In LR ziet het altijd goed uit in RAW zit maar de jpg is vaak stuk minder door de  compressie. Wel een aantrekkelijke aanbieding zo. Ik vind het alleen best veel gedoe met export naar ander pakket daar verder bewerken per foto maar de meeste foto's zijn al goed met LR.
voor 30 euro de mogelijkheid om de echte probleemfoto's aan te pakken is nog te doen beter dan 160 euro voor DXO. Bedankt voor de tip  :pompom:

Edit: je kan wel saven als je de 30 dagen key ophaalt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#14
Tijdje mee gespeeld ik merkte toch dat het beeld ondanks de beloftes zachter werd dat kan ik in LR ook. Door de korting geprobeerd aan te schaffen want je weet nooit, meerdere keren maar hun site was dermate onvriendelijk dat na 20 min en meerdere pogingen gestopt ben. Logde je in was je bestelling kwijt. Kon je alles invullen opnieuw dan bestond je al, mocht niet,  moest je (weer) inloggen. Logde je in was je bestelling met korting weer weg. Probeer dat eens 3 x achter elkaar, zelf later met andere browser, juist ;-)

Klacht ingediend over hun site afhandeling en dat ik echt wilde kopen, geen enkele reactie, toch al 2 a 3 weken terug.
Wel zelfde dag van aankoop een reactie van hun verkoopteam dat ze zagen dat ik probeerde te bestellen maar het niet had afgemaakt of ze soms konden helpen.  Ja hoor lees mijn klacht aan jullie servcie afd maar. Ook geen reactie wat een verwaande bedrijven heb je toch maar ik maal er niet om heb mn beklag gedaan aan hun wat ze ermee doen. Ik gebruik LR wel weer.

Hoe slechter je camera lees heel veel ruis hoe beter het werkte over het algemeen maar alles van MFT en hoger was de sop de kool niet echt meer waard hoogstens een enkel probleem geval.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill