Marco's Dedicated ht ruimte Nieuwe speakers Klipsch RB 61 + nieuwe surrounds

Started by marcobuurlage, July 29, 2008, 00:33:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Akosoft

Mooie beugel. Moet ik tzt ook maar eens doen voor mijn hd1. :)

CoSo

Quote from: Akosoft on August 24, 2011, 10:35:34
Mooie beugel. Moet ik tzt ook maar eens doen voor mijn hd1. :)
Ik gebruik de nieuwe variant gelijk aan de Qfix maar dan ook met projector mount.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=85806.msg2001776#msg2001776

Akosoft

Is ook ok, maar ik wil mijn hd1 zo dicht als mogelijk tegen het plafond hebben aangezien dat niet zo hoog is.  :)

marcobuurlage

haha bedankt de JVC heeft als voordeel dat de koeling gates aan de voorkant van de projector zitten ipv boven of aan de zijkant hierdoor kan je hem flexibeler ophangen !
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Ultima01

Quote from: marcobuurlage on August 21, 2011, 22:28:20
Hallo beste leden

Ik heb sinds gister een JVC DILA HD1 hangen ! deze heb ik overgekocht van Ultima01 die het cadeau gister kwam langs brengen !
hier de foto,s !


Ultima nogmaals bedankt voor het langs brengen en gedult ik pm je nog wel even haha !

Graag gedaan, hoor! Ziet er allemaal netjes uit! Veel kijkplezier!!

marcobuurlage

Goedenavond beste leden. Afgelopen jaar heb ik besloten dat het wel eens tijd werd om mijn ht aan te pakken. Het ontwerp was vrij snel duidelijk. Ik wou veel met hout gaan werken omdat dit een natuurlijke look geeft aan de ruimte. Tevens is er veel geinversteerd in nieuwe led verlichting en slimme electronica om de stroomkosten te drukken. Tevens heb ik in December 2012 4 nieuwe recliners besteld die nu staan te pronken in de nieuwe ruimte. Helaas weten jullie dat er bij het verbouwen altijd onvoorziene omstandigheden kunnen optreden. Dit was bij mij het geval bij het verwijderen van het oude behang. De hele pleisterlaag kwam mee waardoor we bijna 2 week bezig zijn geweest om de muur opnieuw te stucken. Ik heb gekozen voor een strak en modern interieur.
Ook wou ik voor mijzelf en me gasten een soort van VIP area toevoegen. Dit heb ik gerealiseerd aan de voorkant van mijn ht. De voorste stoelen hebben een relax functie ook is hier een tafeltje tussen gemaakt om eventueel je glaasje wijn of hapje of drankje op te stallen. Ook is het hele systeemplafond eruit geweest voor reiniging. Ik hoop dat mijn ht dan ook in de smaak zal vallen bij jullie en zie graag uit naar jullie nieuwe reacties !
ik zal morgen even zorgen voor de foto,s aangezien me computer weer eens niet mee werkt ! 







Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Harry HT

Hi Marco,

Wat een verhaal met dat behang...

We zijn benieuwd of het echt is goedgekomen (verkapte vraag naar je foto's)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."


marcobuurlage

de foto,s laten nog even op zich wachten op het oog met de host van de foto,s deze werkt niet helemaal mee. Morgen even kijken naar een andere host !
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

marcobuurlage





















hierbij dan eindelijk de foto,s
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

Atmoz

 
Sow! Dat ziet er goed uit.
Erg mooi gedaan allemaal.
En wat een luxe stoelen zeg... Heerlijk genieten O0 O0

Heb je ook foto's van het geheel?

Met vr Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

marcobuurlage

Speciaal voor jou Atmoz nog even snel gemaakt met de telefoon







Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

HTip

Erg mooi geworden! Leuk idee ook de VIP-stoelen met die champagne :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

marcobuurlage

#238
Goedenavond beste medeleden. Ik had al een tijdje het idee om mijn front speakers te vervangen. de huidige speakers die nu dienst doen als fronts waren van 1 of ander onbekend merk en zijn inmiddels 15 jaar oud. Speakers klinken wel leuk maar niet echt bijzonder. Zo kwam het idee voor nieuwe fronts. Vanaf 18 December komen mij dan ook 2 nieuwe Klipsch RB 61 speakers mij vergezellen. Ik was in eerste instantie bij een demo niet heel erg enthousiast over de Klipsch ik vond ze enorm onrustig agressief en te aanwezig. Ik heb deze speakers vergeleken met de Dali Zensor 5 die ik zelf een enorm mooi rustig en ingetogen geluid vond hebben. Dit was gisteren !
Ik heb deze speakers vergeleken met de op dat moment aangesloten Yamaha receiver.
Nu ben ik vanavond terug gegaan met mijn eigen receiver. de Onkyo tx 607 en wat een verschil zeg ! de Klipsch klonken enorm rustig gecontroleerd en ruimtelijk terwijl de Dali,s heel dof klonken. Zo kan je zien dat elke speaker anders reageert op zijn receiver. Mijn keuze is dan ook gevallen op de Klipsch RB 61 een geslaagde aankoop denk ik waarbij ik nu langzaam mee mag gaan doen met de grotere jongens in de audiowereld ! Het is de bedoeling om de komende jaren langzaam alle speakers te gaan upgraden maar de eerste stap is nu gezet
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

marcobuurlage

Goedenmiddag beste leden !

In mijn ht heb ik niet stil gezeten en wil jullie de foto,s niet onthouden ! In de vorige post was te lezen dat het de bedoeling was om de speakers te vervangen de komende jaren. Dit alles is bijna gebeurd in 2 maanden ! Ook hadden mijn nieuwe Klipsch front speakers nog geen stands en heb deze reeds aangeschaft !




Nieuwe surround speakers



nieuwe stands van Norstone




Nieuwe fronts

Groet Marco
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach

marcobuurlage

Quote from: marcobuurlage on July 29, 2008, 00:33:29

Foto,s nieuwe ht op de laatste pagina !


Ten eerste zal ik mij even voorstellen:

Ik ben Marco 16 jaar en al 2 jaar bezig met de ht wereld en ben zelf begonnen aan een nieuwe ht ruimte.

Bij deze wil ik graag mijn foto,s delen met jullie

Tips zijn natuurlijk altijd welkom :D




Dit is mijn scherm helaas nog niet af :(



Mijn apparatuur waar alleen op dit moment de dvd speler van gebruikt word



Mijn bioscoopstoelen :D


Aankomende updates:



Deze wordt over 2 week geleverd :D

en vandaag aangekochte Magnat monitor 110 achterspeakers en de center






Ik wens allen een fijne avond :)


Hier nog even de specs van de Hitachi pj tx 300

Merk: Hitachi
Type: Pj tx300
Ansilumen: 1200
projectietechniek  LCD 
breedbeeld  ja 
aanbevolen resolutie  1280x720 
horizontale frequentie  64 kHz 
verticale frequentie  120 Hz 
computer compatibiliteit  SVGA, SXGA, VGA, XGA 
geluidsproductie  28 dB 
contrast ratio  10000:1 
focus  handmatig 
lamp specificatie  150W UHB (DT00665) 
lichtopbrengst  1200 lumen 
zoom  handmatig 
ingangssignaal  HDTV, NTSC, PAL, SDTV, SECAM 
inputs  component, composite, d-sub, s-video 
afstandsbediening  ja 
draagtas  ja 
laseraanwijzer  nee 


De ruimte heeft een afmeting van 4,50 meter diep en 2,45 breed bij het breedste punt :devil:
Beamer: JVC D-ILA HD1 , Receiver: Onkyo TX-SR 607 , Frontspeakers: Klipsch RB61 , Rearspeakers: Klipsch RS3 , Center: Magnat Monitor 210 , Subwoofer: Jbl , Bekabeling speakers: Freitag High perfomance cable Bekabeling subwoofer: Oehlbach