Stagevergoeding

Started by Arcenon, February 25, 2014, 14:30:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Beste forumleden met enige juridische kennis,

Ik vroeg me af hoe ik in het volgende geval zou staan qua positie:

Ik werk (''loop stage'') nu sinds 1 jaar bij een werkgever, hierbij wordt er telkens buiten mijn eigen wil in geld van mijn al schamele vergoeding afgesnoept. Zo zijn we met kerst 1 week dichtgeweest en zodoende word ik ook even +-62 euro gekort op mijn stagevergoeding. In mijn contract staat dit als enige opgenomen qua vergoeding/werktijden en dus niks over werkduur anders dan die 24uur (3 dagen werk), staat mijn werkgever in zijn recht door die 62 euro in te houden?

Even praktijkvoorbeeld, in december heb ik dus het volgende overzicht kunnen maken:
Totaal werkbare uren (incl ''Werkgever sluit zijn deuren op die en die dag): 104
Totaal gewerkte uren: 72
Totaal gemiste uren: 32

Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Nahpets

http://maxius.nl/wet-educatie-en-beroepsonderwijs/artikel7.2.8

En daar staat bijster weinig in. Het lijkt er een beetje op dat je met een stagecontract aan de goden overgeleverd bent qua bepalingen en rechten. Ik zou met je complete dossier (in ieder geval stagecontract en berichtgeveing over sluiting december) even langs een rechtsloket gaan.

Volg je idd een opleiding? Of is dit een verkapte manier om onder het minimumloon uit te komen?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Arcenon

Quote from: Nahpets on February 25, 2014, 14:49:56
http://maxius.nl/wet-educatie-en-beroepsonderwijs/artikel7.2.8

En daar staat bijster weinig in. Het lijkt er een beetje op dat je met een stagecontract aan de goden overgeleverd bent qua bepalingen en rechten. Ik zou met je complete dossier (in ieder geval stagecontract en berichtgeveing over sluiting december) even langs een rechtsloket gaan.