waarderingssysteem voor posts/leden

Started by quattronl, February 18, 2014, 14:57:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

quattronl

Ik zie het af en toe op andere fora: een soort 'like' button voor een goede post of kudo's voor een member.
Een waarderingssysteem dus.
Is dit a) wenselijk en b) mogelijk?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Nahpets

Andere vragen:
Wat voegt het toe?
Op welke criteria wordt een post beoordeeld?
Zijn alle leden volwassen genoeg om een waarderingssysteem ook volwassen te gebruiken? Maw hoe sluit je trollgedrag uit in de score.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Hanky Panky

Dit is toch al eens getest en na enkele dagen afgeserveerd?

Toen kon je echter ook members een negatieve score geven  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raymond187

Wat het KAN toevoegen is dit.

Stel jij geeft een reply op iemand zijn vraag en hij is ermee "geholpen" hij geeft je dan een positive feedback * ofzo. Als je daar meer van hebt dan zou je geloofwaardiger overkomen.

garmtz

Quote from: Raymond187 on February 18, 2014, 15:03:25
Wat het KAN toevoegen is dit.

Stel jij geeft een reply op iemand zijn vraag en hij is ermee "geholpen" hij geeft je dan een positive feedback * ofzo. Als je daar meer van hebt dan zou je geloofwaardiger overkomen.

* LIKE *  :)

Martijn M

Dutch & Dutch

Nahpets

#6
Dan zou ik wel graag een systeem zien die alleen feedback toestaat op posts in het serieuze gedeelte van het forum (dus niet op showcases, de markt, klaagbaak en after hours).







[edit want dubbelop, klaagplek staat in afterhours]
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

KillerbeeNL

een dikke duim als je wat aan de reaktie hebt...met of zonder punten systeem maakt mij niet uit.

Aan de andere kant kan je ook reageren met een 👍 als het punten systeem overbodig is.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

donaldk

Ach jee, op andere fora zie ik mensen voor elke post een thumbs up uitdelen, denk je dat je een pm hebt is het een notificatie van een like;-). Gewoon waardering uitsprken voor iemand's bijdrage kan ook.

quattronl

Je ziet nu soms veel reacties als er iemand een 'niet-populair' antwoord geeft. (ik zeg het netjes :))
Met een waarderingssysteem kan je je waardering makkelijk geven zonder hiervoor iets te hoeven posten.
Zelfde manier als op tweakers.net dus.

Andersom kan je inderdaad zoals Raymond aangeeft makkelijker zien of men een reactie of post goed vindt of dat men een member waardeert om zijn hulp ofzo.

Quote from: Nahpets on February 18, 2014, 15:16:19
Dan zou ik wel graag een systeem zien die alleen feedback toestaat op posts in het serieuze gedeelte van het forum (dus niet op showcases, de markt en after hours).
Voor de markt hebben we al een feedbacksysteem en ook in showcases en afterhours kunnen nuttige (en onzin) berichten geplaatst worden waar anderen wat aan hebben of zich aan storen.
Maar het is te overwegen om alleen in bepaalde sub-delen dit soort waarderingen toe te laten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Martijn M

#10
Quote from: donaldk on February 18, 2014, 15:36:41
Ach jee, op andere fora zie ik mensen voor elke post een thumbs up uitdelen, denk je dat je een pm hebt is het een notificatie van een like;-). Gewoon waardering uitsprken voor iemand's bijdrage kan ook.

Op sommige forums waar ik wat minder vaak kom, kan een waarderingssysteem mij helpen om de reactie van een poster op waarde te schatten.
Dutch & Dutch

Harry HT

Hi,
Quote from: Hanky Panky on February 18, 2014, 15:02:30
Dit is toch al eens getest en na enkele dagen afgeserveerd?

Toen kon je echter ook members een negatieve score geven  :D

We hebben dat inderdaad al gehad en het is niet gebleven...

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

angel1978

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on February 18, 2014, 15:47:36
Op sommige forums waar ik wat minder vaak kom, kan een waarderingssysteem mij helpen om de reactie van een poster op waarde te schatten.

dus het forum aanpassen voor hen die hier toch wat minder komen?
Gaat het forum het faciliteren dat men steeds minder komt :)

quattronl

Quote from: Harry HT on February 18, 2014, 18:36:12
Hi,
We hebben dat inderdaad al gehad en het is niet gebleven...
Als dit al eens gedaan is en men vond het niks dan hoeven we dat idd niet nog een keer te doen (tenzij men nu massaal voor is maar zo te lezen is dat niet zo).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

MaxxMark

De enige keren die ik (persoonlijk) nuttig vind is in vraag / antwoord omgevingen (stackoverflow, apple communities, etc.) waar de vraag steller kan aangeven wat voor hem het "helpende antwoord" was. Je hoeft dan niet het gehele topic door (helaas blijkt het soms een combinatie te zijn en heb je nog niets aan het "helpende antwoord").

Het gebruiken om mensen op waardering te schatten (zoals bijvoorbeeld bij moderatie op Tweakers.net gedaan wordt) is qua idee erg handig omdat je kunt filteren en zeggen dat je items onder niveau 0 niet wilt zien. Maar ik merk aan mijzelf dat ik gewoon alles aan laat staan en alleen de "zeer gewaardeerde posts" iets sneller lees omdat die groen zijn.

Voor een discussieforum zou het imo alleen handig zijn als het gigantische topics zijn en je de "management samenvatting" ;) ervan zou willen zien.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

donaldk

En htforum doet het weer, dat verdiend een 'like' :tounge2:.

abbcdcg

Quote from: quattronl on February 18, 2014, 14:57:40
Ik zie het af en toe op andere fora: een soort 'like' button voor een goede post of kudo's voor een member.
Een waarderingssysteem dus.
Is dit a) wenselijk en b) mogelijk?
-1

Quote from: quattronl on February 18, 2014, 19:01:55
Als dit al eens gedaan is en men vond het niks dan hoeven we dat idd niet nog een keer te doen (tenzij men nu massaal voor is maar zo te lezen is dat niet zo).
+1

Ik heb het ook op andere fora gezien, en ook daar is het weer verdwenen. Imo voegt het niets toe. Dat iemand veel kudo's heeft gekregen, wil nog niet zeggen dat zijn inbreng voor mij ook nuttig is. Ik zie daar hier ook voorbeelden van.
Je leest toch zelf (veel) en trekt daar zelf je conclusie uit, een kudo / like voegt daar niets aan toe.



RonK.

Ik vind het een enge gedachte ,.............. voor mij hoeft het niet.


Erik

Als het gebeurd zou je wel moeten kunnen zien wie je liked of disliked net als op FB.
"Christiaan S en 20 personen vinden je niet leuk" :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

#20
En dan ontstaan er een groep guru's en een groep noobs (nieuwkomers). En mensen luisteren misschien met één oor al naar een guru...dan eerder met twee oren naar een inbreng/uitleg van een noob...
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

twani

Overbodig "gekleef" waardoor sommige mensen nog zich nog minder expliciet durven te uiten.

Bah dus.

Paul1967

Wat mij betreft hoeft het ook niet. Denk wederom dat het weer een kort leven zal hebben op het forum omdat het niets toevoegt.

twani

Ja, en de "facebook like duim" is ook al zo irritant verschijnsel :D

Hanky Panky

 
Quote from: twani on February 18, 2014, 23:36:27
Ja, en de "facebook like duim" is ook al zo irritant verschijnsel :D

Ik gebruik deze regelmatig  >:D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000