3d subs

Started by skank1, February 18, 2014, 14:54:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Weet er iemand hoe ik subs kan toevoegen aan een 3d mvc bluray,
Met dvdfab kun je makkelijk film extracten en sub toevoegen. Maar de srt die ik vind is 2d en dat ziet er soms niet uit.
HOE krijg ik de juiste sub bij een 3d film?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii


skank1

Ook gezien maar das enkel voor sbs en TB? Of werkt dit ook met mvc? Waar plaats ik de sup file dan? In de bdmv structuur? Tmt6 herkent dat?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

VTEC_genieter

Een 3D film met 2D ondertiteling kijkt inderdaad niet prettig. Ik wil ook weten hoe je dit in orde krijgt :)
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

sanderkevdw

Quote from: skank1 on February 18, 2014, 15:49:25
Ook gezien maar das enkel voor sbs en TB? Of werkt dit ook met mvc? Waar plaats ik de sup file dan? In de bdmv structuur? Tmt6 herkent dat?

Goed punt, nog niet nodig gehad dus zou best kunnen dat de mogelijkheid er niet in zit (hij kopieert volgens mij de tekst x-posities naar links voor SBS)

skank1

Niemand die het weet dus?
SBS is halve resolutie, snap niet dat je daarnaar kijkt :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Mediasluis

Heb je een passieve TV dan kijk je altijd naar een halve resolutie, ook met 3D Blu-Ray, dus voor hen is het verschil niet zichtbaar.

Ik zit bij SBS ook vaak met mijn ondertitels alleen maar links.
Ik ben al blij als ik weet hoe ik dat ook rechts kan plaatsen en waar ik kan aangeven hoever de Subs uit elkaar komen te staan, om het voor, precies op of achter het schijnraam te plaatsen in het 3D.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

hdnoob

Volgens mij kan tsmuxer dit tegenwoordig.  Check deze thread misschien eens http://forum.doom9.org/showthread.php?t=168539

Ik denk dat er ergens een 'deep' optie voor subs is. Aangezien er geen Z-as is met 2 beelden zal de ene sub wel op een ander X,Y pos beginnen dan de andere.

skank1

Quote from: hdnoob on February 20, 2014, 16:51:54
Volgens mij kan tsmuxer dit tegenwoordig.  Check deze thread misschien eens http://forum.doom9.org/showthread.php?t=168539

Ik denk dat er ergens een 'deep' optie voor subs is. Aangezien er geen Z-as is met 2 beelden zal de ene sub wel op een ander X,Y pos beginnen dan de andere.

Kun je me daar mee verder helpen?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Ik ben aan het proberen. Tot nu toe kijk ik rips via Stereoscopic Player, ik wil die films ook op discs hebben zodat ze van mijn harddisk kunnen.

hdnoob

#10
Het is gelukt, ik heb zonet subs aan Thor The Dark World toegevoegd tot ISO. Gebrand en geprobeerd op mijn bluray speler.

stap 1.
In tsmuxer kies add en open de .mpls file die je kunt vinden in "/BDMV/PLAYLIST". Er kunnen er meerdere in staan (van menu's en extra's enzo) dus proberen tot je de hoofdfilm hebt. Je ziet dan alle streams (mvc, audio, etc.)

stap 2.
Je zou nu een .srt stream toe kunnen voegen maar dan wordt het een 2D sub. Je hebt geen mogelijkheid diepte in te stellen. Ik denk dat de feature tot gelijk 3D diepte nog moet komen.



Het werkt nu alleen met een PGS file (of Bluray Sup). Er zijn tools om .srt om te zetten naar Sup. Ik heb er een genomen van een 2D Thor ISO.

Als je die toevoegt kun je diepte instellen. 'zero' is 2D. 'plane #x' is 3D. De eerste sub moet je 'plane #0' geven en als je meerdere toevoegt dan worden dat 'plane #2' 'plane #3' enz... bijvoorbeeld nederlands, engels, frans, enz..



stap 3.
Kies als output 'Blu-ray ISO'  en dan kun je zo een ISO maken :)

Midcall

Niet alle plaatjes hebben je post gehaald, maar het is wel erg duidelijk. Top dat je een ieder zo wegwijs maakt in dit gebeuren!
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Mediasluis

Je badnakt.

Ik had de Blu-ray Phantom of the Opera 2004, maar zonder NL sub.
Hij is in Nederland ook niet te koop jammer genoeg, want hij is visueel erg mooi.

Ik heb er toen een MKV van gemaakt met een NL.srt file van het web.
Deze liep toen niet gelijk met de film.
Misschien als ik hem op deze manier gewoon bij de blu-ray voeg, dat hij het wel gaat doen.

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Marco66

En nog beter is om er een avchd disk van te maken, dan kunnen de meeste mediaplayers deze ook afspelen!
Mijn Dune speelt geen 3D subtitles af, maar als ik de film omzet naar avchd dan wel.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

hdnoob

Quote from: Mediasluis on February 22, 2014, 14:59:27
Je badnakt.

Ik had de Blu-ray Phantom of the Opera 2004, maar zonder NL sub.
Hij is in Nederland ook niet te koop jammer genoeg, want hij is visueel erg mooi.

Ik heb er toen een MKV van gemaakt met een NL.srt file van het web.
Deze liep toen niet gelijk met de film.
Misschien als ik hem op deze manier gewoon bij de blu-ray voeg, dat hij het wel gaat doen.

Het mooie is dat je geen .srt files nodig hebt. Je kan van een 2D bluray de ondertitels eruit halen (demuxen) en die in de 3D remuxen. Als je de optie '3d offset: plane#0' selecteert wordt het een 3D sub.

vooral handig ivm framerates enzo

Witalik

#15
Wow nog steeds zoveel gedoe ? Baal er nog steeds een beetje van als je weer een 3d opzet en dubbele ondertiteleing aan het kijken ben haha zonde van de tijd van het downloaden. 1 keer gelukt met een SBS die had het dus standaard al goed staan, jammer dat er nergens bij staat dat het al 'goed' staat en je dus de film kan starten en op je tv SBS aanklikken en klaar.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Bedankt hdnoob,
Straks testen.
Ev hoe zet je die srt in sup om?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

KillerbeeNL

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

hdnoob

#18
Quote from: skank1 on February 22, 2014, 16:52:37
Bedankt hdnoob,
Straks testen.
Ev hoe zet je die srt in sup om?

graag gedaan!

Je kunt ook met tsmuxer srt omzetten naar sup. Je voegt de srt toe in tsmuxer en je kiest .ts als output. Dan krijg je een MPEG 2 ts bestand zonder video en audio maar wel met een sup. Die kun je dan vervolgens toevoegen aan je 'echte' film.

Op toegevoegde afbeeldingen maar ik eerst van 'The.Hobbit.1977.NL.srt' een sup. En die voeg ik toe aan 'voorbeeld.mkv'. (Je ziet trouwens dat bij 2D video er wel een 3d-offset optie is maar alleen maar 'zero' mogelijk is).

In nieuwere versies van tsmuxer zal wel gelijk .srt gebruikt kan worden met 3d-offset.  Nu nog even met een omweg dus.


skank1

dus jij zet die srt om met tsmuxer?
en geen andere tool
ik had eerst een andere tool gebruikt en de rest van je guide gevolgd, werkt perfect, maar de sub was wel dubbel
ik zal de srt nu even omzetten met tsmuxer (ik krijg dan een ts bestand idd van 30mb groot)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Ja ik gebruik tsmuxer ook voor het omzetten van .srt.

Hoe bedoel je de subs zijn dubbel?

skank1

ze waren SBS in sup.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Vreemd dat heb ik nog niet gehad. Ik heb nu 3 films gedaan.

Je moet geen SBS subtitler tooltje gebruiken? Probeer eens met tsmuxer?

Kun je eens proberen een bestaande ondertitel te pakken uit een 2D bluray? (die al PGS is).

skank1

Ik had een aparte tooltje gebruikt en daar moest ik selecteren sbs of TB
sbs gekozen en vandaar de dubbele subs

nu heb ik het met ts muxer gedaan, morgen testen of hij ok is
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

hdnoob

Ik dacht dat je allergisch was voor SBS ;)

succes :)